Miten pystyn muuttamaan vaimon mielen?
Vaimo on nyt kuukauden tehnyt pelkkää kasvisruokaa eikä edes anna minun käydä ulkona syömässä. Vaimon mielestä liha on epäeettistä ja epäterveellistä. Vaimo söi vielä 3 vuotta sitten itse lihaa mutta lopetti sitten, mutta ei ole enää suostunut edes kokkaamaan lihaa viimeiseen kuukauteen, vaikka ei itse sitä syökään. Ei enää edes suostu marketista ostaa mitään lihaa kotiin tai salli minunkaan ostavan. Monesti töiden jälkeen käyn salaa mäkkärissä ja syön purkkaa hajun peittämiseksi. Onko tässä suhteessa enää mitään toivoa?
Kommentit (15)
Toivo suhteesta tuommoiseen on kyllä mennyt jos lihaakaan ei saa syödä
Mies haluaa syödä lihaa ja menee sen takia mäkkäriin?
Vaimo tekee ja ostaa mitä ruokaa itse haluaa. Sinä ostat ja teet mitä sinä haluat. Kumpikaan ei valita tai yritä kontrolloida toisen syömisiä. Annatte toistenne elää rauhassa. Ongelma ratkaistu. Vaimo ulkoruokintaan, jos ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkkäri on hyvää vaikka liha siellä on mielenkiintoista mutta en kerkeä salaa vaimolta oikeisiin ravintoloihin syömään oikeaa lihaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaimo tekee ja ostaa mitä ruokaa itse haluaa. Sinä ostat ja teet mitä sinä haluat. Kumpikaan ei valita tai yritä kontrolloida toisen syömisiä. Annatte toistenne elää rauhassa. Ongelma ratkaistu. Vaimo ulkoruokintaan, jos ei ymmärrä.
Juuri näin. Mikä höperö mies sanoo, että vaimo kieltää? Joko tämä on keksitty juttu, tai mies on munaton luuseri. Sorry, kauniimmin en voi tulkita.
mummi, 67
Tsemppiä ap! Ei sinun tilanteesi kovin yllättävä ole. Ihan etsimättä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Vierailija kirjoitti:
Lähdetään siitä, että ap on noin 12-vuotias "mies" eikä hänellä ole ihmissuhteita.
Miten ei anna käydä ulkona syömässä!?!??
Lähdet käymään kaverilla, IHAN MISSÄ VAAN JA KÄYT SYÖMÄSSÄ LIHAA.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoruokintaan tuollaisesta suhteesta lähtee se, joka on alaikäinen eikä osallistu asumis- ja ruokamenoihin eikä ruuanvalmistukseen.
Osta kaupasta kokolihaa ja valmista se itse tai jos et osaa laittaa ruokaa, mene ravintolaan syömään pihvi.
Mistä lähtien mäkkäristä on saanut lihaa?
Miksi sun pitää syödä salaa?
Ja mikset voi tehdä itse? Minkälaista lihaa sinun sitten pitää saada? Osta jotain valmiita jl pihvejä ja pyöryköitä alkuun ja opettele paistamaan itse. Eineksiä ja jalosteita pystyy tekemään tyyliin mikrossa tai sama kädenliike: työnnä oikeaan uuniin. Luet ohjeet ja teet.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien mäkkäristä on saanut lihaa?
Ainahan ne pihvit on lihaa ollut. Missä säkissä olet kasvanut?
Jaha, teinit pääsi koulusta ja näpyttelevät sormet kohmeessa hassuja juttuja Vauva-palstalle.
No aloitetaan siitä, että sun pitäisi ensin hankkia se vaimo. Mutta se taitaa olla sulle ylivoimainen tehtävä.