Kannattaako soittaa tai laittaa sähköpostia työhakemuksen perään?
Eli kokevatko rekrytoijat tämän yleensä hyvänä asiana työnhaun kannalta? Itse ajattelen, että se toisi näkyvyyttä ja osoittaisi halukkuutta päästä haastatteluun. Samalla voisin kysyä jotakin prosessiin liittyvää ja osoittaa aktiivisuutta. Mitä mieltä olette?
Kommentit (4)
50/60
Olen itse päässyt yhteen haastikseen, kun hain firmaan kolmannen kerran. En saanut kuitenkaan kutsua toiseen haastikseen. Enää en pommita firmoja
Työpaikat ovat tulleet harjoittelujen kautta tai "osui ja upposi" tyylillä avoimilla hakemuksilla. Viimeksi rekry soitti minun perääni useamman kerran
Se ei sinulle maksa muuta kuin aikasi, jos soitat. Toisaalta jos he tarvitsevat tekijää, ei sinun tarvitse kerjätä paikkaa. Ylipäätään jos kilpailua on hirveästi (niinkuin avoimiin paikkoihin yleensä on) niin et pääse kuitenkaan neuvottelemaan mistään, kun he ottavat sen joka pyllistää auliimmin
Koska ujostelet, sanoisin että soita ja ota se itse puhelu oppimiskokemuksena
Vierailija kirjoitti:
Monesti kannattaa mutta niin että ainakin on olevinaan jotain kysyttävää paikkaan liittyen. Siinä voi tarjoutua tilaisuus pidempäänkin keskusteluun jolloin jäät mieleen.
Itse sain yhden paikan varmaan aika lailla sillä että soitin sinne kysyäkseni yhtä asiaa haastatteluiden aikatauluun liittyen (olin oikeasti lähdössä hetkeksi ulkomaille ja ajattelin että voi osua sen kanssa päällekkäin) ja rekrytoija jäi siinä sitten samalla kyselemään minulta kaikenlaista muutakin. Käytännössä teki haastattelun siinä samalla ja soitti seuraavana päivänä että saan paikan jos haluan. Ei siis ollut vain yksi paikka haussa joten ajatteli varmaan että olen riittävän sopiva niin voi ottaa minut jo heti samalla niin säästää vaivaa itsekin.
Jep, rekry syö aikaa ja muita resursseja. Siksi nuo avoimetkin hakemukset toimivat usein paremmin
Pidän hyvänä, että soittaa joko ennen tai jälkeen hakemuksen lähettämisen. Itse soittaisin ennen ja kyselisin lisää tehtävästä jne.
Monesti kannattaa mutta niin että ainakin on olevinaan jotain kysyttävää paikkaan liittyen. Siinä voi tarjoutua tilaisuus pidempäänkin keskusteluun jolloin jäät mieleen.
Itse sain yhden paikan varmaan aika lailla sillä että soitin sinne kysyäkseni yhtä asiaa haastatteluiden aikatauluun liittyen (olin oikeasti lähdössä hetkeksi ulkomaille ja ajattelin että voi osua sen kanssa päällekkäin) ja rekrytoija jäi siinä sitten samalla kyselemään minulta kaikenlaista muutakin. Käytännössä teki haastattelun siinä samalla ja soitti seuraavana päivänä että saan paikan jos haluan. Ei siis ollut vain yksi paikka haussa joten ajatteli varmaan että olen riittävän sopiva niin voi ottaa minut jo heti samalla niin säästää vaivaa itsekin.