Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla tuntityöläisen työssä voi olla kiire?

Vierailija
01.12.2024 |

Ja sitä seuraava väsymys? Eikö normaalistikin tehdä se 8 tuntia (tms.) töitä ja sen jälkeen lähdetään kotiin. Vai onko näiden työ yleensä jotain lekottelua?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla, että 8 tunnissa pitää tehdä 16 tunnin työt.

Niinpä,eikä siitä makseta kuin tietty tuntimäärä.

Vierailija
22/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vaatii?

Työohjeet. Mä heitin ihan mielipuolisen keikan viime viikolla, ehdin kolmanneksen, ehkä puolet hommista ja olen kuitenkin ammattilainen. -eri

Teitkö sitten loput työajan ulkopuolella vai miten?

Ap

Priorisoin ja tein tärkeimmästä päästä sen, minkä ehdin. En tee töitä työajan ulkopuolella.

Eihän sun silloin tarvitse piitata kiireestä, jos et kuitenkaan tee kaikkea. Ilmeisesti tämäkin on asennekysymys..

Ap

Kyllä se aika pitkälle on asennekysymys. Mä en ole enää nuori tai kokematon, silloin kuvitteli, että tarkoitus on juosta saparo suorana. Työnantaja tietää vallan hyvin vaativansa mahdottomia, ja aina joku kiltti siihen lankeaa, usein oman (mielen)terveytensä kustannuksella.

Maailma ei ole vielä koskaan kaatunut, sen sijaan korvaamattomia on hautuumaa puolillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me joskus oltiin töissä saumaamassa niin kellokalle laski montako puseroa ehtii saumata minuutissa. Nanso. Tuntipalkka. 4 minuutin tauko. 

Vierailija
24/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vaatii?

Työohjeet. Mä heitin ihan mielipuolisen keikan viime viikolla, ehdin kolmanneksen, ehkä puolet hommista ja olen kuitenkin ammattilainen. -eri

Nainen?

Vierailija
25/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin ihanaa töissä . Ettei muuta tekee vaan. Tekee ja tekee. Saa tehdä ylitöitä ja kahta vuoroa ei pääse miettiin tyhmiä. 

Vierailija
26/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vaatii?

Nainen?

Edelleen.

Vierailija
27/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vaatii?

Työnantaja.

Vaatia saa muttei sitä tarvitse toteuttaa. Ainakaan miesvaltaisella alalla. Naiset tietysti tekevät vaikka 40h edestä jos niin sanotaan. Valitus alkaa vasta työajan ulkopuolella.

Vierailija
28/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on tosi tyhmä kysymys kyllä. Et sä pärjää missään jos et tee töitä siellä työpaikalla. 

Tämä on kyllä tosi tyhmä vastaus. Teen töitä koko työajan, mutta en laske sitä kiireeksi. 

Ap

Vierailija
29/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vaatii?

Nainen?

Edelleen.

Kuka yllättyi...

Vierailija
30/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin ihanaa töissä . Ettei muuta tekee vaan. Tekee ja tekee. Saa tehdä ylitöitä ja kahta vuoroa ei pääse miettiin tyhmiä. 

Käsittääkseni töissä on tarkoituskin tehdä töitä koko työaika lukuunottamatta taukoja.

Ap

Vierailija
31/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vaatii?

Nainen?

Edelleen.

Kuka yllättyi...

No luultavasti ei kukaan, sentään puolet jengistä maailmassa on naisia.

Vierailija
32/43 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni töissä on tarkoituskin tehdä töitä koko työaika lukuunottamatta taukoja.

Ap

Ap on tässä kyllä ihan jäljillä. Omassa työssäni osa tekee ja tekee toistenkin edessä. Osa taas keskittyy voivoittolemaan töiden määrää ja puheissa on koko ajan tehostaminen. Se ja se homma pitäisi saada tehostettua. Siitä ja tästä hommasta pitäisi päästä eroon. Tekisivät niitä töitä tai sanoisivat itsensä irti, jos eivät jaksa tehdä! Itselleni kelpaisi lisää tunteja ja palkkaa, nyt teen kokopäivän työt osa-ajan tunneilla.

En myöskään ymmärrä, mitä siellä työpaikalla pitäisi saada tehdä, istuskella ja pyöritellä peukaloita? Tuo olisi oma painajaiseni. Haluan, että työpäivät kuluu silmänräpäyksessä ja pääsen kotiin. En halua rentoilla työpaikalla. 

