Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on pörssisähkö ja ei kyllä taas huomenna perunoita keitetä

Vierailija
02.12.2024 |

Vaan vedetään raakana!

Kommentit (1086)

Vierailija
41/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, jotkut eivät näköjään osaa laskea keskihintaa.. olisikohan esim. marraskuussa ollut rapiat 5c/kWh, kuukauden keskihinta. Oli se ainakin halvempi kuin Vattenfallin tarjoama 12c/kWh, kun määräaikainen loppui reilut vuosi sitten, ja tarjosivat uutta sopimusta tuolla hinnalla. Pörssi otettiin. 

Niin,se keskihinta näköjään tarkoittaa joillekin pelkkiä kesäkuukausia.

Noup, vuoden keskiarvoa.

Niin mutta nehän luulee ettei keskihinta merkitse mitään kun talvella kuluu enemmän ja kalliimpaa sähköä.7.27 senttiä on minulla vuoden alusta keskihinta.

Vierailija
42/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan tänään karjalanpaistin uuniin,  n.4h. 

Asumme kerrostalossa,  ei huolta sähkön hinnasta.  Lasku yleensä n.35e/kk siirtoineen.  Helsingin Energia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valutin tulikuumaa vettä uimahallissa tunnin.....ihanan halpaa..

Vierailija
44/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu taas näyttää sen, miksi koulussa pitäisi matematikan opetusken määrä moninkertaistaa ja opetuksen perillemeno varmistaa tyhmimpien yksilöiden kohdalla pesäpallomailalla. Käytän pörssisähköä ja elän normaalisti. Tasoittuu ajan mittaan.

Pörssisähkö kalleinta silloin kun kulutus korkeinta, eli talvikuukausina

Ettekä millään tajua että VUODEN keskinta on silti halvempi kuin kiinteillä sopimuksilla koska tilanne tasoittuu ja kääntyy lämpimämpinä kuukausina.

Vierailija
45/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme kerrostalossa,  ei huolta sähkön hinnasta.  Lasku yleensä n.35e/kk siirtoineen.  Helsingin Energia. 

Joo tosiaan pienten krstaloasuntojen sähkövertailu ei kiinnosta, lämmönkin maksat vastikkeessa jota taas okt:ssa ei ole.

Vierailija
46/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, jotkut eivät näköjään osaa laskea keskihintaa.. olisikohan esim. marraskuussa ollut rapiat 5c/kWh, kuukauden keskihinta. Oli se ainakin halvempi kuin Vattenfallin tarjoama 12c/kWh, kun määräaikainen loppui reilut vuosi sitten, ja tarjosivat uutta sopimusta tuolla hinnalla. Pörssi otettiin. 

Vain tyhmä katsoo jotain sähköyhtiöiden antamia "kuukauden keskihintoja" :'D

Kuinka tyhmä kuvittelee sähköyhtiön antavan jonkun "keskihinnan" kun se riippuu täysin asiakkaan toiminnasta?

Vierailija
47/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80m2 sähkölämmiteisessä rivarissa 2-5e maksaa sähkö päivässä riippuen ulkolämpötilasta,kesällä sitten 1e päivä en pajon viitsi näillä hinnoilla temppuilla. 

Vierailija
48/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia tulossa, pyykkikone ja kuivausrumpu päällä, liedellä puuro hautuu. Pitäisiköhän käydä aamusaunassa?

Määräaikainen sähkösopimus

Sama, alkuvuonna tienatty 500€ pörssillä, kestää euron maksaa yhtenä päivänä enemmän.

Vierailija
49/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paisti jo kaksi tuntia ollut uunissa, vielä laitan joululaatikot paistumaan tänään.  Kun on määräaikainen sopimus, voi ne valmistaa silloin, kun itselle sopii eikä tarvtse kelloa kytätä.

Vierailija
50/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paisti jo kaksi tuntia ollut uunissa, vielä laitan joululaatikot paistumaan tänään.  Kun on määräaikainen sopimus, voi ne valmistaa silloin, kun itselle sopii eikä tarvtse kelloa kytätä.

Iltapäivällä ollaan taas alle määriksen, voithan siinä pari senttiä voittaa aamupäivällä.

Vierailija
51/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasu op pop!

Vierailija
52/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna keitetään säkillinen perunoita kun taaaaas halpaa...

Vierailija
53/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä potut silloin kun sähkö on halpaa.

Vierailija
54/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä potut silloin kun sähkö on halpaa.

Kyllä, huomenna keitän perunoita koko päivän.

Vierailija
55/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tyhmä uskoo tilastodataa ja faktoja. Tosifiksu katsoo jonkun hetkittäisen huippuhinnan iltalehden otsikosta, vetää sen perusteella yhdellä iskulla sekä johtopäätökset että mutkat suoriksi, ja ryntää avautumaan vauva foorumille.

Vierailija
56/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko holhoojasi lomalla, vai miksi ei sulle tee kiinteä hintaista sopimusta? Sulle ei pörssi sähkö sovi.   Itse syön normaalisti vaikka on pörssi sähkö.

Vierailija
57/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tyhmä uskoo tilastodataa ja faktoja. Tosifiksu katsoo jonkun hetkittäisen huippuhinnan iltalehden otsikosta, vetää sen perusteella yhdellä iskulla sekä johtopäätökset että mutkat suoriksi, ja ryntää avautumaan vauva foorumille.

Maksat sen hetkistä hintaa, milloin käytät sähköä. Jos pyykkikone ja hella on käynnistettävä kello viisi iltapäivällä, kuten useimpien on, ei se auta, että halvempaa vuorokauden keskiarvoa pudottavaa sähköä on tarjolla aamuyöllä. 

Vierailija
58/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri teki retkikeittimen jostain vanhasta pytystä. Kattila kiehuu oksanpätkillä ja kävyillä, ei tarvitse sähköä. 

Nii...säästö se on pienikin säästö?

Vierailija
59/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sähkölasku ole se mikä nykyisin on se kallis, vaan se siirtolasku. Kiinnittää huomiota paljonko on kk maksu eli perusmaksu, onko 5 vai 15c/kwh.

Lisäksi tulee siitä siirrosta se lasku joka on ainakin carunalla tähtitieteellinen. 

Sama vika täällä. Esim. kesällä pahimmillaan sähkön siirto hinta 2,5 kertaa kulutuksen verran...hävytöntä sanon minä!

Vierailija
60/1086 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihanaa kun on pörssisähkö ? Sitä vouhkataan lähes joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi