Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Emmaljunga, Brio, yms. Mikä paras?

23.02.2007 |

Uusi aloitus, ettei katoa tuohon edelliseen. Eli kävin sitten katsomassa yhdistelmiä. Onhan niissä ihan ero kuin yöllä ja päivällä, halvalla ja kalliilla vaunulla siis.

Nyt kysymys kuuluukin, mikä olisi noista kalliimmista yhdistelmistä paras?? Kokemuksia? Emmaljungan yhdistelmiäkin oli monia, ja hintaero niiden välillä huima (n.150¿). Tai jos ei Emmaljunga, niin mikä?

Nimim. Ei ole kiva olla tietämätön vaunumerkeistä, ettei myyjä pääse myymään ihan susia. Tai vastaavasti turhan kalliita, jos halvemmissakin on tarvittavat ominaisuudet...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemusta vaunuista, mutta itse olemme suunnitelleet Emmaljunga Duo Edge (sport Cryptonite) yhdistelmiä..

Mutta ei ihan vielä aiheellinen meillä tuo hankinta.. Mutta kunhan testasin miten meidän maku sopii yhteen ym.. Mies sanoi, että nuo Emmaljungat sitten kun on sen aika...

Katsoi aika tarkkaan netistä niitä ja sanoi, että nuo ovat hänen mielestään tyylikkäät ja hyvät..

KP

Vierailija
2/15 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille näitä ajateltiin myös siksi, kun meillä miehen kanssa pituuseroa 20 cm, myös sitten aikanaan tuleva " pappa" on pitkä, kuten tuleva setäkin.. Joten ihan kaikkia ajatellen nuo.. Tosiaan mieheni on 187 cm ja mä 168/9 joten siksi tuohon päädyin kun joskus kattelin vaunuja. Kaverin kanssa kierrellessäni liikkeitä..

No mä vaan jostain syystä Emmaljungasta..

KP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausi takaperin. Nuo ovat meille jo toiset tuollaiset :) Esikoiselle ostettiin kolme vuotta sitten ja ehdimme myydä pois kun tarvitsimme tuplia pari vuotta sitten.

Silloin kolme vuotta sitten valitsimme nuo ihan ulkonäön perusteella ja myös siksi, että mieheni on 190 cm ja tarvitsee teleskooppiaisaa jotta voi työntää vaunuja potkimatta niitä koko ajan. Nyt ei vaihtoehtoja ollut (taaskaan) montaa, Briolla olisi ilmeisesti joku ollut mutta niiden ulkonäöstä en tykkää.

Emmaljungiin olen ollut tyytyväinen. Jos asutte pohjoisessa, ne muuten kannattaa hakea Kemin lastentarvikkeesta, maksavat siellä n. 100 vähemmän mitä muualla!

Vierailija
4/15 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paras Reimatec, Rasavil, Remu vai Jonathan ? Mieltymyskysymys.

Meillä on käytetty Brioa, Emmaljungaa ja Teutoniaa. Kaikki yhtä hyviä vaunuja. Kestäneet kankailtaan ja rungoiltaan yhtä hyvin.

Vierailija
5/15 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä taas olin tyytyväistäkin tyytyväisempi Hartan Topline -vaunuihin. Tuo malli meille hankittiin siitä syystä että se sopii erityisen hyvin pitkille työntäjille. Itselläni pituutta 165 ja miehellä 192 cm, hyvin toimi molemmilla. Ja heittoaisa oli näppärä, vaunut muutenkin erinomaiset.

Vierailija
6/15 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huippumerkkejä I´coo, Bugaboo, Mutsy, Quinny, Panther-Junior, Gesslein jne. Niitä ei vain joka kylän puodissa kaupata, mutta ovat paljon suurempia merkkejä maailmalla kuin nuo Brio,Emmaljunga ja Ora joita myydään vain Suomessa ja Ruotsissa.

Kannattaa perehtyä suurempaankin valikoimaan. Niissä on paljon enemmän ominaisuuksia kuin noissa " mummovaunuissa" .

Vierailija
7/15 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmaljungalla ongelma että runko vääntyy ja kankaat haalistuu. Oran rungot tulee kauko-idästä ja myös suurin osa kankaista. Brio tehdään kauko-idässä. Itse harkitsisin käytettyjen ora kärryjen ostoa tai Teutoniaa. Tosin ainakin aiemmin myös Teutonian kankaat haalistui herkästi. Mutta kestävät ovat varmasti. Eikä mitään kannata jättää suoraan auringonpaisteeseen.

Vierailija
8/15 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ilmoituksen ora-yhdistelmistä. Myös linkit kuvasivuille. Katso. :)

Vierailija
9/15 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kolmet Emmaljungat eikä kyllään missään niissä ole runko vääntyntyt tai kankaat haalistuneet. Onkohan sinulle sattunut joku maanantaikappale? Muistelen että kolme vuotta sitten jossain Emmaljungan halvemmassa mallissa haalistui jossain värissä kangas mutta sen jälkeen sekin kangas muutettiin.

Vierailija
10/15 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki olleet tosi hyviä, noista kolmesta meidän käytössä emmaljunga ollut paras! mutta toisella varmaan joku toinen taasen ollut paras ja jos kokemusta vain yhdestä vaunumerkistä niin ei voi oikein sanoa mikä on paras..

ja tässäkin pätee se, että on kuullut yhden huonon kokemuksen jostain merkistä niin maine mennyttä ja saman merkkisiä ei voi hyviä löytyä.. Minun mielestäni joka merkillä on maanantaikappaleensa!

Nykyään kaikki tehdään kauko-idässä..

Vierailija
11/15 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan kuullut rungon vääntyvän normaalikäytössä, edes noissa " halpismerkeissä" , joissa kaikkea muuta vikaa kyllä löytyy. Kankaan ovat kehittyneet viime vuosina ja väittäisin, että jos nyt ei terassilla vaunujaan vakkariin säilytä, niin kankaita on vaikea saada haalistumaan. Muutamia vuosia sitten oli sekä Emmaljungalla että muillakin merkeillä joku kangastyyppi jossa tuo haalistuminen oli selvää, mutta ymmärtääkseni valmistajat noissa tapauksissa ottivat virhevastuun ja reklamoinnin kautta vaihtoivat kankaat?

Vastauksena mikä on paras merkki tai malli, sanon saman kuin joku muukin, riippuu tarpeista/perheestä/käyttäjästä minkä kukakin parhaaksi kokee. Ja siitä tuurista! Kuten yksi kodinkonekauppias minulle pesukonetta valitessani sanoi: " Huonolla tuurilla sulla hajoaa 800 euron kone ekalla kerralla ja hyvällä tuurilla peset 200 euron koneella ongelmitta 10 vuotta." Eli toki merkki ja hinta jotakin kertovat, mutta viimekädessä kaikkea ei voi ennustaa!

Itse työntelen Hartanin Skater X yhdistelmiä pehmeällä kopalla, mutta voisin harkita myös nelipyöräisiä esim. Emmaljungan City Cross tai Cerox , Teutonian Mistral tai jopa Brio Nova, joka Brion malleista on ehkä " vähiten hajoava" ja suht moderni.

Vierailija
12/15 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muista ei kokemuksia. Olen tykännyt enkä pois vaihtaisi. Meillä vaunut vm-04 ja kahdella lapsella olleet. Kankaat ovat edelleen kuin uudet ja runko on tukeva edelleen. Mitään vikoja ei ole ollut, paitsi yksi kumi kerran puhkesi, mutta sehän voi puhjeta missä merkissä vain :) Olen tykännyt, kun vaunukoppa on ratasosan päällä. Varsinkin nyt kahden lapsen kanssa mm. mummolareissuilla ollaan pärjätty yksillä rattailla, kun vaunut on saanut nopeasti rattaiksi.

Vierailija
13/15 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kombit kovalla kopalla oli loisto hankinta talvi vauvalle.... tosin ratas osa oli liian suuri aluksi... siskolla novan yhsitelmät ja tyytyväinen niihin....

nyt meille pikkukakkoselle hankittu teutonian olisko prestiget käytettynä ja ovat olleet nyt testi ajossa ratas ominaisuuksiltaan isoveikalla ja loistavan tuntuiset menopelit.... uusiin verrattavat ominaisuudet vaikka ovat nyt noin kolme vuotta vanhat.... näissä pehmeä koppa mutta sitä ei päästä kokeilemaan ennen kuin huhtikuussa....

Vierailija
14/15 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Sinun kannattaa ehdottomasti perehtyä vaunujen ominaisuuksiin ja miettiä, mitä niistä itse tarvitset. Minä vaadin vaunulta mm. seuraavia ominaisuuksia:

a.) kulkee sujuvasti lumessa/ loskassa/ soratiellä (maalla kun asutaan),

b.) ratasosassa vauvalla on topattu jalkapeite,

c.) ilmakumipyörät,

d.) helppo kasattavuus (ts. vaivaton laittaa autoon ja ottaa pois),

e.) pehmeä osa, josta pitää kiinni (en tiedä materiaalin nimeä, mihin käsillä tartutaan)

f.) jne.

Mietin etukäteen Oran Jovi Air-vaunuja ja ajattelin jo tilata ne netistä vauvattaren sivuilta, kun siellä oli tammikuussa hyvä tarjous...

...mutta menimme sitten käymään liikkeessä ja siellä lumouduin Emmaljungan Smart-yhdistelmään (540¿), joka toimii meillä. Siitä puuttuu mm. heittoaisa ja tuuletusluukut, jotka löytyvät Emmaljungan kalliimmista malleista. Tämä malli toimii meillä.

Suosittelen tietenkin tätä merkkiä ja mallia, koska minullahan ei ole muusta kokemusta! =)

Vierailija
15/15 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahdet vaunut, Emmaljungat ja Jovit/Orat.

Täytyy sanoa halvempian puolesta että niihin olemme tyytyväisempiä (johtuu kyllä mallista..).

Emmaljungat lähti parin päivän käytön jälkeen huoltoon, jarru/rengas hajosi.

Joveissa tosin selkänojan säätö on hajonnut -uusi tuli tilalle.

Emmaljungista olen kuullut pikkasen närkästynyttä palautetta. Sillä hinnalla ei saadakaan sitä mitä luulisi saavan.

Esim. kuomun kiristys hermostuttaa monia, löystyy aivan koko ajan. Tippuu siis epämääräisesti alas, ei pysy tiukkana, vaikea selittää.

Ja jovit kulkee hyvin, isot renkaat :) Tosin meillä on City Cerox 360, että ehkä sillä pieni vaikutus ;D