Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapseni tokaisi äsken minullu, kun autoin häntä pukeutumaan ulos

Vierailija
22.02.2007 |

että mä en tykkää susta. on ollut aika huonolla tuulella tänään.. välillä halunnut tulla syliini istumaan ja välillä kiusannut siskoaan... tiedän että 4-5 vuotiaille tulee vaihe jolloin puhutaan mitä sattuu... mutta onko muilla sanottu näin? hämmästyin aiak alailla kommentista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisillä tunteet heittelevät äärilaidasta toiseen. Välillä äiti on ihana ja rakas, välillä sitten inhottava. Älä loukkaannu moisesta, mutta toki lapsen kanssa voi jutella, mikä häntä noin harmittaa ja miksi ei pidä äidistä.

Vierailija
2/10 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murkuilta tulee paljon rankempia kommentteja, painokelvotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa itseensä. Äidille voi turvallisesti todeta, ettei tykkää tästä.

Jos minulle sanotaan " mä en tykkään susta" totean yleensä " mutta minäpä pidän sinusta!" .

Vierailija
4/10 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tunteet roihahtelevat laidasta toiseen. Toisena hetkenä rrrrakastetaan niin kovasti ja toisena hetkenä mökötetään " Äiti, mä en oo yhtään sun kaveri." Kyseessä reilu 4-vuotias poika. Kuulostaa minusta " asiaankuuluvalta" .

Vierailija
5/10 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tulee 4,5 vuotiaalta lauseita tyyliin

minä ammun sinut

minä kuoletan sinut

minä rikon sinut palasiksi...

Vierailija
6/10 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Murkuilta tulee paljon rankempia kommentteja, painokelvotonta.

Meillä murkuilta ei hyväksytä painokelvotonta kommentointia. Mä olen tosi nipo äiti =) -- minulle ei kukaan puhu rumasti. Piste. Pienemmiltä vielä menee, tosin heillekin totean, että puhupas nyt kuitenkin nätisti. (Ja En tykkää susta ei ole epänättiä, onpahan vaan toteamus...)

Iki-ihana 15 veeni on murinaiässä. Niin minulle (joka olen siis rasittava nipo ja kalkkis) kuin sisaruksilleen (jotka ovat myös rasittavia, mutta eivät kalkkiksia). Johon sitten tartteepi aika ajoin todeta, että herra on hyvä ja puhuu muille asiallisesti. Sitä on hyvä opetella tässä vaiheessa, on hyödyllinen taito elämässä.

Mutta totta turiset: murkkujenkaan kommentteja ei kannata itseensä ottaa. Ihmisiä heistäkin kasvaa, aikanaan ;-)...

Vierailija
7/10 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo mä ammun sinut tai tapan sinut?

Vierailija
8/10 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sanoisi:

- kieltäisin sellaiset uhkailut, koska en halua edes leikissä osoiteltavan toisia aseilla, joten uhkauksetkin on unohdettava. Ketään ei saa satuttaa.

- Yli 4 vuotiaalle puhuisin siitä, miten vakava asia tappaminen ja elämä on tms.

Olen huomannut, että vaikka selitys olisi vähän turhankin vaikea, niin yleensä perusteellinen (jopa liioitellun perusteellinen) käsittely kannattaa, kun jonkun ikävän tavan haluaa karsia.

Vierailija
9/10 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä sanoo et hajottaa mut palasiksi

ampuu ja kuolettaa.

Välillä tykkää niin hirveesti, et halaa niin et sattuu.

Ailahtelevaisia ton ikäiset normaalisti.

Vierailija
10/10 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutaan ja sitten kadutaan, pyydetään anteeksi ja halataan.

Meillä on ihan hyvät välit. Vanhemmilleni en aikanaan kapinoinut tuohon malliin olin ylikiltti vaikka sisällä kiehu. Parempi on päästellä höyryjä kun padota tunteitaan.

Minä olen aikuinen ja kestän sekä ymmärrän tälläaisen ikään kuuluvan asian.