Vaaleanpunainen hattu pojalle?
Jos näkisit/näet lapsen jolla on vaaleanpunainen hattu pidätkö tätä tyttönä?
Entä voisitko itse ostaa pojallesi vaaleanpunaisen keväthatun?
Minulla on se " ongelma" että pojalla on siniset ja limen väriset haalarit kevääksi ja haluaisin ostaa sellaisen sydvestimallisen hatun joka sopisi molempien kanssa.
Haluamiani hattuja on vihreitä, sinisiä ja vaaleanpunaisia ja vaaleanpunainen olisi ainoa noista joka sopisi molempien haalareiden väriin. Lisäksi poikani pitää vaaleanpunaisesta väristä paljon.
Mietin vain uskaltaisinko ostaa pojalle vaaleanpunaisen ulkovaatteen (sisävaatteista tätä väriä kyllä löytyy) vai onko se liian tytöksi leimaavaa?
Kommentit (19)
Mulla on kolme poikaa ja tyttö (poika, poika, tyttö, poika). Olen aina inhonnut vaaleanpunaista väriä ja muitakin hepeneitä, olen vähän sellainen poikamainen ollut aina.
No, kahden pojan jälkeen syntyi sitten se tyttö. Aivan ihanaa juu kaikin puolin muuten, mutta ne vaatteet :D Lahjaksi tuli vaaleanpunaista, pinkkiä, persikkaa...itse ostin tiukasti vain kirkkaan punaista ja niitä oli kaapit pullollaan myös poikien jäljiltä. Pojillekin ostin ja ostan vieläkin mieluiten kirkkaita värejä (kiitos L&B-malliston!), punaista, keltaista, oranssia, vihreää ja sinistä.
Niin. Tyttö peri veljiensä punaiset bodyt ja toisaalta sinisävyiset ulkotamineet. Kurahousut, saappaat yms. olivat useimmiten onneksi punaisia ja keltaisia. Vaaleanpunaisia kierrätyssisävaatteita pitivät innolla.
Nyt kuopus pitää isosiskonsa punasävyistä pipoa, jossa myös vaaleanpunaista ja melko tyttömäinen muutenkin, eipä haittaa minua eikä toivottavasti muitakaan. Vaaleanpunaiset lahjaksi saadut rukkaset ovat ainoat, joilla poju saa kunnon otteen ulkoleluista -joten ne käteen. Haalari on ns. poikavärinen ja jalassa punaiset Kuomat, siinä siis pala purtavaksi ohikulkijoille onko taapero tyttö vai poika :D Mulle jotenkin luonnollisempaa on pitää pojalla vaaleanpunaista (bodyt, potkarit, rukkaset...) kun tytöllä jotain tosi poikamaista. Vaaleanpunainen on söpö pojalla!
Tyttö 2v taas kulkee isoveljensä kirkkaanpunaisessa toppahaalarissa, jalassa siniset Kuomat ja päässään vihreä/keltainen kypärämyssy, mutta kädessä tytön itse valitsemat PINKIT topparukkaset -äidin kauhut :D Tyttö tykkää hameista ja niin tykkään minäkin, kunhan ne ovat muun kuin ällön vaaleanpunaiset. Mutta jos lahjaksi vaikka saa ja tykkää itse niin toki saa pitää
Tulipa sepustus. Alkuperäiselle vastaisin tuohon hattuongelmaan, että puntaroi molempia vaihtoehtoja. Älä jätä ostamatta, jos sekä sinä että poikasi vaaleanpunaisesta pidätte, mutta älä myöskään osta vain kapinamielessä. Itse etsisin vaikka just kirkkaan punaisen tai oranssin, mutta jos poika ehdottomasti haluais vaaleanpunaisen niin ostaisin. Riippuu toki myös mallista ja tyylistä, väri ei yleensä ratkaise niinkään paljoa.
T: Vuokko ja lapset -99, -01, -04 ja -06
Makuasioitahan nämä, mutta kun mielipidettä kysyit, niin en ostaisi. Nykyisinhän tosin miehilläkin näkee vaaleanpunaisia asusteita (solmio, kauluspaita...), mutta jostain syystä lapsen ollessa kyseessä mieleeni tulee, että tyttölapsihan se siinä. Noin vaikka olisi puettu muuten vaikka tummansiniseen.
