Miksi se pauke, kolistelu ja meuhkaaminen pitää aloittaa heti klo 7?
Ihan kuin jotkut joutuisivat oikein pinnistelemään ollakseen yön hiljaa ja heti hiljaisuuden päättyessä on alettava päästelemään kunnolla, että saa tämän paineen purettua. Mikä teitä vaivaa???
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Alkaiskin seiskalta, mutta kun alkaa jo kuudelta. Olet onnekas kun alkaa vasta seiskalta.
Ihan kauheata kun ihmiset menee töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaiskin seiskalta, mutta kun alkaa jo kuudelta. Olet onnekas kun alkaa vasta seiskalta.
Tiedoksi vaan, vauva- palsta on Suomen suurin työttömien ja joutoväen some.
Täällä jäät toiseksi jos töistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kauheaa, jos töihin ei kykene lähtemään ilman, että herättää kaikki talon asukkaat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap tiesitkö että raksaukkojen työpäivä alkaa viimeistään 7:00?
Niin? Olen raksalla töissä ja herään kuuden jälkeen, mutta osaan tehdä aamutoimet häiritsemättä naapureita. Minulla ei ole mitään tarvetta ravata kantapäillä ympäri asuntoa ja paiskoa ovia ja tiputella tiiliskiviä lattialle aamuisin (eikä muutenkaan). Minulla on myös huopatassut kalusteiden alla, ettei naapurin tarvitse kuunnella sitä, kun vedän tuolin ruokapöydän alta laminaattia pitkin.
Vaikka herää aiemmin töihin, niin toiset osaavat ottaa muutkin ihmiset huomioon eikä kolistele ja paukuta, toisia taas ei kiinnosta yhtään. Minut on kasvatettu ensimmäisellä tavalla, valitettavasti nykyisin harva on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kauheaa, jos töihin ei kykene lähtemään ilman, että herättää kaikki talon asukkaat.
Ap
Puhuit aiemmin itsestäsi. Nyt puhut, että kaikki herää? Tiedätkö mitä, näen sinussa tyypillisen valehtelijan, valittajan ja kyttääjän joka tuhoaa kerrostalon ilmapiirin. Ellet jo ole tehnyt, se ajanmyötä pahenee.
Kokemusta on.
Varmaan samasta syystä kuin se, miksi joidenkin on jatkettava meluamista klo 22 saakka. Ihmisillä on eri vuorokausirytmit, moni on tuolloin seitsemältä ollut jo pari tuntia hereillä. Jotkut eivät välitä, jotkut eivät tajua kuinka voimakkasti äänet kuuluvat. Meidän talossa on ihan hyvät äänieristykset eli ei häiritse yleensä, mutta se kun jotkut aloittavat poraamisen tai remontoinnin heti aamusta, kyllä häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö töihin voi lähteä hiljaa? Asuin lapsuuteni vuorotyöläisten kodissa, oli ihan normaalia että toisten vuoroista riippuen kotona piti olla hiljaa mihin aikaan tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samasta syystä kuin se, miksi joidenkin on jatkettava meluamista klo 22 saakka. Ihmisillä on eri vuorokausirytmit, moni on tuolloin seitsemältä ollut jo pari tuntia hereillä. Jotkut eivät välitä, jotkut eivät tajua kuinka voimakkasti äänet kuuluvat. Meidän talossa on ihan hyvät äänieristykset eli ei häiritse yleensä, mutta se kun jotkut aloittavat poraamisen tai remontoinnin heti aamusta, kyllä häiritsee.
Tästäkin ketjusta voi päätellä sen, että moni ei ymmärrä sitä, etteivät kaikki nouse kukonlaulun aikaan ja tee töitä 8-16.
Jokainen tulkitsee mesoamisen eri tavalla, että puhutaanko normaaleista äänistä vai tarpeettomasta meluamisesta. Luulen, että suurin osa ajattelee naapureita ihan hyvin maalaisjärjen mukaan. Esimerkiksi minä en imuroi klo 19.30-9 aikana, koska minun ei tarvitse, ja haluan ajatella naapureita.
Kerrostaloasukkaana elämä oli kyllä aika arpapeliä. Millainen on äänieristys ja muut ympäröivät asukkaat. Yhdessä talossa minä olin se häirikkö, kuulemma, sain virallisen varoituksen öisestä vedenkäytöstä, kun vedin vessan öisin vessassa käydessä.... teki mieli lorottaa jatkossa sen yläkerran tantan postiluukusta
Toisessa kuuntelin harva se yö yläkerran nistin ulvahtamisia, "laulamista", kiljumista, kolistelua. 02, 03.32, 04.14. Ei koskaan mitään pitkää jatkuvaa, että olisi voinut soittaa poliisin. Vain sen verran että säikyin itse hereille, ja valvoin taas tovin ennen kuin sai uusiksi unta.
Kolmannessa kuului päiväsaikaan erilaisia ääniä, mutta AH, olen päivätyössä ja yöt sai nukkua. Ei haitannut yhtään että aamulla yläkerran lapsi itki suoraa huutoa, iltapäivällä soi joskus nokkahuilu tai 21 pe karaoke seinänaapurissa, se loppui 22-23 kuitenkin.
Me kaikki emme sovellu kerrostaloon
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tulkitsee mesoamisen eri tavalla, että puhutaanko normaaleista äänistä vai tarpeettomasta meluamisesta. Luulen, että suurin osa ajattelee naapureita ihan hyvin maalaisjärjen mukaan. Esimerkiksi minä en imuroi klo 19.30-9 aikana, koska minun ei tarvitse, ja haluan ajatella naapureita.
Puhutaan sellaisesta melusta, johon herää kesken unien. En tiedä mitä oikein hommaavat, että saavat sellaista ryskettä ja pauketta aikaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin ketjusta voi päätellä sen, että moni ei ymmärrä sitä, etteivät kaikki nouse kukonlaulun aikaan ja tee töitä 8-16.
Niinhän se vähän on. Ehkä jokin asteittainen hiljaisuus olisi hyvä kerrostaloissa, joissa on huono äänieristys.
Mitä ihmettä? Herään klo 4.30 - 5.00, hiivin kylppäriin ja aamutoimiin. Nekin nopeasti ja hiljaa. Sitten kahvia ja aamupala (leipää, jugurttia, hedelmä), eväät mukaan jääkaapista. En aiheuta muuta melua kuin veden kohinaa. Ikävä kyllä, meillä se kyllä kuuluu läpi linjaston. Tosin tästä rapusta lähtee samoihin aikoihin töihin pari muutakin. Minusta meillä on muuten rauhallista; on lapsia ja koiria naapureilla, äänet eivät kuulu häiritsevästi. Alakerran pojat joskus bilettävät, mutta rauha laskeutuu klo 22.30 viimeistään (juu, jaksan odotella sen puoli tuntia, kun aapailevat pitäisikö lähteä johonkin jatkamaan...). Ei kaikissa taloissa melskata ja metelöidä.
Duunit alka kotitoimistolla 7:30, aika kiireisiä aamut on seiskasta että saa koiran ulos, kahvit keitettyä ja silmät auki. Kai siitä ääntäkin lähtee.
Tunnistan ilmiön. Etenkin yksi tällainen naapuri on itselläkin ollut, joka ilmeisesti odottamalla odotti viisarien kääntymistä 07:00, joka saatanan aamu sillä sekunnilla alkoi pauke ja häslääminen.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan ilmiön. Etenkin yksi tällainen naapuri on itselläkin ollut, joka ilmeisesti odottamalla odotti viisarien kääntymistä 07:00, joka saatanan aamu sillä sekunnilla alkoi pauke ja häslääminen.
Erikoista tässä on se, että nämä eivät välttämättä meuhkaa muulloin kuin heti klo 7. Yön aikana tulleet hiljaisuuspatoutumat on vaan päästettävä kovalla metelillä ulos, jonka jälkeen voi taas oleilla normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista tässä on se, että nämä eivät välttämättä meuhkaa muulloin kuin heti klo 7. Yön aikana tulleet hiljaisuuspatoutumat on vaan päästettävä kovalla metelillä ulos, jonka jälkeen voi taas oleilla normaalisti.
Kyllä. Meillä rivitalonaapuri aloittaa klo 7, ja joskus jo aiemmin, ja meuhkaaminen jatkuu viikonloppuaamuisin klo 10.30-11 asti sisällä ja pihalla. Sen jälkeen ei kuulu juuri mitään. Paitsi seuraava ulkoilu pihassa.
Veikkaisin että tuohon aikaan herätään ja lähdetään töihin ja kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki vitonen, täällä maalla on mukavaa kun ei kukaan häiritse ja voi itse metelöidä miten haluaa.
Pötyä. Kylvöaikana, lantaa levitettäessä, heinää niitettäessä ja satoa korjatessa koneiden möly, pöly ja lietelannan löyhkä jatkuu ympärivuorokautisesti.
Metsästysksudella viuhuvat luodit ja haulit.
Lomakaudella maatiaiset huudattavat stereoitaan ja niiden naisettomat pojat pörrää ensin mopoilla, sitten henkilöautoilla yökaudet.
T. Myin talon ja muutin stadiin. Täällä sentään valvotaan järjestyslakia.