Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla tuntityöläisen työssä voi olla kiire?

Vierailija
01.12.2024 |

Ja sitä seuraava väsymys? Eikö normaalistikin tehdä se 8 tuntia (tms.) töitä ja sen jälkeen lähdetään kotiin. Vai onko näiden työ yleensä jotain lekottelua?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla, että 8 tunnissa pitää tehdä 16 tunnin työt.

Vierailija
2/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vaatii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tuntityöläinen? Mitä työtä tekee? 

Vierailija
4/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tuntityöläinen? Mitä työtä tekee? 

Sellainen joka saa tuntipalkkaa.

Ap

Vierailija
5/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vaatii?

Työohjeet. Mä heitin ihan mielipuolisen keikan viime viikolla, ehdin kolmanneksen, ehkä puolet hommista ja olen kuitenkin ammattilainen. -eri

Vierailija
6/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten feministillä voi olla terveenpaperit.

Vierailija
7/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tuntityöläinenhän voi tehdä oikeastaan mitä työtä tahansa. Eli sun kysymys oikeastaan on, että miten töissä voi olla kiire ja miten työhön voi väsyä. 

Vierailija
8/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi joutua osoittamaan koko ajan että saa aikaan. Sama kausityössä.

Jotkut saavat vakituisen eikä kukaan jaksa vuosia seurata onko koko ajan tehokas.

Tuntityöläisen työssä itse laiskat voivat siirtää huomiota ja painetta keikkatyöläiseen. Jos tulosta ei synny on lyhyessä työsuhteessa oleva helppo vaihtaa.

Vierailija
9/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vaatii?

Työohjeet. Mä heitin ihan mielipuolisen keikan viime viikolla, ehdin kolmanneksen, ehkä puolet hommista ja olen kuitenkin ammattilainen. -eri

Teitkö sitten loput työajan ulkopuolella vai miten?

Ap

Vierailija
10/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim vaikka päivystyksessä sijaisuuksia tekevä sairaanhoitaja? Kiire on vaikka ei makseta urakkapalkkaa

Vierailija
11/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vaatii?

Työnantaja.

Vierailija
12/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiire on sillä työ tehdään järjestyksessä eli aika on tiukassa mitä pitää ehtiä ja käydä kusella välillä. Ja työt aina lisääntyy kun osaa ja vastuuta tulee. Tiettyyn kellon aikaan on tehtävä tietyt rutiinit ja juostava seuraavaan. Kello siihen mennessä oltava kaikki valmiina. Minuutti aikataulu. Työaika laki ja työaika jaetaan työtehtävien mukaan mitä kuuluu tehdä. 

Vierailija
13/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vaatii?

Ap

Priorisoin ja tein tärkeimmästä päästä sen, minkä ehdin. En tee töitä työajan ulkopuolella.

Vierailija
14/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat on omaa ja pukukaapilla oltava ennen kuin työt alkaa. Itse pitää maksaa työkengät. 

Vierailija
15/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim vaikka päivystyksessä sijaisuuksia tekevä sairaanhoitaja? Kiire on vaikka ei makseta urakkapalkkaa

Mitä se kiire käytännössä tarkoittaa? Ja miten se poikkeaa normaalista työpäivästä? Valtaosassa mun työpaikoista on ollut koko ajan tekemistä, joten en ihan hahmota tuota kiirettä.

Ap

Vierailija
16/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun työpaikalla pieni osa työntekijöistä on kuukausipalkkaisia, jotka tekevät sen 8h 5pv viikossa. Loput ovat tuntityöläisiä, joilla teetetään lyhyempiä vuoroja, enimmäkseen 7-tuntista vuoroa ja niitä on sitten hyvin usein se 6 pv viikossa. Itsekin kuulun näihin tuntisopimuksellisiin ja olenkin tässä vetänyt jo monta viikkoa ykkösvapailla. Työ on vuorotyötä, aamuvuoro alkaa 5-6 aikaan ja iltavuoro loppuu 22 tai 23. Saat ihan rauhassa ihmetellä, miten voi väsyä työntekoon, jos kuukauteen mahtuu 2 kertaa kahden päivän vapaa.

Vierailija
17/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vaatii?

Ap

Priorisoin ja tein tärkeimmästä päästä sen, minkä ehdin. En tee töitä työajan ulkopuolella.

Eihän sun silloin tarvitse piitata kiireestä, jos et kuitenkaan tee kaikkea. Ilmeisesti tämäkin on asennekysymys..

Ap

Vierailija
18/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tärkeimmät tehtävät aina etusijalla. Mutta tietty järjestys. Työtä 35 vuotta tehtynä ja keikkaa päälle. Jokainen hetki on pysyttävä liikkeellä. 

Vierailija
19/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan liittymättä, miksi sairaanhoitaja tekee sijaisuuksia, eikö heistä olekaan pulaa? Juuri oli uutinen, kuinka kouluihin on vaikeaa saada koulutettuja sijaisopettajia? Pyöriikö niitä koulutettuja ihmisiä jossain kieli pitkällä sijaisuuksia odottamassa? Kysehän ei ole kausitöistä

Vierailija
20/43 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on tosi tyhmä kysymys kyllä. Et sä pärjää missään jos et tee töitä siellä työpaikalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi