Kuinka monta vuotta sinulla on vielä asuntolainaa maksettavana?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Olemme siirtyneet vaiheeseen jossa meillä on sadan tonnin edestä rahoitusvastikkeita/remppalainaa niskassa.
Vapaus ei koita koskaan.
Mistä nuo kulut koostuu, minkä ikäinen asunto? Ajattele positiivisesti, sitä lainaa on kuitenkin vähemmän kuin asuntolainaa oli.
Vaikea kuvitella fiilistä mikä tulee siitä, kun asuntolainan viimeinen erä kuitattu 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella fiilistä mikä tulee siitä, kun asuntolainan viimeinen erä kuitattu 🤔
En ymmärrä. Mitä fiilistä? Ei rahaan suhtauduta tunteella. Se on kaupankäynnin väline. Siinä kaikki.
Onko jollekin asuntolaina ainutlaatuinen ja elämää määrittävä tekijä?
Minulla tulee varmaankin olemaan asuntolainaa aina, sillä vaihdan aina tasaisin väliajoin uudempaan, parempaan ja paremmalla sijainnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Mitä fiilistä? Ei rahaan suhtauduta tunteella. Se on kaupankäynnin väline. Siinä kaikki.
Onko jollekin asuntolaina ainutlaatuinen ja elämää määrittävä tekijä?
Oletko autisti?
Minulla on asuntolainaa vielä 30 000e maksettavana. Otin asuntolainaa aikoinaan 80 000e.
Minulla on pitkä maksu aika mutta olen nyt korona ajoista lähtien vähentänyt kulutustani ja tehnyt ylimääräisiä lyhennyksiä lainaan.
Asuntolainan olen maksanut pois viimeistään 5 vuoden päästä pois eli olen velaton ennen kuin täytän 40 vuotta.
Ai kauhea miten paljon osalla on velkaa ja kuinka pitkä maksu suunnitelma! Korkoja makselette aika paljon!
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhea miten paljon osalla on velkaa ja kuinka pitkä maksu suunnitelma! Korkoja makselette aika paljon!
Olisihan se outoa jos olisi taskussa löysää rahaa puoli miljoonaa millä ostaa kämppä. Silloin varmaan haluaisi vielä kalliimman ja ottaisi velkaa joka tapauksessa. Ja suhteellista tämäkin, ensiasuntoni laina oli pieni mutta suhteessa maksoin puolet netostani lainaa. Nyt on todella kallis kämppä eikä mene lyhennyksiin kuin neljännes palkasta.
-15 vuotta