Oletko eläkeputkessa?
Onko täällä vielä eläkeputkessa olijoita?
Itse olen [mies] eläkeputken lisäpäivillä. Eläkkeelle on aikaa vielä runsas toista vuotta. Meneehän se näinkin. Terveydellisistä syistä ei ole työnhakuvelvollisuutta.
Taloudellisesti pärjää ajoittain hyvin ansiosidonnaisella, joka on nettona noin 1400 eur/kk.
Kero tilanteestasi, kokemuksia moni kaipaa!
Kommentit (9)
Olen työkyvyttömyyseläkeputkessa. Välillä on hetkiä kun koen olevani työkykyinen, mutta sitten illalla taas romahda ja tajuan, etten ole kunnossa. Ahdistuneisuushäiriö, paranoidinen skitsofrenia ja ennen oli myös masennus, mutta se on nyt selätetty. Pahinta on tuo ahdistuneisuushäiriö ja paranointia.
En ole minäkään putkessa. Olisin päässyt eläkkeelle jo alkusyksystä, mutta olen luvannut roikkua töissä vielä vuoden tai kaksi, kun olen kuulemma vielä mitenkuten hyödyllinen työnantajalle. Ja ennen kuin joku alkaa ruippaamaan että estän jotain nuorta työllistymästä: kun lähden, on selvää että tilalleni ei palkata ketään täysipäistä, eikun siis täysipäiväistä, vaan hommat jaetaan sorvin ääreen jääville.
Olen työkyvyttömyys eläkeputkessa, jäin 60 vuotiaana. Nyt nautin vapaudesta ja matkustelen kun vielä jaksan. Työtä olen tehnyt täysipäiväisesti 18 vuotiaasta lähtien. Olen onnellinen!!
En. Oli kahdesta viikosta kiinni etten päässyt velvoitetyöhön ja saanut taas ansiosidonnaiset nollattua. Poistivat koko velvoiteoikeuden.
Vierailija kirjoitti:
Olen työkyvyttömyys eläkeputkessa, jäin 60 vuotiaana. Nyt nautin vapaudesta ja matkustelen kun vielä jaksan. Työtä olen tehnyt täysipäiväisesti 18 vuotiaasta lähtien. Olen onnellinen!!
Saako kysyä miksi olet työkyvyttömyyseläkkellä ollut? Elämäsi kuulostaa hyvältä ja terveeltä. Itse en pysty lähtemään naapurikaupunkia pidemmälle ja sielläkin ahdistaa moni asia.
Mikä ero on työkyvyttömyys eläkeputkessa tai jos henkilö on tavallisessa eläkeputkessa? Pianhan eläkeputkikin on historiaa, kun se poistuu vähitellen.
-J
En ole. Eläkkeelle aikaa 2 vuotta. Pärjään lopun ajan säästöilläni. Töitä en saa, enkä ansiosidonnaista, enkä työttömyyskorvausta, enkä toimeentulotukea. Olin pienyrittäjä.