Valmistuin tradenomiksi ja tunnen myötähäpeää liiketalouden jargonia kohtaan
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti olisin ennemmin tradenomi kuin KTM. Suomen talouden tilanteesta jo voidaan päätellä ettei ne opit toimi.
Tradenomin ja KTM:n opit ovat ihan samat. Tradenomilla suppean kurssin oppimäärä, siinä ero.
Valmistuin tradenomiksi ja olen vissiin sen verran tyhmä, etten tiedä mitä on liiketalouden jargonia. Vastavalmistuneena tienaan 4000 euroa bruttona niin se riittää mulle.
Oletko päässyt töihin asiakasrajapintaan osaksi arvoketjua?
Minne tradenomit työllistyvät nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Tänne 🙂
Tradenomeja on palkkatuella töissä.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti olisin ennemmin tradenomi kuin KTM. Suomen talouden tilanteesta jo voidaan päätellä ettei ne opit toimi.
Jos ei mitään muuta taloudesta osaa, niin aina voi ilmoittautua vapaaehtoiseksi asiantuntijaksi YLEn aamuTV ja A-talk ohjelmiin. Ettei niiden muutaman saman hörhön tarvii siellä aina roikkua kertomassa, miten talouden pyörät saadaan liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi valtiolle.
Valtio irtisanoo 4000 virkamiestä.
Ihan kuin joku paperi nyt muutenkaan ratkaisisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kassoille, sähkömyyjiksi ja asiakaspalveluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassoille, sähkömyyjiksi ja asiakaspalveluun.
Karu on kohtalo Tradella Prisman kassalla. No saahan siellä ilta- ja viikonloppulisät.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse työtön liiketalouden tradenomi, enkä ole tehnyt päivääkään koulutustani vastaavaa palkkatyötä. Olisin halunnut opiskella sosiaalipolitiikkaa, mutta en koskaan päässyt yliopistoon sitä opiskelemaan. Avoimessa yliopistossa toki pari kurssia tuota suoritin.
Mihin tökkäsi yliopistossa?
Kyllä sen näkee läpi, kuka höpöttää pehmoisia ilman lihaa luun ympärillä töissä. Ja kuka oikeasti osaa ns. kovia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin tradenomiksi ja olen vissiin sen verran tyhmä, etten tiedä mitä on liiketalouden jargonia. Vastavalmistuneena tienaan 4000 euroa bruttona niin se riittää mulle.
Ainakin itsekkyyttä ja oman navan näkökulmaa opit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi valtiolle.
Valtiolle vaaditaan useimmiten ylempi korkeakoulututkinto ja liiketalouden alalta ei niin kovin paljon löydy valtiolla hommia.
Eikö pisteet riitä kauppikseen?