Kuuden pojan äitinä ja vaaleanpunaisesta tykkäävänä olen silti hillinnyt itseni. Lähes kaikki muut värit on vuosien varrella poikien pukeutumisessa käytetty mutta ei vaaleanpunaista. On kyllä ihan " tyttöjen väri"
Miten olisi turkoosi, ainakin Reimatecilla on? Sitten Lennellä on beige...
Ei haittaa mua vaikka tytoksi poikaa luultaisiin. Luullaan nytkin tosi usein vaikka olisi ihan poikien vaatteissa ja ns. poikavareissa.
tämä kyllä menee jo siinä rajalla, jopa näin " rajattomalla" kuin minä :)
vaaleanpunainen sisävaatteissa voi nykyään pojallekin olla ok, mut ulkovaatteissa... *hmm* itse en luultavastikaan pikkupojalle pukisi (saatikka isänsä!), mutta toisaalta, mikäpä estää teitä olemasta ensimmäisiä ja kyllä siihen muutkin sitten tottuu.
voi olla, että jos puistossa näkisin lapsen, jolla v.pun. hattu niin voisin luulla tytöksi noin ensinäkemältä, mutta jos äitinsä/tms. esim. kutsuisi häntä nimeltä (" Markus, tuupas tänne" ) tms. niin sittenhän tietäisin, että poikahan se ja hattu ei enää olisi mikään iso juttu. suvaitsevaisuutta vaan värien käyttöön :)
eli siittä vaan! rajat on tehty rikottaviksi? :)
Mulle on aivan sama onko ohi kulkeva lapsi tyttö tai poika ja jos sen vaatetuksen perusteella tekisin " vääriä" johtopäätöksiä, niin eipä se ainakaan minua haittaisi. Mutta, että ostaisinko itse pojalle vaaleanpunaisen hatun, niin en varmaan ostaisi. Miksi? No siihen en osaa vastata oikein kunnolla. Meidän pojalla on vaaleanpunainen kauluspaitakin ja oli päällä vielä meidän häissä. No, mutta ehkä se juontaa juurensa siihen, että ostaisin pojalle niitä samoja värejä, mitä on miesten vaatetuksessa yleensä. Miehille on kovasti nyt vaaleanpunaista kauluspaitaa ja neuletta ja niitä voisin ostaa (ja ollaankin siis otettu sekä miehelle että pojalle ko. tuotteita). Housut, hatut ja kengät taas jättäisin ostamatta, kun ei niitä ole isoille mielhillekään.
Kaikki sopivat molemmille. MUTTA ainoa poikkeus on tuo vaaleanpunainen. Se menisi vielä paidan värinä, esim. muodikas kauluspaita tms..muttei ulkovaatteissa. Vaaleanpunainen on kuitenkin aikas tyttömäinen väri. Makuasiahan tämä on ;)
enkä ostaisi omalle pojalleni. Sisävaatteissa ihan OK.
Mietin, että mikä muu väri on minulla yhtä " arka paikka" . Tuli mieleen vain persikka, siis sitäkään en pukisi pojalleni. Persikka on muuten KARMEA väri, samoin mintunvihreä. Ja jos saan nyt avautua kunnolla, niin minusta myös keltainen on karsea. Ei vaan sovi suomalaisille.
Sekin riippuu vähän missä vaaleanpunaista pojalla käyttäisi. Mutta hattuna en pojalle laittaisi.
Eriasia joku kauluspaita, kravaatti, t-paita johon yhdistetty jotain muuta väriä kuin pelkkää vaaleanpunaista.
Selväksi tulikin varmaan että vaaleanpunaista hattua en laittaisi pojalleni kyllä päälle.
Tai sitten siniseen lime ja limeen sininen :D
en ole ronkeli pojan vaatteiden värien suhteen mutta kuten mieheni minua pojan syntyessä oheisti
pitsit, pinkit ja hempeen lilat on tyttöjen juttuja joita ei pojan vaatekaappiin saa eksyä....
eppuliini:
Sekin riippuu vähän missä vaaleanpunaista pojalla käyttäisi. Mutta hattuna en pojalle laittaisi.
