Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja metformin

22.02.2007 |

Hei kaikki plussanneet pco:laiset! (joilla käytössä metformiini)

Sain ensimmäisestä ivf-hoidosta elämäni ekan plussan ja olen syönyt metformiinia 1500mg päivässä jo yli vuoden ajan. Metut on määrännyt julkisen puolen lääkäri ja tämä hoito tehtiin yksityisellä. Lääkäri sanoi silloin reseptiä kirjoittaessaan että metut lopetetaan heti positiiviseen raskaustestiin, mutta kauheesti pelottaa jättää ne pois kun oon lukenut että ne vähentävät keskenmenoriskiä. Ja lisäksi tutkimuksissa ei ole havaittu sikiövaurioita (tästä myös oma lääkärini mainitsi). Onko siis ketään joka olis jatkanu metujen syömistä rv13 asti lääkärin määräyksellä? Kolme vuotta on yritystä takana ja kovasti pelottaa keskenmeno...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin itse tutkimukseen, jossa tutkittiin metformiinin vaikutusta pco:n. Siinä tutkimuksessa ohje oli, että jatketaan rv12 asti. Tämä oli sellanen lume-metformin tutkimus, mutta oireista päätellen olin saanut oikeaa lääkettä. Ja olinhan myös tullut raskaaksi 1.5 vuoden yrittämisen jälkeen!!!

Näin mulla, mutta tuntuu olevan erilaisia mielipiteitä asiasta lääkärienki välillä. Mutta keskustele tietty ensin oman lääkärisi kanssa miten tulisi jatkaa.

Vierailija
2/5 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...metformiinia ekassa ja nyt tässä tokassa raskaudessa viikolle 20 asti. Eka lapsi on ihan terve ja terveiltä vaikuttaa kaksoset mahassakin rakenneultran perusteella.

Eiköhän metformiini ole aika turvallinen lääke? Tekeehän diabeetikotkin lapsia ja jatkaa silti lääkitystään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissähän metformiinia käytetään raskausajan diabeteksen hoitoon, eikä sikiövaurioita ole todettu. Kannattaa kuitenkin muistaa käyttää b-vitamiinia, lääke voi laskea sen tasoa...

Vierailija
4/5 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy koittaa saada se julkisen puolen lääkäri langan päähän että sais kysyä asiasta. Tosin luulen ettei sitä kauheesti kiinnosta syventyä mun tapaukseen, kun oon hoitotauolla ivf-jonossa sinne. Ja nythän mut voi poistaa siitä jonosta ;) toisaalta vielä on raskaus niin alussa etten uskaltais vielä siitä ilmoittaa sinne...

Vierailija
5/5 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole pco:ta diagnosoitavissa, mutta sain Metformin-lääkityksen, koska hoito oli viimeinen ja yritettiin kaikkea. Ja hokkus pokkus kaikkien negojen jälkeen tulin raskaaksi tästä 4.ivf:n tuoresiirrosta samantyyppisillä alkioilla kuin aikaisemminkin oli siirretty. Nyt raskausviikko 4+5 ja metformin (2 x 500mg/pvä) jatketaan eka ultraan asti ainakin, joka vkolla 7+2. Löysin netistä metforminista suomalaisen lääkärin luennon, jossa sanottiin, että metformiini auttaisi kahden aineen vaikutukseen vaikuttamalla alkion kiinnittymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan