haisevat jalat! onko jalkasientä??
siis mulla ongelmana todella pahasti ja hajuisesti hikoilelvat jalat. onko jalkasientä? uskoin sen olevan jalkasientä ja apteekista ostin jonkun lääkkeen. sit huomasin niissä ohjeissa, ettei puhuttu mitään pahasta hajusta ja että pitäs varmistaa että on jalkasientä ennen kuin käyttää sitä. joten mietin vaan, että mistä muusta voi johtua ja miten pääsen siitä eroon? kengätkin haisee ihan kamalalle, mut farmaseutti sanoi ettei tarvii kengille tehdä mitään...
Kommentit (7)
jalkadeodoranttia? Sellaista antiperspiranttia joka on tarkoittu jaloille, ainakin Oriflamella ja Schollilla on. Talkki voi myös auttaa asiaa, se imee kosteutta jonkin verran.
Itselläni vähän samaa ongelmaa. Siihen auttaa: hyvä hygienia eli jalkojen pesu ainakin joka ilta. Sen jälkeen rasvaus yöksi. Vaihdan sukkia usein, joskus otan vaihtosukat mukaan jos tiedän että voisi olla tarvetta. Ja aamuisin laitan tota deodoranttia, itse käytän Oriflamea ja se on mielestäni hyvää ja tehokasta. Sellaista voidemaista, samalla rasvaa jalkoja.
En ole kuullut, että haju olisi jalkasienen oire. Sen sijaan voimakas jalkahiki voi altistaa jalkasienelle, kun jalka on jatkuvasti kostea, joten voihan sinulla sienikin olla. Mitähän haittaa siitä voisi olla, jos kokeilet lääkettä? Ja ne kengät kannattaa oikeasti heittää pois. Niihin on varmaan niin imeytynyt se hien haju, ettei se lähde pesemälläkään. En ole lääkäri, mutta itselläni on ollut jalkasieni ja lääke auttoi nopeasti.
up
ja muutenkin olen todella luullut että haju johtuu jalkasienestä?
mitä muita oireita jalkasienelle sitten on?
Jos on jalkasieni niin jalkapohjasta alkaa kasvamaan pieniä tatteja ja vahveroita, jotka voi syksyllä poimia ja syödä.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 00:08"]
Jos on jalkasieni niin jalkapohjasta alkaa kasvamaan pieniä tatteja ja vahveroita, jotka voi syksyllä poimia ja syödä.
[/quote]
höpö höpö, ei sieltä mitään tatteja ja vahveroita kasva, jalkasieni on ihan eri asia kuin tatit, se mitä jalkasienessä tulee, on kanttarellejä ja valkoisia kärpässieniä.
Ei perse. Mulla tuli just niitä. Amputaatioon just menossa.
ap: eikö täällä ollut niitä lekureitakin paikalla tai muut pliiiis auttakaa!!!!!!!!!!!! tosi noloa ottaa kengät treenin jälkeen pois kun tuntuu että koko pukkari haisee...