Linnan juhlien "Rodeo"-yhtye. Suora kopio
Toi Linnan juhlissa nähty Rodeo-yhtyeen (Ida Paul, Erin ja Anna Puu) musiikkihan on aivan suora kopio Lili&Luna-yhtyeestä. Aivan täysin. Eikö niitä hävetä? Ei voida keksiä mitään omaa, vaan kopioidaan suoraan ja tosi läpinäkyvästi toisten juttu. Sanoituksetkin on ihan kuin suoraan Lilin&Lunan.
Lisäksi toi Ida Paul on aivan jäätävän ärsyttävä. Niin teennäinen ja teatraalinen. Jalkojen haastattelussakin "tällä kentällä voi myös soittaa. Suomi soitti, että tarviitte kantri-musiikkia niin me tehtiin sitä teille". Argh.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi on ollut hiljaista mediassa, vaikka toimittajat huhujen mukaan kävisivät täällä juttuaiheita bongailemassa. Eikö aihe ole tarpeeksi seksikäs vai eikö kenelläkään ole pokkaa tarttua siihen?
Jos meinaavat isompaa juttukokonaisuutta aiheesta, niin sen kokoamiseen menee aikaa. Voihan olla, ettei Rodeo ole yksittäistapaus vaan tätä on harrastettu enemmänkin.
Ihan ok bändi, mutta naurettavaa se, jos joku esittää, kuin olisi keksinyt kantrin ensimmäistä kertaa.
Lili ja Luna oli aiemmin, ja löytyy kantrin tekijöitä monia muitakin. Lisääkin saisi olla suomalaisia tekijöitä. Vähän vaan vaikuttaa siltä, että mukana on myös Swift - ja Beyonce -jäljittelyä. Mikä ei ole niin kiva juttu. Lisää kotimaista kantria kaivataan, JIIHAAA.
"This isn't my first rodeo" on suomeksi kuta kuinkin "Ei oo ekaa kertaa pappia kyydissä". Eli olen kokenut tämän aiemminkin. Rodeon kanssa sillä on yhtä paljon tekemistä kuin meidän vastaavalla sanonnalla pappien kanssa. Sinänsä nimi on kyllä osuva, koska musatyyli on pop-country ja kaikki artistit ovat jo tunnettuja.
"Kattokaa kun vedän" ei viittaa alkoholin juomiseen vaan elämässä pärjäämiseen päättyneen suhteen jälkeen. Biisin nimi ("ei oo) Ensimmäinen rodeo" puolestaan viittaa siihen, että kertoja on eronnut ennenkin, ja tulee selviämään tälläkin kertaa mainiosti.
Yllättävän paljon tarvii rautalankaa, vaikka lyyrikoita ja koko konseptia mollataan lapselliseksi.
Artistit ovat kyllä Eriniä lukuunottamatta ärsyttäviä, siinä olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
"This isn't my first rodeo" on suomeksi kuta kuinkin "Ei oo ekaa kertaa pappia kyydissä". Eli olen kokenut tämän aiemminkin. Rodeon kanssa sillä on yhtä paljon tekemistä kuin meidän vastaavalla sanonnalla pappien kanssa. Sinänsä nimi on kyllä osuva, koska musatyyli on pop-country ja kaikki artistit ovat jo tunnettuja.
"Kattokaa kun vedän" ei viittaa alkoholin juomiseen vaan elämässä pärjäämiseen päättyneen suhteen jälkeen. Biisin nimi ("ei oo) Ensimmäinen rodeo" puolestaan viittaa siihen, että kertoja on eronnut ennenkin, ja tulee selviämään tälläkin kertaa mainiosti.
Yllättävän paljon tarvii rautalankaa, vaikka lyyrikoita ja koko konseptia mollataan lapselliseksi.
Ei tarvita mitään "rautalankaa", kun itse ainakin kyllä ymmärrän vaikeuksitta onton sanoman, mutta se on silti auttamatta mielestäni ärsyttävää, tyhmää ja tyhjää, lapsellisella pissiskielellä vinguttua minäminäminä(kokoomusprinsessa) -höttöä. Ei ensimmäinen rodeo, eli kohelletaan päättömästi laput silmillä eikä oteta opiksi mistään/kasveta. Jätkä (toisensa jälkeen) huspois.
Rodeolla on tosi pervojakin merkityksiä. Ei tarvi olla, mutta niitäkin riittää.
Otetaan vaikka tää: Lah Pat Rodeo Lyrics.
Onhan tuo monitulkintaista. Naiskolmikon rodeo on varmaan sitä, että naistrion suhteet on sellaista mylläkkää, että ei niissä miehet oikein pysy mukana. Miehiä tulee ja menee, kun kukin lentää sivuun vuorollaan. Kullifantasioita ei tuossa laulussa ole, mutta Lah Patin omassa versiossa niitä on.
Kyllä tätä silti ihan kuuntelee. Kantria ei ole maailmassa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita mitään "rautalankaa", kun itse ainakin kyllä ymmärrän vaikeuksitta onton sanoman, m
Joo, ei todellakaan tarvita rautalankaa. Ei toi niin syvällistä ole. Ihan itsekin tajusin kyllä nämä kaikki asiat, mutta silti toi on tosi kulunutta, lapsellista ja tyhjäpäistä. Ja kopio.