Vierailija
33/43 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim vaikka päivystyksessä sijaisuuksia tekevä sairaanhoitaja? Kiire on vaikka ei makseta urakkapalkkaa

Mitä se kiire käytännössä tarkoittaa? Ja miten se poikkeaa normaalista työpäivästä? Valtaosassa mun työpaikoista on ollut koko ajan tekemistä, joten en ihan hahmota tuota kiirettä.

Ap

Sullon hahmotushäiriö ja ymmärryksessä häikkää.

Vierailija
34/43 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alan tuntityöläinen, me ollaan kaikki. Kuormat pitäisi hyllyttää tiettyyn aikaan mennessä vaikka kuormaa olisi ennakoitua enemmän tai henkilökuntaa puuttuisi. Aina ei sitten ehditä ja se kaatuu seuraavan vuoron niskaan ja heillä jää taas jotain muuta tekemättä. Ja asiakkaat tietysti valittaa.

Hyllyttämisen ohessa pitää juosta kassalla, siivoamassa, itsepalvelukassoilla ja pullohuoneessa ja palvella asiakkaita. Kesken leivonnaisten paiston pitää juosta sinne sun tänne koska kukaan muu ei pääse koska ovat kassalla.

Tietyt asiat vaan on oltava tehtynä tietyyyn aikaan, ei auta sanoa että ei ehtinyt kun olikin paljon asiakkaita. Ylitöitä ei kuitenkaan saa tehdä. Tehokkaimmat tekee enemmän hommia kuin kuuluisi, joitain ei tunnu haittaavan että jättävät omat hommansa muiden harteille.

Vierailija
35/43 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä ei ole kyllä kaikille itsestäänselvää. Meillä esim ei työt lopu. Kun teet ne omat hommasi ja lakisääteiset hommat, niin on loputon lista juttuja jotka pitää tehdä esim kerran viikossa mutta päivää ei ole määrätty. Näitä kuuluu kaikkien tehdä ja niiden kasautuminen aiheuttaa viikoiksi kaaosta ja pahimmillaan suoraa rahan menetystä firmalle. Jotkut vaan ei älyä että heidänkin kuuluu niitä tehdä eikä ottaa "löysempää päivää" tekemällä vain ne sen päivän asiat.

Vierailija
36/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vaatii?

Nainen?

Edelleen.

Kuka yllättyi...

Mutta työpaikoilla missä on kyseisiä ongelmia, suurin osa on naisia. Miksi näitä ongelmia ei ole työpaikassa missä suurin osa on miehiä?

Vierailija
37/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoputetaan niin pitää tehdä hitaammin.

Vierailija
38/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkat on omaa ja pukukaapilla oltava ennen kuin työt alkaa. Itse pitää maksaa työkengät. 

Eikös kaikilla ole näin. Minäkin ostan itse työkengät

T: Virkailija

Vierailija
39/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vaatii?

Nainen?

Edelleen.

Kuka yllättyi...

Mutta työpaikoilla missä on kyseisiä ongelmia, suurin osa on naisia. Miksi näitä ongelmia ei ole

Koska naiset ovat kilttejä ja suorittavat 

Vierailija
40/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alan tuntityöläinen, me ollaan kaikki. Kuormat pitäisi hyllyttää tiettyyn aikaan mennessä vaikka kuormaa olisi ennakoitua enemmän tai henkilökuntaa puuttuisi. Aina ei sitten ehditä ja se kaatuu seuraavan vuoron niskaan ja heillä jää taas jotain muuta tekemättä. Ja asiakkaat tietysti valittaa.

Hyllyttämisen ohessa pitää juosta kassalla, siivoamassa, itsepalvelukassoilla ja pullohuoneessa ja palvella asiakkaita. Kesken leivonnaisten paiston pitää juosta sinne sun tänne koska kukaan muu ei pääse koska ovat kassalla.

Tietyt asiat vaan on oltava tehtynä tietyyyn aikaan, ei auta sanoa että ei ehtinyt kun olikin paljon asiakkaita. Ylitöitä ei kuitenkaan saa tehdä. Tehokkaimmat tekee enemmän hommia kuin kuuluisi, joitain ei tunnu haittaavan että jättävät omat hommansa muiden harteille.

Jos te ette ehdi tekemään normaalisti töitä, niin työntekijöitä on liian vähän. Miksi te suostutte tuollaiseen? Se on työntantajan ongelma mikäli töitä ei ehdi normaalilla tahdilla tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi