Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä minussa on vikana kun en pääse työhaastatteluun

Vierailija
29.11.2024 |

Alan olla todella masentunut ja itsetunto pian nollissa. Mulla on hyvä koulutus ja vuosien kokemuksella hankittu ammattitaito. Miksi juuri minä en pääse edes haastatteluihin kun haen alani työpaikkoja? Nytkin viimeisimpään paikkaan kunnalla oli vain 14 hakijaa, minä todella kuvittelin että olisin haastateltujen joukossa tällä työhistorialla. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä päin ei tullut yhtään hakemusta kun haettiin yhdistelmä työntekijää ala-asteelle,ei taida työt oikeasti vaan kiinnostaa.

Minkälaista työtä olisi ollut?

Vierailija
22/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt haastatteluun koskaan, otin sitten iän pois CV:stä niin pääsin, mutten tietenkään töihin kun olin "liian vanha". Eli ikä ei saa näkyä missään, jos edes haastatteluun haluaa, jos se ikä alkaa Nelosella tai vitosella 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä päin ei tullut yhtään hakemusta kun haettiin yhdistelmä työntekijää ala-asteelle,ei taida työt oikeasti vaan kiinnostaa.

Keittiössä työskentelyä+siivoamista.

Vierailija
24/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään vikaa. Paitsi se, että et ole noiden tuttu. Sinne yleensä valitaan joku sukulainen tai tuttu.

Ei aina nykyisin enää, parempi saattaa olla joku jota on helpompi vedättää ja joku joka ei ymmärrä asioista liian paljon esimerkiksi.

Vierailija
25/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin itse ihan samaa, viimeksi ollut haastattelussa 1,5 vuotta sitten.

T. Insinööri

Tuo turvallisuudentunnetta lukea että on muitakin hyviä hakijoita jotka eivät pääse edes haastatteluihin. 

Vierailija
26/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt haastatteluun koskaan, otin sitten iän pois CV:stä niin pääsin, mutten tietenkään töihin kun olin "liian vanha". Eli ikä ei saa näkyä missään, jos edes haastatteluun haluaa, jos se ikä alkaa Nelosella tai vitosella 

Tuo ei pidä paikkaansa. Näkeväthän ne ikäsi kuitenkin. Nuoremmatkaan eivät kelpaa välttämättä.

Vierailija
27/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyväksynyt sen faktan, etten tule koskaan pääsemään mihinkään "hyviin hommiin", en edes haastatteluun. En ole supersosiaalinen hyperenerginen peipponen joka tulee toimeen kaikkien kanssa ja osaa välittömästi "verkostoitua" (voi jestas kuinka vihaan tuota termiä!) ja josta ihmiset pitävät jne jne. Olen yksineläjä ja vaikka olenkin reilu ja mukava ihminen, niin jostain syystä minut kierretään kaukaa. Joojoo, siisteys ja hygienia on kunnossa, eli ei ole siitä kyse. Jopa kavereiden seurassa olen se, jota ollaan ensimmäisenä heittämässä bussin alle pienenkin erimielisyyden tai vaikeuden johdosta, ja porukalla yhtä vastaan. Työelämässä yhteistoiminen on siis lähes mahdotonta, syystä jota en tiedä. Kai minut vain nähdään jotenkin myrskynmerkkinä, kuin radioaktiivisena joka pitää kiertää kaukaa ja jonka kanssa ei haluta olla tekemisissä. Sitä en voi sanoin kuvailla, kuinka pahalta tämä tuntuu. Mutta sehän ei ketään kiinnosta miltä minusta tuntuu, tietenkään.

Mikä on ratkaisu? Yksinyrittäjyys! Teen itse rahani. Ja plussana saan tehdä töitä silloin haluan ja olla tekemättä jos ei huvita.

Vierailija
28/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut liian kauan työttömänä, parasta ennen -päiväys on jo mennyt. Eli pelkästä kokemuksesta ei suinkaan ole kyse.

Vierailija
29/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna kusista hommaa. muut akat keittiössä saa tehä ruokaa mut juoksulikkaa haitte joka tiskaa, korkeintaan tekee salaattia ja juoksee sinne tänne siivoomaan myös luokkia sekä vessoja. Ei ihmekään ettei ollu hakijoita. Tuo on huonoiten palkattua hommaa siellä koulussa ja kaikista raskain työ.

Vierailija
30/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä moniin työpaikkoihin on satoja hakijoita. Yhtä hakemusta kohden on todella vähän käsittelyaikaa. Varmista, että CV on kunnossa ja yritä liikkua ja pitää pää kasassa, vika ei ole sinun.

No mutta tuohonkin paikkaan oli vain se 14 hakijaa. Kyllä minut olisi voinut edes haastatella, kun vastasin kaikkiin ilmoituksessa olleisiin vaatimuksiin ja vähän päälle. Cv on kunnossa ja tarkistettukin ammattilaisella. 

Sä olet liian sopiva. Et tuo työnantajalle ylimääräistä bonusta. Et ole myöskään muokattava orja. Työpaikka hakee muutosta ja säpinää uuden työntekijän kautta. Et ole tarpeeksi Kristus, joka tulee ja tullessaan siunaa kaiken paremmaksi. 

Vierailija
31/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sama palveluntuottaja ei viitsi palkata siivoojia tai keittiöhenkilökuntaa erikseen vaan teetättää ne samoilla työntekijöillä,no ei ihme että ei ole tunkosta.

Vierailija
32/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on usein tehty aikataulullisesti aivan mahdottomaksi. Palkka laahaa perässä.  Terveiset sorvin äärestä. 

Vierailija
33/33 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulu poliittisesti oikeaan ryhmään tai ollut poliittisesti aktiivinen. Monissa työpaikoissa kun katsotaan, että pitää olla ollut aktiivinen jossain järjestöissä, kunnanvaltuustossa tai olla  muuten poliittisia suhteita päättäjiin.

Nykyään ei enää riitä se, että on koulutus, vaikka työtehtävä vastaisi sisällöltään ihan vain perus sihteerin työtä. Esimiehet kun ei vain halua nähdä sitä, että heidän työnsä nyt ei vain ole niin hirveän vaikeaa kuin kuvittelevat.