Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pukisitko tytön ja pojan samanlaisiin haalareihin

23.02.2007 |

Onko hassua, jos puen 1-v pojan ja 3-v tytön samanlaisiin Reimatecin talvihaalareihin (tummansinini-kirkassini Pecan malli)? Tytölle punaiset asusteen ja pojalle siniset. minusta olisi hauskaa laittaa samanlaiset :) tytölle on jo tuo haalari olemassa, mutta ostanko pojalle saman?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö sinisessä haalarissa ja punaisissa asusteissa näyttää siltä, että hän on perinyt veljensä haalarin ja sitten on ostettu punaista kun on tyttö.

Sisävaatteissa värit voi olla mitä vaan, mutta ulkona lapsen sukupuolen erottaa ainoastaan vaatteista kun näkyvissä on vain osa kasvoja.

Vierailija
2/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin umpi-ihastunut vaaleanpunaiseen, fuksiaan, pinkkiin ja yltiötyttömäiseen tyyliin, että itse olen aika jäävi vastaamaan, kun taidan edustaa aika ääripäätä ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tyttöjä ole, mutta ihan kivoilta tytöt mielestäni näyttävät sinisissäkin haalareissa. Mielestäni voi siis hyvin olla samanlaiset haalarit.

Sen sijaan jos tarkoitus on, että pienempi perii isommalta haalarin, ottaisin ehkä mieluummin erilaiset haalarit, jotta pienempi ei joudu olemaan vuodesta toiseen samannäköisissä vaatteissa. Tuosta syystä en yleensä osta lapsillemme edes tismalleen samanlaisia sisävaatteita lukuunottamatta jotain neutraalia peruskäyttövaatetta.

Vierailija
4/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin itse en pue edes siskoksia samanlaisiin vaatteisiin ;-)). Itselläni oli kaksi isompaa siskoa, joilla oli samanlaisia vaatteita, jotka minä siis perin aina kaksin kappalein. Yksi kun oli päällä, odotti toinen isompi vuoroaan kaapissa ja kuljin aina samanlaisissa mekoissa mielestäni vuosikausia... siksi en hanki omilleni samanlaisia vaatteita, voi pikkusisko sit rauhassa periä isolta siskolta ' uudenoloisia' vaatteita.

Mutta periaatteessa ei siis mitään vikaa, vaikka peruspuku on samanlainenkin yhtäaikaa eri sukupuolillakin.

Vierailija
5/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en toteuttaisi, jos ei sitten varaa/tarkoitus ostaa kuopuksellekin uutta pukua vuosittain. Meillä ikäeroa 4,5 vuotta lapsilla ja ostan kyllä usein + laitan esille samantyyliset vaatteet, myös huomaamattani. Ehkä löytäisit noista väreistä jonkin muun yhdistelmän?

Sen sijaan omituinen ajatus on, että valitsesin vaatteet sen mukaan, mitä muut ajattelevat. Mitä väliä, jos " muut" eivät tiedä, onko kyseessä tyttö vai poika tai vielä TYHMEMMIN: luulevat, että on veljeltä jäänyt puku päällä! Huh!

Vierailija
6/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen poikani niin, että tulos ilahduttaa omaa silmääni, muiden mielipiteistä en välitä. Minähän niitä haalareita päiväkaudet katselen :) Meillä on kyseessä kaksoset, joten olen yrittänyt pukea heidät samanlaisiin, mutta erivärisiin haalareihin. Ihan vain erottamisen kannalta. Teillähän ei sitä ongelmaa ole, kun lapset ovat eri kokoiset. Aika usein olen kuitenkin joutunut ostamaan samanvärisetkin, kun saman haalarin toinen väri on ollut niin selkeä tyttäväri. Enää ei tosin sitäkään ongelmaa ole, kun pojilla on selkeä maku itesellään. Toinen suosii perinteisempiä poikavärejä ja toinen on ihastuksissaan oranssista ja kirkkaan punaisesta. Ihan pinkkiä en antaisi ehkä valita, enkä tietenkään mitään frillahaalareita, mutta esim. Lassien G-tech -haalarin väri oli selvä kummallekin. Toisella on turkoosi ja toisella karpalo.

Vierailija
7/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieni poika, joka on aina näyttänyt pojalta, koskaa ei kukaan ole luullut tytöksi. Viime viikonloppuna leikkikentällä eräs äiti sanoi poikaani pikkuneidiksi, koska pojalla on tummansini-punaraitainen kypärämyssy. Muuten poika oli täysin sinisissä ja leikitkin oli tosi poikamaisia. Minusta tilanne oli vähintäänkin absurdi eli toinen teki päätelmän sukupuolesta sillä perusteella, että lapsen hatussa on punaista.

Mitään väliä itselleni ei ole, luullaanko poikaani tytöksi vai pojaksi. Tykkään itse punaisesta, pojalla on punaiset rattaat ja meninpä ostamaan hänelle juuri huutonetistä punaiset välikausikengätkin. Hyi minua ; )

Vierailija
8/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllä on tosin pojalta peritty (!) muutaman vuoden takainen Lassien vaaleansininen ihana karvareunushupullinen puku. Siihen tyttöväriset asusteet (kanervaa, vaaleanpunaista..). Ja pojalla on vaal.sini-tumm.sini Remu, sinisin asustein.

Voisin ostaa samanlaisetkin puvut, mutta sitten haluaisin eri väriset. Kyllä meille riittää tuo yksi pojalta peritty puku tytölle, loput tyttö saa tyttöväreinä. On kiva ostaa sekä tyttöjen, että poiken vaatteita/värejä, kyllästyisin muuten pelkkiin sinisiin yms.. =) Kun muutenkin tekisi mieli ostella joka kevät/kesä/talvi uusia pukuja, vaikka vanhat olisi vielä sopivia ja hyviä.. =)

Mutta osta samanlaiset puvut, jos niin haluat!! =D

Vierailija
9/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetäänhän me aikuisetkin samoja värejä naiset-miehet.

Eli kyllä käytän itsekkin samoja värejä kuin miehillä. No tietysti vaaleanpunaista en miehelleni pukisi kauheasti :) No kravaattia, kauluspaitaa kyllä löytyy hänelläkin vaaleanpunaisena.

Mutta kyllä meillä poika käyttää " tyttö" värejä mm punaista.

Meillä on reimatecin vihreä/sin välikausipuku ja aion sen myös tytölle ( jos joskun siunaantuu meille) pukea.

Samoiten toppahaalareita on pari rusk/beige väriltään niin tytölle menee mielestäni hyvin.

Vierailija
10/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi kiva, kun sisaruksilla on samanlaiset vaatteet. Se lisää minusta sellaista perhehenkeä. Sininen on oiva perusväri, joka sopii molemmille.

Vierailija
11/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tummansininen on käytännöllinen ja nätti väri. Miksi ei myös tytölle.

Vierailija
12/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haalareita on ollut jos jonkin värisiä, eniten " poikavärisiä" (koska ostin ennen aina Remuja ja Remujen tyttövärit oli mun mielestä outoja) ja vielä poikamaisilla asusteilla eikä kukaan taatusti ole koskaan luullut tyttöjämme pojiksi vaikka ovat vetäneet sinisissä asusteissa ja tummansinisissä SuperRemuissa pitkin pihoja. Eikä kukaan taatusti ole luullut että tytöt kulkisi veljien vanhoissa kun ei niitä veljiä ole :) .

Tällä hetkellä kaapissa on pelkkiä yksivärisiä haalareita, löytyy tummanruskea, turkoosi, tummansininen, oranssi, tummanliila ja pinkki. Meidän tyttöjen lempiväri on hopea, sellaisen kun vielä löytäisi ;-) .

Vierailija
13/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri lapsille haalarit ensi talveksi:

Tyttö on silloin 5,5v ja poika 3,5v ja molemmat saivat yksiväriset kirkkaanpunaiset haalarit (tytölle Easytec-merkkinen valk. karvareunuksella ja pojalle Reiman kokopunainen).

Asusteet ostan kyllä varmaan eriväriset.

Muuten meillä on ollut usein samanlaisia mutta vähän eri värisiä vaatteita lapsilla, välikausiasuissa esim. vaal.ruskeat housut ja tytöllä v.pun. takki ja pojalla v.keltainen.

PS: jos joku vielä haalareita etsii, Ideaparkissa on vielä jokunen ja hinnat osittain tosi halpoja, tuo Reimatec-haalarikin maksoi vain 50¿.

Vierailija
14/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voisin ihan hyvin pukea tytölle sinisen haalarin mutta mä en vaan tykkää siitä että lapset puetaan samanlaisiin vaatteisiin vaikka olisivat samaakin sukupuolta niin siksi en kuitenkaan sitten pukisi. En kyllä ymmärrä sitäkään miksi pariskunta pukeutuu samanlaisiin asuihin niinkuin joskus näkee..

Vierailija
15/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää pukea sisaruksia muutenkaan samanlaisiin vaatteisiin.Mutta jokainen tyylillään ;)

Vierailija
16/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille unisex-väri ja asusteet pukuun sopiviksi, ei ehkä sukupuolen mukaan.

Tykkäsin pukea tyttären aikanaan aika poikamaisesti ja sporttisesti, en hörhellyksiin tms. joten voisin kuvitella pukevani pienet eri sukupuolta olevat sisaruksetkin samalla tavalla. Nyt tuota ikäeroa on yli 10v..

Vierailija
17/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja JOS haluaa tytön sukupuolta korostaen tuoda esille niin pinkit asusteet sopis kans. punainen on minusta unisex-väri :)

siittä vaan siis! ei muiden mielipiteistä tartte niin perustaa. kukin tyyliillään ja hyvä niin :)

Vierailija
18/18 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ennen tullut mieleenkään että joku kuvittelee että tyttölapsella voi olla sinistä vain jos on perinyt veljeltä...

Minusta sininen on kaunis väri. Sen sijaan kirkas punainen, jota paljon näkee tyttöjen haalarivärinä (tosin ihan viime vuosina taitaa onneksi olla vähentynyt) sopii mielestäni huonosti vaaleille lapsille eikä ole muutenkaan mielivärini, joten mieluummin ostaisin sinistä tytölle, jos minulle sellainen olisi. ( :