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi on ollut hiljaista mediassa, vaikka toimittajat huhujen mukaan kävisivät täällä juttuaiheita bongailemassa. Eikö aihe ole tarpeeksi seksikäs vai eikö kenelläkään ole pokkaa tarttua siihen?
Tätä oon ihmetellyt itsekin. Siitä on kyllä kirjoiteltu, miten tuo Rodeon runsas näkyvyys juhlissa on aiheuttanut närää, muttei mitään tästä räikeässä plagioinnista.
Vierailija kirjoitti:
Rodeot on kivoja. Olisiko tuo kiva saada päälleni, ratsastamaan kullillani.
Tässä edustava ja hyvä esimerkki koirasyksilöiden ainoasta (ylä)päänsisällöstä ja älyllisestä taantuneisuudesta. Ei ole ollenkaan ihme, että nykyisessä maailmantilanteessa tällaisia debiilejä pohjasakkageenejä ei kukaan normijärkinen ja vastuullinen (naaras)ihmisyksilö halua jatkaa (kun ei halua jatkaa "parempiakaan" geenejä) eikä siksi tietysti täten jatkakaan. Paska reissu superpikkuoravien nasaali-ininä, olisi voitu jättää tekemättä. Rapatessa roiskuu, mutta ei muistella pahalla, voitte vasemmalle tms ilmansuuntaan poistua. Kiitos hei hei!
Ihanaa etten oo ainoa kellä tää käy hermoon.
Tässä tuli iso lovi Stubidon uskottavuuteen, luotettavuuteen ja "lahjomattomuuteen". Presidentin kansliakin kompuroi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan halua uhrata itseään ja omaa uraansa jonkun halpamaisen tusinapissismatkimisplagiaatin takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rodeot on kivoja. Olisiko tuo kiva saada päälleni, ratsastamaan kullillani.
Tässä edustava ja hyvä esimerkki koirasyksilöiden ainoasta (ylä)päänsisällöstä ja älyllisestä taantuneisuudesta. Ei ole ollenkaan ihme, että nykyisessä maailmantilanteessa tällaisia debiilejä pohjasakkageenejä ei kukaan normijärkinen ja vastuullinen (naaras)ihmisyksilö halua jatkaa (kun ei halua jatkaa "parempiakaan" geenejä) eikä siksi tietysti täten jatkakaan. Paska reissu superpikkuoravien nasaali-ininä, olisi voitu jättää tekemättä. Rapatessa roiskuu, mutta ei muistella pahalla, voitte vasemmalle tms ilmansuuntaan poistua. Kiitos hei hei!
Eli haukut jotain pervomiestä ensin. Okei. Ihan ok. Mutta sitten seuraa sellaista marinaa näistä naislaulajista, että ei anna sinusta hyvää kuvaa. Ei kukaan halua sellaisten ainaisten marisijoidenkaan kanssa lisääntyä. Mikäs siinä, kaikki voittaa. Itse nautin esiintymisvarmojen miesten ja naisten hyväntuulisesta esiintymisestä, oli kantria tai mitä tahansa. Sen sijaan metallijurnutus ja punk ei oikein pure minuun, mutta hyväksyn sen että joku toinen tykkää.
Lähti laukalle, mutta väärään suuntaan ja väärässä paikassa.
Erin on mun paras kaveri ja eikä tykkää niistä kahdesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä oon ihmetellyt itsekin. Siitä on kyllä kirjoiteltu, miten tuo Rodeon runsas näkyvyys juhlissa on aiheuttanut närää, muttei mitään tästä räikeässä plagioinnista.
En ole nyt varma, mistä plagioinnista, oliko joku tietty biisi tai jotain? Mutta kumminkin, tästä yhtyeestä on ainakin Hesarissa ollut lokakuussa juttua, missä on mainittu muita bändejä, esimerkiksi näin:
"Kantria on tehty Suomessa kauan, mutta kaupallista menestystä se on saanut vain satunnaisesti.
Viime vuosina esiin on kuitenkin noussut uusia kantrihenkisiä yhtyeitä kuten Lili & Luna ja englanniksi laulava Iron Country Sisters. Niiden ja Rodeon perusteella vaikuttaa, että lajin tulevaisuus Suomessa on nyt naisten käsissä."
Vierailija kirjoitti:
Erin on mun paras kaveri ja eikä tykkää niistä kahdesta
Ei sitten BFF:lläsi ura lähde nousukiitoon ilman plagiointia ja kahta kanssatakiaista?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/41455a73-0636-4bed-94e5-a88bb30fffdf
Stubb ei saapunut köyhien joulujuhlaan
Hurstin joulujuhlassa ei nähty tänä vuonna perinteistä kunniavierasta. Vallan muut rodeot mielekkäämpiä.
Jokerikortti ei enää tarjoa "vapaudu vankilasta" vapaareissupassia. Naamiot riisuttu ja hainhammasvirne vain levenee.
Köyhät ja köyhien rodeot ei kiinnosta. Proletariaatin köyhyysloukkuun en itse lankea, vmp. Sori siitä! T. Stubbido