Eriasia joku kauluspaita, kravaatti, t-paita johon yhdistetty jotain muuta väriä kuin pelkkää vaaleanpunaista.Selväksi tulikin varmaan että vaaleanpunaista hattua en laittaisi pojalleni kyllä päälle.
Kraka ja t-paita vielä menee,mutta hattua en laittaisi.
- Sininen hattu on pesussa, siksi laitettu jonkun toisen vaaleanpunainen hattu.
- Vaaleanpunainen hattu; jäänyt siskolta pieneksi, mutta miksi ihmeeksi pojalle ei olla ostettu omaa hattua!
Paidat, neuleet kyllä käyvät vaaleanpunaisina pojalle mutta ei muut.
Itse etsin äsken huutonetistä rantasandaaleja, löysin kivat punaiset adidaksen kengät mutta kun tarkemmin katsoin niitä, niissä oli myös vaaleanpunaista tehosteena. Jäi huutamatta. Vaikka pojalla on nyt kokonaan punainen uimapuku.
Vaaleanpunainen on vain yksi niistä väreistä, jotka miellän " tyttöväreiksi" . Liekö syynä se, että meillä tyttö sitä niin paljon käyttää.
Punainen on ok, mutta vaaleanpunainen ei.
Syynä, että on esikoistytöltä hanskat jääneet, ja sitten ei ole sopivia hanskoja ostettuna pojalle ollut muita. Vaaleanpunaiset on siis kelvanneet, eikä ole ketään häirinnyt.
Kun esikoiseni oli pieni, hänet puin kokonaan vaaleanpunaisiin, ja TOSI MONET tulivat kyselemään, onko hän tyttö vai poika??? Tätä tosiaan ihmettelin, jos vaaleanpunainen mielletään tyttöjen väriksi, ja lapsi on ihan vaaleanpunaisissa kokonaan, mitä epäselvää enää jää? :) Pojallani taas ei ole epäselvän häivääkään, vaikka on käyttänyt vaaleanpunaisia paitojakin kesällä jopa ulkona, kukaan ei ole kysynyt onko tyttö vai poika, vaan tietävät suoraan pojaksi. On kai niin pojan näköinen ja ääninen.
Voisin laittaa pojalle vaaleanpunaisen hatun, jos se ei olisi tyttömäinen.
Juurikin Alpeilla katselin todella kivan näköisiä pinkkejä pipoja miespuolisten laskettelijoiden päässä. Taitaa olla tällä hetkellä Keski-euroopan rinteissä " se juttu" :) Useammallakin laskettelumerkillä näkyy nyt vaaleanpunaisen sävyjä mallistossaan myös miehille. Niin ja myös mäkihyppääjät näkyvät suosivan sellaista vauvanvaaleanpunaista kypärissään (pinkkejä pukujahan heillä on ollut ikuisuuksia).
Eli on niitä nyt miesten mallistoissakin ;)
melba:
No, mutta ehkä se juontaa juurensa siihen, että ostaisin pojalle niitä samoja värejä, mitä on miesten vaatetuksessa yleensä. Miehille on kovasti nyt vaaleanpunaista kauluspaitaa ja neuletta ja niitä voisin ostaa (ja ollaankin siis otettu sekä miehelle että pojalle ko. tuotteita). Housut, hatut ja kengät taas jättäisin ostamatta, kun ei niitä ole isoille mielhillekään.
Mulla varmaan yksi syy on se, että tällä hetkellä puen pikkuneidin isoveljen vanhoihin sinisiin pukuihin, joihin ostan vaaleanpunaiset asusteet. En osaisi kuvitella, että pukisin poikaa näin.
Ja täytyy kyllä sanoa, että meillä mies kyllä nostaisi haloon, jos pojalla olisi vaaleanpunaista :)
En ostanut pojalle vaaleanpunaista hattua; löysin keltaisen " sadehatun" , joka sopii kummankin haalarin kanssa.
Eniten minua ehkä olisi häirinnyt ajatus että tutut ajattelisivat että onpa siinä tyttölapsen tarpeessa oleva äiti kun pukee poikaressunsa vaaleanpunaiseen. (Kun en ole mikään kauhea pinkin ystävä muutenkaan.)
Tämä on kyllä varmaan ensimmäinen ja toivottavasti ainut vaate jonka jätin lapselle ostamatta sukupuolen takia.