Suomalaiset ei osaa juhlia itsenäisyyspäivää
Suomalainen itsenäisyyspäivän vietto on kyllä niin outoa ja sairasta. Kansanhuveja on kaksi: linnan juhlat ja sotaelokuva.
Ihmiset töllöttää kotona telkkarin ääressä ja tuijottaa kättelyä presidentinlinnasta. Yle ylläpitää tätä valtaapitävien patsastelua ja kateellisen kansan sairasta tyydytystä.
Tuntemattomasta sotilaasta on tullut lähes kulttiaseman saavuttanut sotaelokuva, siitä on jo kolmas versio, ja joka vuosi sitäkin pitää lähettää kansalle, jotta muistaisivat, ettei tämä ilmaiseksi ole tullut.
Missä on ilo? Missä on hauskuus? Eikö suomalaiset tosiaan halua juhlia ja pitää hauskaa? Itsenäisyyspäivä on monessa muussa maassa iloinen asia. Mikä voisi olla vaihtoehto?
Kommentit (64)
Tuntematon leffassa esiintyy myös venäjän kansalaisia oikeasta elämästä näyttelijöitä kuten tomnikov ja muut. Ihaile hänen alastonta ruhoaan.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Tavalliselle kansalle näytetään eliitin pukuloistoa ja mässäilyä tai äärioikeiston militantteja marsseja. Tyypillistä on tuo jos tästä esittää kritiikkiä niin vastaus on järjestä itse kansanjuhla. Niin suomalaista. Mielestäni päättäjien pitää järjestää jotain kansaa yhdistävää iloista ohjelmaa. Saisi kulttuuriväkikin vähän rahaa.
"Äärioikeiston militantti marssi" on sekin itse järjestetty. Miksi kaikki pitää tehdä teidän eteenne? Mulle kyllä kelpaa käydä soihtukulkueessa ja järjestää itse perheelle ohjelmaa. Ei tarvitse päättäjien tehdä. Jos se on kuitenkin järjestettävä niin ehdota!
Olihan ne 612 bileet ja sitten oli näitä Töölön torin juhlia ja vaikka mitä, että aika moni vietti aika railakkaat juhlat!!!!!
Katso nyt tarkkaan miten venäläinen käyttäytyy muiden heimojen suhteen maan päällä.