Kummalla ohjeella tulee parempi kesäkurpitsalasagne?
Perinteisen lasagnen ohjeella, johon tulee juustokastike ja pastalevyt vain korvataan kesäkurpitsallalla.
vai
Ohje, johon ei tule juustokastiketta vaan mozzarellajuustoa viipaleina ja päälle juustoraastekuorrutus. Muutoin molempiin ohjeisiin tomaattinen jauhelihakastike.
Kommentit (6)
Olen tehnyt molemmilla ja sanoisin, että se, johon tulee pelkkää mozzarellaa. Juustokastikeversiossa on se ongelma, että kesäkurpitsasta irtoaa paljon nestettä. Juustokastike tuppaa niissä alemmissa kerroksissa muuttumaan ohueksi liruksi, kun ei ole lasagnelevyjä sitomassa nestettä ja neste kerääntyy sinne pohjalle.
Kesäkurpitsaa syödään kesällä. Sanoohan sen jo nimikin.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt molemmilla ja sanoisin, että se, johon tulee pelkkää mozzarellaa. Juustokastikeversiossa on se ongelma, että kesäkurpitsasta irtoaa paljon nestettä. Juustokastike tuppaa niissä alemmissa kerroksissa muuttumaan ohueksi liruksi, kun ei ole lasagnelevyjä sitomassa nestettä ja neste kerääntyy sinne pohjalle.
Joo, no joissain tuollaisissa ohjeissa lukee että kesäkurpitsa tai munakoiso pitäisi "itkettää" ensin eli sivellä pintaan suolaa ja kuivata talouspaperilla. Jättäisin tuon vaiheen mielelläni pois, eli kokeilen tuolla mozzarella-reseptillä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kesäkurpitsaa syödään kesällä. Sanoohan sen jo nimikin.
Totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, no joissain tuollaisissa ohjeissa lukee että kesäkurpitsa tai munakoiso pitäisi "itkettää" ensin eli sivellä pintaan suolaa ja kuivata talouspaperilla. Jättäisin tuon vaiheen mielelläni pois, eli kokeilen tuolla mozzarella-reseptillä.
Ap
Mozzarellakin täytyy puristaa ja valuttaa, koska siinäkin on paljon nestettä.
Kumpaan tulee vähemmän kesäkurpitsaa, niin se.