Verkostomarkkinointi - uhka vai mahdollisuus?
Moikka!
Olen itse etsinyt pitkään lisätyötä vakityöni oheen ja kaiken pohdinnan päätteeksi päätin tarttua ensikertaa yritykseen, jonka kautta tehdään verkostomarkkinointia. Samalla olen törmännyt hyvin voimakkaisiin tunteisiin liittyen tähän tapaan tehdä töitä. Tietysti moni pitää tätä merkityksellisenä (lisätulojahan on mahdollista saada yllättävänkin paljon) ja toiset taas haukkuvat aivan maan rakoon. Ymmärrän molempien kantoja ja myönnettäköön, että olin itsekin alkuun melkoisen skeptinen. Mutta nämä hyvin tulisetkin reaktiot ovat silti yllättäneet minut.
Kumpaan porukkaan sä kuulut? Oletko sä vahvasti verkostomarkkinointia vastaan vai kiinnostelisiko kokeilla?
Kommentit (9)
Alkuun oli tiukkaa mutta nykyään nimi löytyy veropörssistä joka vuosi niin en valita.
M42
Tuskinpa se on kovin kannattavaa kun kaiken löytää netistä. Oliko se tupperware vai mikä, joka ilmoitti marraskuussa että he lopettavat kai kokonaan verkostomarkkinoinnin. Toinen syy on epäluotettavuuden leima. Kaikki verkostomarkkinointi on vasemmistosissien toimesta leimattu huijauksiksi. Toki tuossa on tottakin, piilossa viranomaisilta tapahtuva yksityisissä kodeissa pidetty tilaisuus on aina speciaali tapahtuma.
"lisätulojahan on mahdollista saada yllättävänkin paljon"😄
Mahdollisuuksia lähinnä siihen että ystävät ja sukulaiset alkaa karttaa sua eikä vastaa puheluihin kun pelkäävät että taas tyrkytät niille sitä verkostomarkkinointipaskaa mitä nyt satut edustamaankaan.
Heikkolahjaistuotteita tyrkyttäviä pösilöitä. En suosittele.
Suosittelen sinulle katsottavaksi dokumenttia Autobonus https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/12/14/dokumenttiprojekti-autobonus-m…
Bisnes johon myyjiä täytyy vongata mukaan turuilla, toreilla ja täälläkin, kertoo kaiken oleellisen toiminnan luonteesta. Pyramidin alalaita ruokkii huippua, samalla kun rasittaa omaa tuttavapiiriään ylihintaisen moskan kovamyynnillä.
Kaveri, joka minua pyysi mukaan tuollaiseen, ei enää itse halunnut myydä mitään, minun olisi pitänyt tehdä hänelle provikkaa.
Sitten on asunto täynnä tavaraa, jota ei itse käytä, ja jota kukaan ei osta kokeiltuaan, ja lisää pitäisi ostaa, että pääsee tavoitteisiin.
En oikein ymmärrä sellaista markkinointitapaa, jossa verkostomarkkinoija hankkii tuotteelle uusia myyjiä.
Toisin sanoen uusia kilpailijoita samalle alalle.
Verkostomarkkinoijat kertoo systeemin olevan hieno ja nerokas, mutta kun heiltä kysyy, että millä tavoin
hieno ja nerokas, niin eipä ne oikein osaa vastata mitään.
Olen kokeillut. Ei siitä työmäärään nähden paljoa jäänyt käteen.