Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverien pitkä salasuhde

Vierailija
06.12.2024 |

Ollaan pieni työyhteisö, jota varjostaa kahden perheellisen jäsenen salasuhde. Kukaan ei puhu ääneen tästä, julkinen salaisuus jota vaan hyssytellään. Tätä on jatkunut vuositolkulla. Onko kokemusta kauanko salasuhteilijat yleensä jaksavat jatkaa? Onko kokemusta miten päättyvät? 

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ahdistava työyhteisö, jos pitää toisten rakkauselämään puuttua. 

Vierailija
42/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko oikeasti aikuiset ihmiset jaksaa vetää draamaa, jostain työkaverien suhteiluista. Jos keskittyisitte vain omiin töihinne, ettekä kyttäisi työkaverien mikroilmeitä ja kehonkieltä kuin saippuaoopperaa.

Ja, mistä lähin Suomessa keneltäkään aikuiselta on voitu kieltää suhteilu toisen aikuisen kanssa? Ei pomolla ole valtaa päättää alaistensa suhteista, vaikka työpaikan turhia ja muille haittaa aiheuttavia moraalipoliiseja kiukuttaisikin.

Rapakon takana salasuhteilu on irtisanomisperuste. Voisi tuoda saman Suomeenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut jaksaa vapaapäivinäkin vaahdota työkavereista? Eikö teillä ole omaa elämää?

Sinulla on jaksamista näköjään tulla tälle kommenttipalstalla höyryämään väsyneitä juttujasi. Mistä se tarve tulla tänne oikein kumpuaa?

Vierailija
44/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko oikeasti aikuiset ihmiset jaksaa vetää draamaa, jostain työkaverien suhteiluista. Jos keskittyisitte vain omiin töihinne, ettekä kyttäisi työkaverien mikroilmeitä ja kehonkieltä kuin saippuaoopperaa.

Ja, mistä lähin Suomessa keneltäkään aikuiselta on voitu kieltää suhteilu toisen aikuisen kanssa? Ei pomolla ole valtaa päättää alaistensa suhteista, vaikka työpaikan turhia ja muille haittaa aiheuttavia moraalipoliiseja kiukuttaisikin.

Kammottavaa retoriikkaa suollat.

Vierailija
45/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen paneskellut työkaverini kanssa jo 20 vuotta vaikka olen onnellisesti naimisissa, mitä sitä hyvää rakastajatarta vaihtamaan, ei se vaihtamalla parane. Olemme molemmat tilanteeseen tyytyväisiä

Vierailija
46/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen paneskellut työkaverini kanssa jo 20 vuotta vaikka olen onnellisesti naimisissa, mitä sitä hyvää rakastajatarta vaihtamaan, ei se vaihtamalla parane. Olemme molemmat tilanteeseen tyytyväisiä

Kai olet kertonut myös vaimollesi ja pidät myös hänet tyytyväisenä? Kenties kolmen kimppaa?

Vierailija
47/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastajattaren pitäminen on hieno keskieurooppalainen tapa, Ranskassakin kaikilla on rakastaja tai rakastatar.

Me metsäläiset suomalaiset aina ihailemme ranskalaisia kun ovat niin sivityneitä ja kultturelleja

Vierailija
48/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastajattaren pitäminen on hieno keskieurooppalainen tapa, Ranskassakin kaikilla on rakastaja tai rakastatar.

Me metsäläiset suomalaiset aina ihailemme ranskalaisia kun ovat niin sivityneitä ja kultturelleja

Höpsistä hapsusta taas

Vierailija
49/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käräyttää pomolle heidät. Näin on jossain jouduttu tekemään. Suhde loppui siihen. 

Mitä tämä työnantajalle tai muille töissä kuuluu? Jos ei haittaa työntekoa, niin mitä väliä jos jotkut paneskelee vapaa-ajallaan.

Vierailija
50/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rapakon takana salasuhteilu on irtisanomisperuste. Voisi tuoda saman Suomeenkin.

Rapakon takana on aikamoinen vanhoillinen kehitysmaa. Työnantajalle ei kuulu mitä työntekijä tekee vapaa-aikanaan jos sillä ei ole töiden tekemiselle merkitystä.

Vierailija
51/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin! Missä se ihailu nyt on?

Vierailija
52/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaks vuotta kestänyt eikä loppua onneksi näy. Salassa on pysynyt. Osaamme käyttäytyä muiden seurassa platonisesti.

Kyllä teistä tiedetään, ja siksi se päättyy usein rumasti. Joku aina kertoo jommankumman kumppanille... mustasukkaisuuskin voi tulla väliin, jolloin teistä toinen kertoo. Rumia tarinoita lapsiperhearkea viettävien suhteisiin.  Harmillista, ettei nähdä pidemmälle, että mitä menetetään. Kyse on myös siitä mielenrauhasta. Ei vaan aikuisten, vaan usein myös niiden lasten.

Ihmiset vaan eivät näe himoaan pidemmälle. Ikävää.

Vierailija
53/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käräyttää pomolle heidät. Näin on jossain jouduttu tekemään. Suhde loppui siihen. 

Jos pomo on toinen suhteen osapuoli?

Vierailija
54/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kerron opelle! 

Vierailija
55/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa ihmiset elämä, ja lopettakaa työkavereiden kyttäily. Työkaverit eivät ole läheisiänne, töihin tulla tekemään töitä eikä vatvomaan asioita, jotka eivät teille kuulu. Jos jotkut nussivat vapaa-ajalla toisiaan, niin se ei teille kuulu.

Vierailija
56/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä vaikuttaa työntekoosi miten?

No onhan se nyt helkkarin kiusallista katsella ja kenties nähdä vahingossa peuhaamista 🤢🤢

Keskity töihisi, eli siihen mistä sinulle maksetaan.

Vierailija
57/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaks vuotta kestänyt eikä loppua onneksi näy. Salassa on pysynyt. Osaamme käyttäytyä muiden seurassa platonisesti.

Kyllä teistä tiedetään, ja siksi se päättyy usein rumasti. Joku aina kertoo jommankumman kumppanille... mustasukkaisuuskin voi tulla väliin, jolloin teistä toinen kertoo. Rumia tarinoita lapsiperhearkea viettävien suhteisiin.  Harmillista, ettei nähdä pidemmälle, että mitä menetetään. Kyse on myös siitä mielenrauhasta. Ei vaan aikuisten, vaan usein myös niiden lasten.

Ihmiset vaan eivät näe himoaan pidemmälle. Ikävää.

Se on sitten hridän häpeänsä ja heidän ongelmansa. Ei työpaikalla sivusta seuraajan tarvitse tuollaisia murehtia. Jokainen elää oman elämänsä niin hyvin kun pystyy.

Vierailija
58/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella tilanteen kiusallisuuden, varsinkin kun se jatkuu pitkään. Itsellä on kokemusta työyhteisössä eri asiasta, ja kesto oli huomattavasti lyhyempi.  Ihmisten ei tarvitse jakaa henkilökohtaisia asioitaan töissä. Mutta kun kyseessä on asia, jonka kaikki tietävät, mutta josta ei voi puhua edes lähimpien työkavereiden kanssa (joiden kanssa muuten puhutaan muitakin kuin työasioita), niin kyllä se virtahepo kahvihuoneessa jäykistää tunnelmaa ja tekee kaikesta vähän vaivaantunutta.

Vierailija
59/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama oli entisessä työpaikassa, siellä oli kaksi naimisissa olevaa työntekijää jotka kävivät joskus myös työajalla paneskelemassa. Keksivät aina jonkun tekosyyn miksi piti lähteä käymään yhdessä töihin liittyvillä asioilla. Näiden suhde oli julkinen salaisuus, jossain vaiheessa nuo yhteiset menot kiellettiinkin kun johtoa myöten tiedettiin asia. Toinen noista työntekijöistä oli vielä mustasukkainen töissä. No, siellä oli paljon muitakin ongelmia huonosta johtamisesta lähtien.

Vierailija
60/91 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaverit, jotka ovat jo 10 vuotta käyneet nussimassa mun kämpillä, ja vieläkään eivät halua paljastaa suhdettaan, minä olen ainoa joka tietää, koska pyysivät että saisivat käyttää mun kämppää, ovat pyytäneet että en kerro kenellekään. molemmat perheellisiä.

Toinen on tietysti mun paras kaveri joten sanoin että minä en ikinä kerro kenellekään.

Mutta ihmettelen silti kun se on niin kauan kestänyt, eikä mikään tunnu muuttuvan, kumpikaan ei ole valmis paljastamaan suhdettaan ja vieläkin asiaa pitää salata.