Ei ehtinyt ulosotto napata osuutta mun aikuiskoulutustuesta
Sain lokakuulta aikuiskoulutustukea ja se maksettiin marraskuun alkupuolella. Koko ajan olen jännittänyt, että ehtiikö ulosotto huomata tuon aikuiskoulutustuen enkä saa marraskuulta täyttä tukea. Ei vain olisi talous kestänyt tässä tilanteessa, että ulosottoon olisi menny 1/3 tuosta rahasta. Ulosotossa siis vain tiedossa missä olen töissä, mutta koska olen opintovapaalla niin en saa kuukausipalkkaa. Keikkatuloja ollut niin vähän, että ei palkkatoimisto ole niistä laittanut mitään ulosottoon. Nyt sitten laitoin aamulla työllisyysrahastoon maksuhakemuksen ja äsken tuli päätös, aikuiskoulutustuki tulee mun tilille parin päivän päästä. Marraskuu oli viimeinen kuukausi josta sain aikuiskoulutustuen koska tukiaika on nyt käytetty.
Kyllä, maksan velkani. Teen joulukuussa rahakkaita vuoroja ja saan joulukuun lopussa ja tammikuussa hyvin palkkaa. Niistä sitten menee ulosottoon. Tammikuun lopussa palaan töihin kokopäiväisesti ja sitten alkaakin velkojen maksu. Laskin, että reilu vuosi menee velkojen maksamiseen. Teen päivätyötä ensi vuonna ja voin sitten tehdä viikonloppuisin keikkaa niin saisi vielä nopeammin velat maksuun.
En halua olla luottotiedoton loppuelämääni vaan haluan n.10 000 euron velat pois. Nyt ei vain talous tosiaan olisi kestänyt ulosmittausta enkä uskaltanut lähteä kysymään etukäteen voisinko saada maksuvapautuksen tms.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet yleensä onnistunut tekemään kymppitonnin velat ulosottoon? Eikö missään vaiheessa raksuttanut että ehkä mun ei kannata ostella kaikenlaista paskaa kun kerran olen köyhä?
En ala selittämään asiaa sulle koska asia ei sulle kuulu. Sä voisit sen verran tutkia asioita ja tajuta sellaisen tosiasian, että kaikkien ulosotto ei johdu shoppailusta.
Ap
Aivan kaikkien ulosotto johtuu holtittomasta rahankäsittelystä ja velvollisuuksien laiminlyönnistä.
Oletpa pihalla. Voi hyvin olla että ikinä ei ole mitään rahoja nähnyt tai käyttänyt. Voi vaikka hävitä oikeusjuttuja vaikka olisi tehnyt kaiken ihan oikein ja noudattanut sopimuksia ja lakeja. Omalle kohdalle tuli maksettavaa kun hävisin riidat lasten tapaamisista ja oikeus olikin väärintekijän puolella. Oli sopimukset ja muut mutta toinen ei ikinä noudattanut niitä. Hain apuja monta kertaa ja hävisin koska olin mies. Asianajajat eivät kertoneet että näin tulee käymään varmasti ja vedättivät vaan rahaa itselleen. Annoin mennä maksujen ulosottoon, joku luopuikin saatavista ja lopulta olin vapaa veloista. Tsemppiä eikä kannata antaa periksi.
Eli asia voi olla aivan päinvastoin, vaikka itse teet täysin oikein niin se ei takaa mitenkään että lopputulos on oikeudenmukainen. Suomessa on paljon kaikenlaista epäoikeudenmukaisuutta, syrjintää ynnä muuta. Kaikenlaista voi sattua ja tapahtua, ei pidä yleistää jos on tietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Olisit nyt vain ollut rehellinen ja ilmoittanut aikuiskoulutustuesta ulosottoon ja olisivat voineet siitä jo ulosmitata.
Niin ja olisin sitten jättänyt osan laskuista maksamatta kun rahat eivät olisi riittäneet?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet yleensä onnistunut tekemään kymppitonnin velat ulosottoon? Eikö missään vaiheessa raksuttanut että ehkä mun ei kannata ostella kaikenlaista paskaa kun kerran olen köyhä?
En ala selittämään asiaa sulle koska asia ei sulle kuulu. Sä voisit sen verran tutkia asioita ja tajuta sellaisen tosiasian, että kaikkien ulosotto ei johdu shoppailusta.
Ap
Aivan kaikkien ulosotto johtuu holtittomasta rahankäsittelystä ja velvollisuuksien laiminlyönnistä.
Olet väärässä. Eksäni laittoi nimiini ( vakuutti autojaan ym ym) yhtä sun toista. Nyt olen ulosotossa hänen vuokseen.
No niin nyt on rahat tilillä. Siitä kun maksan vuokrat ja laskut niin ei paljon jää ruokaan rahaa. Onneksi ensi kuussa jo helpottaa.
Olisit nyt vain ollut rehellinen ja ilmoittanut aikuiskoulutustuesta ulosottoon ja olisivat voineet siitä jo ulosmitata.