Uskotko joulun sanomaan?
Uskotko että se mitä jouluevankeliumi kertoo on totta?Ovatko nämä asiat ihan oikeasti joskus tapahtuneet?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäiseen kyllä - pimeyden ajan taittumista kohti valoisampaa aikaa.
Kirkko varasti alkuperäisen juhlapäivän omiin tarkoituksiinsa.
Miksi sitten kukaan ei varastanut sitä takaisin? Siksikö koska vanha merkitys ei saanut enää suosiosta, kun parempaa oli tarjolla? Entä kuinka vahvalla pohjalla vanha juhla on ollut, jos sen voi noin vain kuka tahansa pölliä niin että se katoaa sen myötä?
Mulle se sanoma on ruoka ja lepo, jos ei ole töissä.
Millään muulla ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on pakanajuhla.
Kyllä juutalaiset uskoo Jeesukseen onhan heitä myös budhassa ja Egyptin hinduina . Monikin on muissa jumalissa kun Jahve vain kostaa yhtenään .
Kaikki on varastanut . Joten hyvä uutinen Jeesuksesta rauhoittaa kyllä sielun. Hyvää joulua .
Joo ja minä yhdyn sanomaan en etsi valtaa loistoa........vaan rauhaa päälle maan.
Minulle joulunsanoma on aina ollut jouluruoat, konvehdit ja itselle ostetut lahjat. Amen.
Gaudete! Gaudete!
Christus est natus
Ex Maria virgine
Gaudete!
Minun joulussa ei näy uskonnollisuus millään tavoin.
Tiedän ainakin että se viisasten miesten tulo on totta, energeettiset parasiitit ilmestyvät aina paikalle kun naisella on onnea ja rakkautta. Mutta eivät ne mitään lahjoja välttämättä tuo
Uskon myös neitseelliseen syntymään
Uskon, että joosef hyvänä miehenä otti marian suojelukseensa
Eipä tuossa ole oikeastaan mitään muuta epäuskottavaa kuin se, että ne paikalle kutsumatta suunnistaneet tietäjät olisivat olleet mukavia xD
Ihmisiä kuolee myös joulun aikaan, mutta ketä kiinnostaa Jeesuksen antama uhri silloin? Oman kokemuksen mukaan ei ketään: ihmiset on aivan ummessa ja tunnelissa. Mitään kristillistä joulussa ei ole. Se on saatanan keksintö. Se on aika unohtaa, että kerran jokainen kuolee ja vastaa elämästään Jumalansa edessä. Saatana varastaa ihmisen pelastuksen tarpeen joululla
Siskon tyttö 6v huomasi viime jouluna, että pukkihan kuulostaa aivan samalta kuin Matti-Pappa.
Tänä vuonna kuitenkin vielä uskoo, että kyllä se oikea Joulupukki siellä Korvatunturilla asuu. Olen siskontytön kanssa samaa mieltä!
Tottakai uskon. Usko sinäkin mitään et siinä häviä.
Mulle tulee Turun Sanomat ja se on totuuden torvi