Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolletaan palkkatukea? Mitä tarkoittaa?

Vierailija
29.11.2024 |

Olen yliopistokoulutettu 42v mies joka ollut vuoden työtön.

Nyt oli omiin tietoihin tullut tuollainen että minulle puolletaan palkkatukea? Mitä ihmettä. Eikö se ole vain yli 60v pitkäaikaistyöttömille, sairaille tai ammattitaidottomille tarkoitettu? Miksi minulle sitä puolletaan? Onko puolto yhtä kuin että olen sen saanut vai pitääkö sitä hakea jostain? 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut mutten osaa auttaa.

Vierailija
2/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa.a

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tarkoitettu pitkäaikaistyöttömille. Sellainen oket. Tosta en osaa sanoa, tarkoittaako puoltaminen suorittamista vai että on jo myönnetty. 

Sehän ei ole mikään mitä sinä haet vaan työnantajalle maksetaan sinun palkkaamisesta.

Vierailija
4/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen piti olla jokin sairaus ton saadakseen ja työllistäminen oli sit terveille 

Vierailija
5/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuki on työttömän työnhakijan työllistymisen edistämiseksi tarkoitettu harkinnanvarainen tuki, jonka TE-toimisto voi myöntää työnantajalle palkkakustannuksiin.

Palkalla tuetun työn tarkoituksena on parantaa työttömän työnhakijan ammatillista osaamista ja edistää myös alentuneesti työkykyisen sekä 60 vuotta täyttäneen pitkään työttömänä olleen mahdollisuuksia osallistua työelämään.

Vierailija
6/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä varmaan pitää jostain hakea tai jonkun se myöntää?

Vierailija
7/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoltavat palkkatukea sinun työllistymistäsi ajatellen. Voit mainostaa tätä puoltoa kun haet töitä. Se päätös siitä saako sitä tulee vasta työsopimuksen kirjoittamisen jälkeen kun työnantaja ensin anoo sitä palkkatukea sinun palkkasi maksatukseen.

Vierailija
8/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta miksi hyväkuntoiselle ja pätevälle sellaista puolletaan? Sitä ap varmaan tarkoitti kun se yleensä myönnetään vammautuneille, ammatillisesti alentuneille tai sitten iäkkäille pitkäaikaistyöttömille.

Vierailija
9/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että ansiosidonnainen ei kartu ja joudun nuorempieni pilkattavaksi.

Vierailija
10/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako työnantaja tietää että sellaista minulle puolletaan? Tosi noloa. Vai jääkö se epätietoisuuteen jos en sitä itse kerro?

Vierailija
11/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te toimisto ilmoittaa sen suoraan kaikille työnantajille keneltä olet paikkaa anomassa.

Vierailija
12/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkkatukityö kiinnostaa ja sellainen paikka sinulle löytyy niin luonnollisestikin sitä haetaan ja sitä puolletaan eli ei tule turhia esteitä ettet sitä saisi ja pääsisi aloittamaan palkkatukityötäsi. Voit etsiä sellaisen itse tai sitten te-virkailijasi kanssa katsoa mahdollisia paikkoja mitä siellä on ja ne paikat ovat useimmiten yhdistyksiä jossa tehty palkkatukityö ei johda mihinkään. 

Vierailija
13/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta miksi hyväkuntoiselle ja pätevälle sellaista puolletaan? Sitä ap varmaan tarkoitti kun se yleensä myönnetään vammautuneille, ammatillisesti alentuneille tai sitten iäkkäille pitkäaikaistyöttömille.

Siksi, jos todetaan osaamisen puute esimerkiksi vähäisen työkokemuksen vuoksi, tai jos on vaikka vastavalmistunut. Silloin voi heti työttömäksi jäädessäänkin saada mahdollisuuden palkkatukeen.

Lisäksi tiettyyn ikäluokkaan kuuluvilla on tuo mahdollisuus, plus niillä joilla alentunut työkyky.

Vierailija
14/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te toimisto ilmoittaa sen suoraan kaikille työnantajille keneltä olet paikkaa anomassa.

Ei ilmoita. TE-toimistosta ei työnantaja edes tätä tietoa kysyessään saa. Asiakkaan on kerrottava palkkatukimshdollisuus työnantajalle itse.

Vierailija
15/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palkkatukityö kiinnostaa ja sellainen paikka sinulle löytyy niin luonnollisestikin sitä haetaan ja sitä puolletaan eli ei tule turhia esteitä ettet sitä saisi ja pääsisi aloittamaan palkkatukityötäsi. Voit etsiä sellaisen itse tai sitten te-virkailijasi kanssa katsoa mahdollisia paikkoja mitä siellä on ja ne paikat ovat useimmiten yhdistyksiä jossa tehty palkkatukityö ei johda mihinkään. 

No johtaa se palkan maksuun, eläkkeen kertymiseen, työkokemuksen lisääntymiseen jne. mutta jos yhdistys hakee palkkatukityöntekijää, niin yleensä työsuhde ei jatku palkkatukijakson jälkeen, koska rahaa ei ole. Paremmin jatkuu yrityksissä, jotka eivät välttämättä vaivaudu ottamaan palkkatuella olevaa perehdytettäväksi, jos ei jonkinlaisia jatkoaikeita ole. Pienet yritykset joskus kertovatkin työpaikkailmoituksissaan, jos mielellään ottaisivat sellaisen jolla on palkkatukioikeus. Se voi jossain tapauksessa olla iso rahallinen kysymys. Pakko ei ole hakemuksessaan siitä kertoa tietenkään, mutta tietyissä tapauksissa voi auttaa työn saamisessa.

Vierailija
16/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolla vaikka miljoona kertaa, mutta jos henkilö ei itse halua teille töihin niin ei hän teille tule töihin. Jalat ei liiku senttiäkään töihin jos itse ei halua. 

Vierailija
17/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se noin ole enää. Työttömyyden pituus ratkaisee. 

Vierailija
18/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyötön = ammatillisesti alentunut

Vierailija
19/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johtaa se palkan maksuun, eläkkeen kertymiseen, työkokemuksen lisääntymiseen jne. mutta jos yhdistys hakee palkkatukityöntekijää, niin yleensä työsuhde ei jatku palkkatukijakson jälkeen, koska rahaa ei ole. Paremmin jatkuu yrityksissä, jotka eivät välttämättä vaivaudu ottamaan palkkatuella olevaa perehdytettäväksi, jos ei jonkinlaisia jatkoaikeita ole. Pienet yritykset joskus kertovatkin työpaikkailmoituksissaan, jos mielellään ottaisivat sellaisen jolla on palkkatukioikeus

Ei johda jos henkilö ei halua teille töihin niin hän ei teille tule töihin. Piste. Prse ei nouse senttiäkään tuolilta ylös, jalat ei liiku senttiäkään työpaikalle, kädet ei allekirjoita työsopimusta JOS HENKILÖ ITSE EI HALUA.

Sinä et voi päättää toisen ihmisen puolesta mitä haluaa ja mitä ei halua.

Vierailija
20/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle, se tarkoittaa että sinusta voidaan maksaa palkkatukea, työnantajalle joka sinut työllistää. Tämä on vasta puolto, eli konkreettiseksi se muuttuu vasta, jos työnantaja hakee sitä palkkatukea sinusta. Silloin tarkistetaan vielä kriteerit etenkin työnantajan kohdalta ja jos kaikki on ok, sen palkkatuki voidaan myöntää.

Työnantajalle ei tästä tietoa mene ellet itse kerro siitä. Ja jos haluat tätä porkkanaa käyttää, kerrot itse sekä palkkatukiperusteen, että ajan ja prosentin. Ne näkee sieltä suunnitelmasta.

Suurin osa palkkatuella työllistyvistä työllistyy hakemalla sen paikan itse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi