Miehen jaksamattomuus ärsyttää!! On vasta 31v, mutta on, kuin eläkeikää hipova.
Haluaa töiden jälkeen istua kotona. Aina sama ei jaksa lähteä mihinkään. Tekosyitä riittää. Huono ilma, polvi temppuilee.
Minä olen vuoden miestä vanhempi ja jaksan ihan hyvin. Ei todellakaan tee mieli heittää loppupäivää hukkaa istumalla kotona. Minulla on meistä vieläpä fyysisempi työ.
Mies puhuu ja käyttäytyy, kuin olisi eläkeikäinen.
Kommentit (21)
Olette vaan erilaisia luonteiltanne. Ei siihen jää muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä asia tai erota.
Sun täytyy joko vaihtaa miestä, tai oppia menemään ilman miestä koska sinä kerran kaipaat selvästi enemmän menoja kuin mies.
Meillä on niin päin, että minä, nainen, olen tuollainen kotihiiri, mies taas sosiaalinen ekstrovertti ja haluaa harrastaa, tavata kavereita tms. Ei ole mikään ongelma, mies menee itsekseen ja minä saan kaipaamaani yksinoloaikaa rauhassa kotona.
Kuka nyt tähän aikaan vuodesta jaksaisi? Huhtikuussa on taas eri meininki.
Pakko päästä 1,5 tunnin unille, kun on töistä raahautunut kaupan kautta kotiin. Väsymys on halvaannuttavaa niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Sitten ruoka ja tv:n ääressä nuokkumista ennen nukkumaan menoa. -mies1987
Ohhoh, naista ärsyttää. Enpä olisi uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Pakko päästä 1,5 tunnin unille, kun on töistä raahautunut kaupan kautta kotiin. Väsymys on halvaannuttavaa niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Sitten ruoka ja tv:n ääressä nuokkumista ennen nukkumaan menoa. -mies1987
Ootko uniapneaa testannut? Vaikuttaa siltä kertomasi mukaan.
KOP KOP SIÄL ON PÄRRRSU! EN TUU AVAAMAA.
Olen miehesi kanssa samanikäinen, nainen tosin, ja ymmärrän miestäsi 100%. Voi olla ihan temperamenttikysymys, introverttiyttä, tai esim. piilevää nepsyyttä kuormittua ihan nk. normiarjesta. Itseäni veetuttaa joka kerta poistua kotoa, lähti sitten töihin, ihan vain kauppaan, tai vaikka hauskoihin illanistujaisiinkin. Kotiin palattua ei sitten jaksa paljoa muuta kuin maata.
Miestäsi tosin varmaan vielä kuormittaa lisää, että kotonakin olet sinä touhottamassa.
Ei hitto tuollaisella mieskantturalla tee mitään. Eroa. Laiskat ihmiset ovat muutenkin vastenmielisiä, mutta tuo on jo täysi olmi.
No keski-ikä ei tule yksin,,,ei silloin jaksa samalla tavalla kuin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Tutulta kuulostaa! Itsekin laitan herätyksen juuri 1-2 tunnin päähän, koska ilman sitä nukkuisin koko illan ja heräisin joskus aamuyöstä - vaikka edellisenä yönä olisinkin nukkunut ihan OK:t kuutisen tuntia. Työ vain vie mehut, vaikka onkin siisti sisätyö. Arki-iltoina vapaa-aika menee juurikin TV:n ääressä, tai pelatessa (ja joskus lukiessa, mutta siinä on suurin torkahdusvaara).
Nyt kun tarkemmin mietin, niin oikeastaan jokainen tunti puolen päivän jälkeen vie vain lähemmäs ja lähemmäs sitä, että on PAKKO päästä päiväunille. Tehokasta työaikaakin on siis ainoastaan ne muutama tunti ennen lounasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei jestas. Ollaan muuten samanikäisiä. Onko sulla mahdollisesti uniapnea?
Mies on saavuttanut elämässään kaiken haluamansa ja haluaa nyt nauttia siitä. Anna olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko uniapneaa testannut? Vaikuttaa siltä kertomasi mukaan.
En ole testannut. Lähes joka ilta nappaan stilnoctin, jonka avulla pystyn nukahtamaan. Muuten olen jotenkin hälytystilassa. Keskivartalo on jonkin verran kasvanut ja väsyn ja hengästyn helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutulta kuulostaa! Itsekin laitan herätyksen juuri 1-2 tunnin päähän, koska ilman sitä nukkuisin koko illan ja heräisin joskus aamuyöstä - vaikka edellisenä yönä olisinkin nukkunut ihan OK:t kuutisen tuntia. Työ vain vie mehut, vaikka onkin siisti sisätyö. Arki-iltoina vapaa-aika menee juurikin TV:n ääressä, tai pelatessa (ja joskus lukiessa, mutta siinä on suurin torkahdusvaara).
Nyt kun tarkemmin mietin, niin oikeastaan jokainen tunti puolen päivän jälkeen vie vain lähemmäs ja lähemmäs sitä, että on PAKKO päästä päiväunille. Tehokasta työaikaakin on siis ainoastaan ne muutama tunti ennen lounasta.
Kuutisen tuntia? Ei herranjumala miten vähän. 7h 40 on välttämätön jopa lomalla, saatika raskaassa arjessa. 6h ei ole ok.
"Kuutisen tuntia? Ei herranjumala miten vähän. 7h 40 on välttämätön jopa lomalla, saatika raskaassa arjessa. 6h ei ole ok."
Juu, minulle itselleni 10 tuntia yössä on se ideaali, mutta suurin osa työssäkäyvästä väestöstä kuuluu operoivan päivästä päivään 6-8 tunnin yöunilla. Moni sanoo nukkuvansa jopa 5 tai alle (ja silti pystyy käymään töissä aivan normaalisti). Siihen olen perustanut tuon ajatukseni, että 6h pitäisi olla OK.
Labrakokeisiin? Testosteroni, ferritiin, b12, d?
Mä en jaksanut toimistotöiden jälkeen kuin levätä, kun ferritiini oli matala (alle 30)
Opetelkaa joustamaan. Mies lähtee kanssasi johonkin kerran viikossa tai kahdessa ja sinä menet nurisematta muulloin yksin tai jonkun muun kanssa.
Ap on, kuin levottomuudesta kärsivä teini-ikäinen.