Arto Satonen haluaa Suomeen vapaan irtisanomisoikeuden: "Yksi Tanskan mallin kulmakivistä"
Moottori ei sammu. Arto Satonen haluaa painaa kaasua ja jatkaa uudistuksia:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tyoministeri-satonen-nostaa-esiin-va…
Kommentit (140)
Nakkikopin pidolla pätevöitynyt taloustieteijä.Ei reppana päivääkään oikeissa töissä.Sastamalan isonkivenkiertäjien lahja suomenkansalle.
Mitä enemmän Satonen puhuu, sen enemmän persujen kannatus laskee. 😂
Itse kannatan Ruotsin mallia. Vanhimmat työntekijät irtisanotaan viimeisinä.
Tanskan työttömyystuki on parhaimmillaan noin 3 000 euroa, jos henkilö on maksanut kassan täysjäsenyyttä vähintään neljä vuotta putkeen ja tienannut vähintään 3 700 euroa kuussa. 2 500 euron kuukausiansiolla työttömyystuki on noin 2 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tanskan työttömyystuki on parhaimmillaan noin 3 000 euroa, jos henkilö on maksanut kassan täysjäsenyyttä vähintään neljä vuotta putkeen ja tienannut vähintään 3 700 euroa kuussa. 2 500 euron kuukausiansiolla työttömyystuki on noin 2 000 euroa.
Satosen laskelmissa varmaan viimmenen nolla tippunut....
Vierailija kirjoitti:
Eli työtömyystuki tuplat Suomeen verrattuna. Ja työvoimahallinnon resurssit 3x Suomeen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli työtömyystuki tuplat Suomeen verrattuna. Ja työvoimahallinnon resurssit 3x Suomeen verrattuna.
Mistähän Artsi rahat nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii, jos saamme eduskunnalta oikeuden erottaa ministereitä. Lupaamme keksiä mm. Satosen potkuille asiallisen syyn.
No, ei tarvitse keksiä. Eiköhän tilastot puhu puolestaan.
Voimme testa kuuden kuukauden välein kunkin ministerin luottamuksen samaan tapaan kuin kansalaisaloitteita. Emme ole kohtuuttomia, joten vasta milljoonalla epäluottamusäänellä menettää sekä ministerin että kansanedustajan toimensa.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla saadaan Satosen tavoite 100.000 uudesta työttömästä täytettyä.
Tähän mennessä saanut aikaan 50.000 joten eiköhän parissa vuodessa toteudu suunnitelmat.
Saanut 50.000 työtöntä lisää, ja lisää tulee kun kevät koittaa.
Tuplatukirahoja ja paljon lyhyempiä työmatkoja vain puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Tänne halutaan aina ottaa mallia kepitykseen muista maista, mutta ei sitä porkkanaa, joka tekee koko mallista ja yhteiskunnasta toimivamman.
Tarkoittanet toimivan? Koska ilman kaikkia osia malli on kuin kolmijalkainen koira.
Artsi on niin höynäytettävä.Se pojankoltiainen Senaattintorilla meuhkas että ku ei viitentoista vuoteen jne ja Artsi hoitaa homman satatuhatta uutta työpaikkaa.Meni Artsille täydestä.
Mä haluan kanssa tanskan mallin. Lisäksi mä haluan kaksi ruotsalaista mallia ja yhden suomalaisen mallin. Arto minä sanon tämän sinulle miehenä miehelle. Jos järkkäät kaikille duunarimiehille yhtä monta mallia niin ne suostuu ihan mihin tahansa työehtoihin. Jos on heteromies niin tuon näköisille malleille voi myydä sielunsa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se ajaa sitä Tanskan mallia?
Niin, miksi aina haetaan muualta mallia,tämähän on Suomi...ni no ,tai jotain sellaista nykyään.Se mikää toimii muualla, ei välttämättä toimi täällä,kuten on huomattu.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan kanssa tanskan mallin. Lisäksi mä haluan kaksi ruotsalaista mallia ja yhden suomalaisen mallin. Arto minä sanon tämän sinulle miehenä miehelle. Jos järkkäät kaikille duunarimiehille yhtä monta mallia niin ne suostuu ihan mihin tahansa työehtoihin. Jos on heteromies niin tuon näköisille malleille voi myydä sielunsa.
Artsi puhuu Tom of Finland malleista.
Vierailija kirjoitti:
Siihen Tanskan malliin voisi yhdistää samat edut, kuin kansanedustajilla on.
Eli kun kenkä heilahtaa, niin voi nauttia sopeutumiskorvausta parikymmentä vuotta? Olisko se noin?
Ihan tasapuolisuuden nimissä hyvä ehdotus.
Mistä vetoa, että heti seuraavan laskukauden aikana työttömyyden ja kulujen kasvaessa tuet tippuvat nopeaa tahtia alas ilman, että irtisanomissuojaa palautetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen Tanskan malliin voisi yhdistää samat edut, kuin kansanedustajilla on.
Eli kun kenkä heilahtaa, niin voi nauttia sopeutumiskorvausta parikymmentä vuotta? Olisko se noin?
Ihan tasapuolisuuden nimissä hyvä ehdotus.
Niin eikös Artsin puoluetoveri Lindenin Suvi ollutkin jo toistakymmentä vuotta.
Mitä se varttimanne tällä kertaa mesuaa?
Tänne halutaan aina ottaa mallia kepitykseen muista maista, mutta ei sitä porkkanaa, joka tekee koko mallista ja yhteiskunnasta toimivamman.