Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos auton akku tyhjenee kotipihassa, hinaus...

Vierailija
08.12.2024 |

Onko hinaus korjaamolle ilmainen? Vai kun ei ole vielä liikenteessä, niin hinaus maksetaan itse? Ihan perusvakuutus, ei mitään ekstraa meidän vanhassa autossa.

Onnistuisiko täti-ihmiseltä akun vaihto YouTube videoiden avulla 🤔

If? Sattuneesta syystä en voi vakuutusyhtiöön soittaa. "Kaverin puolesta kyselen"

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akun voi ladata kotipihalla. Ei sen vuoksi mihinkään tarvitse hinata.

Vierailija
22/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akun vaihtokin on helpompi keino ja halvempi kuin korjaamolle hinaus. Minun autoani tuli kerran joku huoltomies käynnistämään jollakin "virtasalkulla", kun akku oli tyhjentynyt. Maksoi muutaman kympin. Joku varmaan osaa kertoa, mikä sen vehkeen oikea nimi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin korjaamolle ja korjaamoäijä toi akun ja vaihtoi pihassa. Sitten kävin siellä liikkeessä maksamassa. Näin alle 10000 asukkaan taajamassa tänä talvena, mutta myös Hyvinkäällä joskus kasarilla.

Vierailija
24/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennevakuutus ei käsittääkseni korvaa autonhinausta kotipihalta. Kaskokaan ei taida korvata kotipihaan hyytymistä.

Vierailija
25/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akun vaihtokin on helpompi keino ja halvempi kuin korjaamolle hinaus. Minun autoani tuli kerran joku huoltomies käynnistämään jollakin "virtasalkulla", kun akku oli tyhjentynyt. Maksoi muutaman kympin. Joku varmaan osaa kertoa, mikä sen vehkeen oikea nimi on.

Jumpstarter on se pikkusalkku mikä minulla on.

Vierailija
26/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Telwin, siis apukäynnistin.

Vierailija
27/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auton akku tyhjenee, niin kaivetaan peräkontista se apukäynnistin esille, sitä voi käyttää missä vain, ei tarvitse olla  kotipihassa.

Vierailija
28/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kaupunki? Jos lähellä minua, voin pullakahveilla antaa virtaa että saadaan auto käyntiin. Ja minulla on jo naisystävä mikä tiedoksi.

Vierailija
29/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo https://www.redgo.fi/jasenyydet/redgo-tieturva ja aina tulee auttamaan ilman lisähintaa.

Vierailija
30/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on itseasiassa mieheni ja mies on reissussa. Auto nakuttaa, eikä käynnisty.

Mies epäili, että akku on alkuperäinen, eli yli 10 vuotta vanha. Auto oli nyt pienillä pakkasilla pihassa noin 5 päivää käynnistämättä. 

Sanoin jo viime talvena, että se akku pitää vaihtaa. Ajovaloilla kesti kirkastua ja auto käynnistyi ihan pikkuisen hidastellen, mutta akku kuitenkin latautui tosi hyvin aina. 

Uuden akun aika on, se on varma. 

Olisi tuolla ylläpitolaturi, mutta en ole sitäkään aiemmin käyttänyt.

Vierailija
31/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akun vaihdossa tärkeintä on se, että + ja  - tulevat oikein. Nykyisin ei kai tarvitse pelätä happoja niin kuin ennen. Mutta akku on yleensä aina todella painava.

Vierailija
32/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kaupunki? Jos lähellä minua, voin pullakahveilla antaa virtaa että saadaan auto käyntiin. Ja minulla on jo naisystävä mikä tiedoksi.

Olipa ihana tarjous. Mukavaa joulun odotusta sinne! 

Minä järkkään omat hommat niin, että autoa ei nyt tähän hätään tarvitse enää

Vierailija
33/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on itseasiassa mieheni ja mies on reissussa. Auto nakuttaa, eikä käynnisty.

Mies epäili, että akku on alkuperäinen, eli yli 10 vuotta vanha. Auto oli nyt pienillä pakkasilla pihassa noin 5 päivää käynnistämättä. 

Sanoin jo viime talvena, että se akku pitää vaihtaa. Ajovaloilla kesti kirkastua ja auto käynnistyi ihan pikkuisen hidastellen, mutta akku kuitenkin latautui tosi hyvin aina. 

Uuden akun aika on, se on varma. 

Olisi tuolla ylläpitolaturi, mutta en ole sitäkään aiemmin käyttänyt.

Starttisolenoidi paukuttaa koska napajännite liian pieni. Siellä on todennäköisesti nestepinta alhaalla. Jos akku on jo vanha, voi yrittää sulattaa lunta. Vesi siivilöidään kankaan läpi kannuun ja kannulla voi täyttää akun kennot MERKKIIN saakka. Yleensä pluspään kenno menee vajaaksi. Näin sen akun ehkä saa elvytettyä tai ainakin siihen kuntoon että sen saa varattua. Sitten vaan akkukauppaan. 

Vierailija
34/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaskoon kuuluu hinaus lähimmälle korjaamolle, kannattaa leikkiä tietämätöntä ja sanoa että auto ei käynnisty.

Tosin kokeilevat ensin sitä käynnistää starttibuusterilla.

Vierailija
35/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinausauton kuski kytkee piuhat akkuun ja voit startata. Työnantajan pakussa on joskus akku tyhjentynyt ja jouduin soittamaan hinausfirmaan. Palvelu kuului leasingsopimukseen eli ei maksanut mitään extraa.

Vierailija
36/36 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vakuutusyhtiönä Lähi-Tapiola. Soitin sinne muutama vuosi sitten kaksi kertaa kysyäkseni, korvaavatko hinauksen Kaskolla kotipihalta. En saanut vastausta, kun yhdistivät suoraan sopimushinaajalle kummallakin kerralla ja heppu siellä sanoi, että joskus korvaa mutta ei satavarmaa tms.

Minulla vanhempi auto ja sain akun itse vaihdettua video-ohjeiden avulla. Omistan älylaturin, mutta se ei lataa täysin tyhjää akkua. Se, että syöttää rekisterinumeron Motonetin tai Bilteman systeemiin ei ole täysin varma tapa saada oikea akku, vaan pitää myös vertailla napojen sijainti ja akun muotoilu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä