Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinder-mies kertoo harrastavansa LAUTAPELEJÄ...!

Vierailija
07.12.2024 |

Oikeesti! 35-vuotias mies ilmoittaa harrastuksekseen mm. lautapelit. Miten lapsen tasolle ihminen on voinut jäädä?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autisti?

Ap vai Tinder-mies?

Ja onko autisteissa sinusta jotain vikaa? Monet autistit kyllä pitävät lautapeleistä, se on totta, koska ne ovat älyllisesti haastavia, mutta niissä on selkeät säännöt.

Rehellisesti sanottuna on. Olin kuntouttavassa toiminnassa ja muilla meni hermot autistien ylimielisyyteen. Helvetin rasittavaa porukkaa. Pitävät itseään parempana kuin muut ja pätevät joka asiassa. Kiukuttelivat jos joku muu ehti tekemään jotain ensin tai osasi paremmin kuin he. 

Vierailija
82/90 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autisti?

Ap vai Tinder-mies?

Ja onko autisteissa sinusta jotain vikaa? Monet autistit kyllä pitävät lautapeleistä, se on totta, koska ne ovat älyllisesti haastavia, mutta niissä on selkeät säännöt.

Rehellisesti sanottuna on. Olin kuntouttavassa toiminnassa ja muilla meni hermot autistien ylimielisyyteen. Helvetin rasittavaa porukkaa. Pitävät itseään parempana kuin muut ja pätevät joka asiassa. Kiukuttelivat jos joku muu ehti tekemään jotain ensin tai osasi paremmin kuin he. 

Juuri tällaisissa asioissa lautapelit kuntouttavat mustavalkoiseen ajatteluun taipuvaisia ihmisiä. Voittoon tarvitaan strategiaa, onnea ja toisten tarkoituksellista tai tahatonta myötävaikutusta. Monissa myös tehdään tehtävää tiiminä kaikki pelaajat yhdessä.

Oma esikoiseni on kai jonkinlainen erityislahjakkuus. Hän oli pienenä hirveän taitava kuviopäättelijä ja erittäin looginen ajattelija, mutta hänen oli todella vaikea hyväksyä noppatuloksia. Hän sai suoraan sanoen raivarin, jos noppaonnea ei ollut. Pelasimme satoja tunteja monen nopan noppapelejä ja tutkimme simulaattorilla, miten noppatulokset jakautuvat. Hiljalleen hän oppi erottamaan toisistaan todennäköisyyden ja itse tapahtuman. Nykyään hän on teini, ja opettajat kuvailevat häntä sosiaalisesti taitavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva harrastus. Pelaisin mielelläni lautapelejä perheen, miehen ja miehen kaverien kanssa. Erilaisia fantasiapelejä DnD tyyliin on saatavilla. Kaupoissa on vaikka mitä.

Vierailija
84/90 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten strategialautapelit ovat ensisijaisesti älykkäiden ja kärsivällisten ihmisten harrastus. Ap:n ei siis kannata jatkaa miehen tapailua, jätä helmi sellaiselle joka sen näkee

Vierailija
85/90 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen sanoisi harrastavansa lautapelejä, olisin kiinnostunut ainakin verrattuna matkusteluun tai lemmikkeihin. En käytä tinderiä, en tiedä mitä siellä vaaditaan. Pitkiä parisuhteita on ollut ja kaikissa paljon hyviä hetkiä, myös lautapelejä.

Vierailija
86/90 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko hän siis laittanut mielenkiinnon kohteisiin lautapelit? Sehän ei tarkoita, että tosissaan harrastaisi mitä siihen kohtaan on nyt täpännyt.  

Mutta mielenkiinnon kohteisiin on hyvä jotain laittaa, varsinkin jos ei aio kirjoittaa esittelyyn itsestään mitään.

Vierailija
87/90 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se häneltä ole pois jos et tykkää. Minä 46 ja pelaan tietokoneella ja pelikonsolilla ja jos joku ei siitä pidä niin ei se ole multa pois millään tavalla.

Vierailija
88/90 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha itse olet? Mitkä olisi mielestäsi sopivia harrastuksia 35 v miehelle?

Tieteellisten tekstien lukeminen ja kirjoittaminen? Vieraan kielen opiskelu? Soittaminen? Taidemaalaaminen?

Itse en tuollaista tylsää miestä haluaisi joka maalailee,soittelee ym. mutta kukin tyylillään.

Vierailija
89/90 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin hänen tarkoittavan strategialautapelejä, en mitään lasten pelejä, ja olisin innoissani. Olisi huippua saada peliseuraa.

Näin minäkin olettaisin, vaikka en itse pelaa lautapelejä.

Lasketaanko shakki lautapeliksi?

Ei kun se on juomalasipeli. mietipä individille ihan ite pari sekunttia. Millä sitä pelataan? olisiko shakkiLAUDALLA? Mikähän peli se voisi olla...

Vierailija
90/90 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lautapelit kehittää mm. päätöksenteko-, ongelmanratkaisu- ja virheensietokykyä. Onko nuo huonoja asioita?

Näinhän se on että  lautapelit ja tietokonepelit kehittävät  monia asioita mutta kaikki eivät suostu faktoja uskomaan.