Rauhallinen asuinalue pk-seutu?
Tuntuu, ettei Helsinki-Espoo-Vantaa akselilla oikein enää löydy rauhallista ja siistiä kerrostaloaluetta. Jos tiedät alueen, jossa on vähän vuora-asuntoja, kohtuulliset liikenneyhteydet ja ehkä joku kauppakin, niin ilmianna!
Lauttasaareen ei rahat riitä ja pientaloalueen lumityöt ei kiinnosta.
Kommentit (40)
Menetettyä maata. Pk-seutu on paskottu jo suurelta osin, ja kohta kokonaan.
Miten määrittelisit rauhallisen alueen pk-seudulla, alle 5 ryöstöä tai raiskausta viikossa?
Sääli, että Lauttasaari on sulle liian kallis, ikäni olen täällä asunut ja vaikkei olekaan enää lähellekään yhtä upea paikka kuin vaikka 30 vuotta sitten, niin silti äärimmäisen upea ja rauhallinen paikka, en vaihtaisi mihinkään, en mihinkään. Aina kun käyn jonkun kaverin luona joka asuu jossain muualla, olen niin onnellinen siitä, että asun Lauttasaaressa.
Vierailija kirjoitti:
Pk-seutu ja rauhallinen asuinalue?
😂😂😂😂😂😂
Löytyy niitä jos on rahaa. Niin paljon rahaa ei löydy keneltäkään, että pois muuttaisin.
Jos tarkoitat liikenneyhteyksillä julkisia niin se sulkee rauhallisuuden kyllä pois, valitettavasti. Kehä kolmosen ulkopuolelle on mentävä jos rauhallisuutta haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Menetettyä maata. Pk-seutu on paskottu jo suurelta osin, ja kohta kokonaan.
Suurimmaksi osaksi kyllä, mutta löytyy täältä vielä alueita joita ei ole paskottu, onneksi vaihtui hallitus niin on vielä pienen pieni mahdollisuus ettei paskota lopullisesti. Vaikeaksi asian tekee se, että kaiken maailman viherpiipertäjä woket asuu Helsingissä paskomassa kaikkea mahdollisimman nopeasti.
Aikoinaan asuin etutöölössä, mechelininkadulla. Kamppi riittävän kaukana, meri ja luonto lähellä. Ei baareja ihan liki. Kävelymatka kuitenkin kaikkialle.
Vierailija kirjoitti:
Sääli, että Lauttasaari on sulle liian kallis, ikäni olen täällä asunut ja vaikkei olekaan enää lähellekään yhtä upea paikka kuin vaikka 30 vuotta sitten, niin silti äärimmäisen upea ja rauhallinen paikka, en vaihtaisi mihinkään, en mihinkään. Aina kun käyn jonkun kaverin luona joka asuu jossain muualla, olen niin onnellinen siitä, että asun Lauttasaaressa.
Samaa mieltä. Joka kerta kun pääsen Lauttasaaren sillalle, olen onnellinen. On hyvä asia, ettei tänne voi muuttaa kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Miten määrittelisit rauhallisen alueen pk-seudulla, alle 5 ryöstöä tai raiskausta viikossa?
Minä määrittelisin niin, että en ole ikinä liki 50 vuoden aikana nähnyt tai kuullut tällä alueella yhdestäkään raiskauksesta, ryöstöstä tai missään muustakaan, enkä ole nähnyt tai kuullut edes yhdestäkään kännitappelusta, yöllä voi nainen kulkea vaikka pelkät sukkahousut päässään muuten alasti ja ainoa mitä tapahtuu on kun joku soittaa viranomaiset paikalle kysymään onko kaikki hyvin. Pitää vaan olla rahaa niin saa nauttia tästä.
Rauhallinen kerrostaloalue PK-seudulta. Ei sellaista ole. Varmasti rauhallisia taloja löytyy paljonkin mutta ei alueita. Vantaanpuisto olisi jos lentokoneiden melua ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat liikenneyhteyksillä julkisia niin se sulkee rauhallisuuden kyllä pois, valitettavasti. Kehä kolmosen ulkopuolelle on mentävä jos rauhallisuutta haluaa.
Ei sulje, eikä tarvitse mennä kehän ulkopuolelle, mutta rahaa pitää löytyä.
Hyvää ei saa halvalla. Siksi muutin itse pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä määrittelisin niin, että en ole ikinä liki 50 vuoden aikana nähnyt tai kuullut tällä alueella yhdestäkään raiskauksesta, ryöstöstä tai missään muustakaan, enkä ole nähnyt tai kuullut edes yhdestäkään kännitappelusta, yöllä voi nainen kulkea vaikka pelkät sukkahousut päässään muuten alasti ja ainoa mitä tapahtuu on kun joku soittaa viranomaiset paikalle kysymään onko kaikki hyvin. Pitää vaan olla rahaa niin saa nauttia tästä.
Ahdistaako todellisuus niin paljon että pitää yrittää valehdella itselleen?
Paras hinta-laatusuhde: Pajamäki.
Selvästi halvempi kuin vaikkapa Munkkivuori ja tuplasti halvempi kuin Munkkiniemi.
Ei läpikulkua, ei alkoa, ei montaa vuokrataloa, pieni ruokakauppa, apteekki ja päiväkoti on.
Bussi, raidejokeri ja 700m kävelymatka juna-asemalle.
Siirtolapuutarha, golf-kenttä, metsäiset kallioalueet ja paljon metsäisiä hiekkateitä, 2km pyörämatka uimarannalle.
2-3km säteellä myös Sello, Kaari, Ristikko.
Ainakin 3 eri paikkaa, jossa bändihotelleja ja muita harrastekäyttöön otettuja entisiä tehdasrakennuksia.
Vierailija kirjoitti:
Paras hinta-laatusuhde: Pajamäki.
Selvästi halvempi kuin vaikkapa Munkkivuori ja tuplasti halvempi kuin Munkkiniemi.
Ei läpikulkua, ei alkoa, ei montaa vuokrataloa, pieni ruokakauppa, apteekki ja päiväkoti on.
Bussi, raidejokeri ja 700m kävelymatka juna-asemalle.
Siirtolapuutarha, golf-kenttä, metsäiset kallioalueet ja paljon metsäisiä hiekkateitä, 2km pyörämatka uimarannalle.
2-3km säteellä myös Sello, Kaari, Ristikko.
Ainakin 3 eri paikkaa, jossa bändihotelleja ja muita harrastekäyttöön otettuja entisiä tehdasrakennuksia.
Listasta jäi pois, että kadunlaidat ovat ilmaista, rajoittamatonta pysäköintialuetta, harvinaista herkkua Helsingissä.
Halvempi versio Lauttasaaresta on Haukilahti. Rauhallista, meri lähellä, Westend vieressä, hinnat kuitenkin halvemmat kuin Lauttasaarssa.
Toukola, Kumpula. Tosin maksaakin sitten.
Näggeripitoisuuden voit stekata julkisista tilastoista. Helppoa.
Pk-seutu ja rauhallinen asuinalue?
😂😂😂😂😂😂