Jokos te mummot olette joulukortit kirjoittaneet ja villasukat paketoineet?
Nyt sitten vaan kannattaa tarkastaa että on hätävaraa ehdottomasti riittävästi kotona.
Kommentit (75)
Olen laittanut myös jo kolme joulukuusta ja niiden ympärillä on lahjat. Vaihtanut jo valmiiksi vierashuoneisiin lakanat ja nyt vaan odottelen joulua ja vieraita. Heitä ei haittaa mummon häärääminen, vaan tulevat oikein tyytyväisinä täysin valmiiseen jouluidylliin, missä ei tarvitse kuin kirjaa sohvan nurkassa lukea ja tulla pöytään kun kutsutaan.
En ole vielä opetellut kutomaan (neulomaan) villasukkia, mutta arvostan tätä taitoa suuresti. Kiitos omille mummuille ja tädeille kaikista elämäni villasukista!
Kirjoitin ja lähetin joulukortit (n. 30 kpl) ja ostin ja paketoin lahjat (n. 70 kpl) jo marraskuussa. En odota kortteja kaikilta, joille niitä lähetin. (Tekstareita tms. en kuitenkaan pidä minään kunnollisen kortin rinnalla.) Lahjoja en saa, enkä halua.
Olen myös jo aloittanut koristelemisen ja siivoilun. Tosi kivaa, että tänä vuonna on aikaa tehdä asioita rauhassa ja ajoissa. Muutenkin on tosi kivaa elää rauhassa omannäköistä elämää ja vähät välittää joistakuista, jotka naureskelevat tavallisille asioille tai ehkä jopa halveksivat niitä. Ehkä jonain päivänä naureskelijoillakin on jotain omaa tekemistä, johon keskittyä. Itsearvostus kasvaa, kun on joku homma ja tarkoitus tässä elämässä.
Mukavaa joulun aikaa kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Sulle ei ainakaan kukaan lähetä mitään.
Ei edes oma mummo 😭
Ap
Ap ei taas muuta keksinyt kuin toisten tökerö haukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat iäkkäämpiä naisia???
Mietin samaa. Ap:llä on useita samansuuntaisia aloituksia ja kommentteja. Ehkä hän sai mummoltaan villasukat tai joulukortin, ja serkkunsa sai komean pelikonsolin sekä 500 euron setelin.
Ei, pipo on vasta tekeillä. Mutta joulukuusi on koristeltu.
Vierailija kirjoitti:
Ja kannattaa keittää perunasta ja kaalista se sosekeitto koko viikoksi että on sitten ruokaa jääkaapissa odottamassa kun ei koskaan tiedä mitä tapahtuu.
Keitän vasta aaton alla, niin on sitten mitä tarjota, kun puoli sukua taas tuppaa tänne kutsumatta.
Mun mummoni kuoli muutama vuosi sitten eikä tuu enää joulukorttia tai villasukkaa :(
Itkettää kun kattoo kauppojen joulukorttihyllyä, se ei ole enää minulle tarkoitettu.
Joulukortit postitettu, villasukkia en tyrkytä kellekään.
Kortit on valmiina potitusta varten, villasukkia ole kutonut jo 6 paria, vielä kun jaksasi kutoa toisen 6 paria että jokainen saa kaksi paria lämpimiä villasukkia.
Kudon aina kuviolllisia kauniita saajalle sopivia villasukkamalleja, miehille miesten villasukkia ja naisille hempeitä naisten villasukkia.
Mummeli 73v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kannattaa keittää perunasta ja kaalista se sosekeitto koko viikoksi että on sitten ruokaa jääkaapissa odottamassa kun ei koskaan tiedä mitä tapahtuu.
Keitän vasta aaton alla, niin on sitten mitä tarjota, kun puoli sukua taas tuppaa tänne kutsumatta.
Kukaan ei tuppaudu ilman suostumustasi, sulla on suu, käytä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap'llä ei ole yhtään oikeaa ystävää, ei mitään mielenkiintoista tekemistä tänäänkään ja tekee ikävissään näitä tyhmiä aloituksia.
Onpas mummo nyt kärttyisiä mikä on, reumatismiko vaivaa vai ehkä virtsatulehdus? Kannattaa maanantaina mennä seitsemältä heti terveyskeskukseen.
Mulla on lähete labraan sukupuolitautitesteihin. Terveisin 70v. mummo. En ole koskaan lähetellyt joulukortteja, villasukkia en osaa kutoa.
Kortteja en ole lähetellyt ainakaan 20 vuoteen, villasukat on vielä paketoimatta ja saattavat jäädäkin paketoimatta. Sopiva paperikassi on näppärämpi.
Aina iigorit katoaa kun ne on tunnistettu. Muutama saattaa jäädä huutamaan jotain venäjänkielistä loukkausta, mutta niiden ohje selvästi on vaan olla hiljaa. Paitsi ne aina painaa sen 1 tai 2 miinusta. Siitä tietää että ne luki.