Linnan juhlien "Rodeo"-yhtye. Suora kopio
Toi Linnan juhlissa nähty Rodeo-yhtyeen (Ida Paul, Erin ja Anna Puu) musiikkihan on aivan suora kopio Lili&Luna-yhtyeestä. Aivan täysin. Eikö niitä hävetä? Ei voida keksiä mitään omaa, vaan kopioidaan suoraan ja tosi läpinäkyvästi toisten juttu. Sanoituksetkin on ihan kuin suoraan Lilin&Lunan.
Lisäksi toi Ida Paul on aivan jäätävän ärsyttävä. Niin teennäinen ja teatraalinen. Jalkojen haastattelussakin "tällä kentällä voi myös soittaa. Suomi soitti, että tarviitte kantri-musiikkia niin me tehtiin sitä teille". Argh.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan kuullutkaan mistään Lilistä ja Lunasta, joten sikäli mua ei haittaa.
Inhoan Anna Puuta, siksi ärsytti suunnattomasti se ylenpalttinen ruutuaika.
Mä inhoan sitä sen kammottavan vinkuvan nasaalin lauluäänen takia. Kammottavaa kuunneltavaa. En ymmärrä miten se voi muka olla suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan kuullutkaan mistään Lilistä ja Lunasta, joten sikäli mua ei haittaa.
En minäkään. Liian hempeää. Ei jaksa kuunnella radiosta. Rodeo on mennyt mielenkiinnosta. Anna Puulla on hyviäkin kappaleita.
Pidin miehensä säveltämästä Umk-kappaleesta. Olisi melkein pitänyt voittaa.
Ei kantrissa musiikinlajina ole mitään vikaa, jos se toteutetaan omannäköisesti ja autenttisella alkuperäismateriaalilla. Rodeon tapauksessa ei ärsytä valittu musiikkityyli vaan kappaleen sanoitusten ja laulumelodian lähes identtinen kopiointi jo heitä ennen olemassa olleelta suomalaiselta kantriyhtyeeltä. Lisäksi heillä on pokkaa vihjailla, että suomenkielistä kantrimusiikkia ei muka olisi aiemmin tehty. Kyllä tänne kantriartistejakin mahtuu mutta ei toisten ideoita omivia ja itseään katteettomasti jalustalle nostavia sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää sanoituksetkin. Voiko selvempää kopioa olla. Todella noloa.
"Vai että sellanen reissu, mutta tulipahan tehtyy
Oli odotukset suuret mut todellisuudessa, jouduin suhun pettyy
Ei muistella pahalla, kai rapatessa roiskuu
Ota levykokoelma, sun nimi mun ovelta, voit vasemmalle poistuu."
Kaiken lisäksi tuollainen lyriikka on osoitus äärimmäisestä laiskuudesta edes yrittää sanoittaa kappaleita. Vähän sama kuin heittäisi naiivisti paskaa tyyliin: "Mä aamulla telkkarin avaan, sitten postissa ravaan, sulle kulta elämäni annoin, rakkautta kotiimme kannoin."
Juuri näin. Just tätä mitä esim. Juha Tapion, Suvi Teräsniskan ja Anssi Kelan sanoituksetkin on. Yhtä upeita ja syvällistä kuin jonkun 11-vuotiaan päiväkirjan tekstit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Liian hempeää. Ei jaksa kuunnella radiosta. Rodeo on mennyt mielenkiinnosta. Anna Puulla on hyviäkin kappaleita.
Pidin miehensä säveltämästä Umk-kappaleesta. Olisi melkein pitänyt voittaa.
Kansainvälistäkin ainesta oli siinä. Harmi, ettei voittanut. Hyvä melodia.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä musiikkilajien mixaaminen on se juttu. Ei kannata jämähtää takavuosienn tiettyyn tyyliin.
Ahaa eli niinkuin proge? Raikas uusi keksintö.
Lili&Luna tekee hyvää musiikkia. Soi jatkuvasti radiossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä musiikkilajien mixaaminen on se juttu. Ei kannata jämähtää takavuosienn tiettyyn tyyliin.
Eikun niinkuin esim. Teddy Swims. Yhdistää vähän kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Lili&Luna tekee hyvää musiikkia. Soi jatkuvasti radiossakin.
Kolme kaljaa ja kaupunkiin..
Ennustan että floppaa. En käsitä ketä nämä kiinnostais niin paljon että menisivät keikalle.
Vierailija kirjoitti:
Ennustan että floppaa. En käsitä ketä nämä kiinnostais niin paljon että menisivät keikalle.
Kaikkia tiedostavia joille on tärkeintä päästä signaloimaan somessa olevansa oikealla asialla oikeilla aatteilla ja vielä oikeammalla musiikkimaulla.
Ajan henki.
Anna Puusta olen saanut julkisuuden perusteella mielikuvan, että on mielestään oikeutettu tekemään mitä tahtoo joten ei yllättäisi, jos hänen mielestään toisen yhtyeen kopiointikin on ihan ok. Erinin osuutta ihmettelen, koska hän on mielestäni tästä porukasta se "eniten" artisti, jolla on myös muusikon paperit konservatoriosta. Ida Paulista minulla ei ole mitään muuta käsitystä kuin se, että teki musiikkia pitkään duona yhdessä Kalle Lindrothin kanssa.
"Kattokaa ku vedän, itselleni elän, ei perhonen jää koteloon".
Voi miten omaperäistä. Ja nelikymppiset muijat laulaa siis vetämisestä eli juomisesta. Classy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun niinkuin esim. Teddy Swims. Yhdistää vähän kaikkea.
Niin näyttää. Pukeutumisessaankin on yhdistänyt Härski Hartikaisen puvun ja Uuno Turhapuron aurinkolasit.
Vierailija kirjoitti:
Voi miten omaperäistä. Ja nelikymppiset muijat laulaa siis vetämisestä eli juomisesta. Classy.
Kattokaa ku vedän käteen, heitän mällit mäkeen, ei kudit jää piippuun
T: setämies 40v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattokaa ku vedän käteen, heitän mällit mäkeen, ei kudit jää piippuun
T: setämies 40v
Sinähän pykäsit hitin Rodeon miesvastineelle :D Trio Lehmipojat, äänessä Archie Cruz, Roope Salminen ja Tauski. Yee-haw!
Lili & Luna huomattavasti aidompaa ja raikkaampaa kuin nämä elähtäneet, niin nähdyt tyrkyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä inhoan sitä sen kammottavan vinkuvan nasaalin lauluäänen takia. Kammottavaa kuunneltavaa. En ymmärrä miten se voi muka olla suosittu.
Samma här, en käsitä Anna Puun suosiota. Teennäinen habitus ja ihan järkkyjä biisejä kimittävällä äänellä. Yksi päivä olin Tokmannilla etsien tiettyä tuotetta. Hyllyjen välissä alkoi ahdistaa, sillä en voinut keskittyä shoppailuun , koska kaiuttimista alkoi kiekua Anna Puu. Jätin shoppailut, kiirehdin ulos. Parempaa musaa please, Tokmanni.
Suomessa piirit pienet pyörivät. Siltikin, onko meille pakko tunkea näitä samoja tyrkkyjä biisistä toiseen, ohjelmasta toiseen, mainoksesta toiseen, Linnanjuhlasta toiseen.