Lapsi on ollut kuukauden laitoksessa. Kertokaahan milloin helpottaa?
Ikävä ja suru on ihan hirveä. Olen pettynyt kun en pystynyt parempaan.
Kommentit (32)
Ajattele vaikka että näissä olosuhteissa teit parhaasi. Ainahan vanhempi ei voi mitään kaikelle, vaikka kaikkensa tekisi. Esimerkiksi päihteitähän ei varmaan kukaan nuori käyttäisi, jos vanhemmat sen voisivat estää. Hanki itsellesi apua, jotta jaksat.
No hyvä että edes tiedät, missä sun lapsi on. Laitoksessa hänestä kuitenkin huolehditaan. Minä en ole kuullut omasta lapsestani mitään neljään vuoteen. Karkasi kun oli 16 ja on jo täysi-ikäinen, niin poliisi ei etsi. Ehkä on elossa, ehkä kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen ja miksi joutui?
15v. Päihteiden käyttäminen, koulusta lintsaaminen ja kotoa karkaaminen iltaisin ja viikonloppuisin juomaan. Päihteet vei. En ymmärrä mikä meni pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa? Sinua vai lastasi?
Molempia.
Miksi ei ole omassa asunnossa jos teini ja amis. Tai ystävällisellä sukulaisella tai kummilla jos pienempi. Laitos ei oikein ole kiva paikka. Miksi sut on saatu luulemaan että se on ainoa ratkaisu. Jos on vieroitus, siihenkin on ratkaisuja muualla ja valmisteet. Ei tietoa mistä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15v. Päihteiden käyttäminen, koulusta lintsaaminen ja kotoa karkaaminen iltaisin ja viikonloppuisin juomaan. Päihteet vei. En ymmärrä mikä meni pieleen.
Kaveriporukka meni pieleen. Asutteko minkälaisella alueella? Sieltä ehkä osasyyllinen kylkeen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaa kasvatus ja kaverivanhemmuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Oman teiniaikani toilailut selittyi vanhempieni liian kovalla kurilla. Tai pas*at se mitään kuria ollut, väkivaltaa pahimmasta päästä. Ihan oikein jos saivat hävetä minua.
Kai olet lasta tavannut vai onko kaukana laitoksessa?
Onko lapsesi saanut laitoksessa apua ongelmiinsa vai onko siellä muita päihteenkäyttäjiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole meillä ollut sellaista. Esikoinen on 18 eikä hänellä ole ollut mitään ongelmia. On menestynyt hyvin koulussa ja on nyt lukiossa. Kuopuksen kohdalla kaikki lähti menemään pieleen jo vuosi sitten. Itse tein kaikkeni, että tähän pisteeseen ei olisi jouduttu, mutta huoli oli liian kova ja en nukkunut öisin ollenkaan. Tein hänestä itse kaksi lasua. Yhdesti soitin myös lastensuojelun päivystykseen ihan itse. Vaikka nyt on kamala ikävä ja suru, on kuitenkin tavallaan helpompi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveriporukka meni pieleen. Asutteko minkälaisella alueella? Sieltä ehkä osasyyllinen kylkeen..
Tämä on kyllä totta. Ihan turhaan yritin häntä erottaa siitä porukasta. Pk-seudulla ison kaupungin lähiössä asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsesi saanut laitoksessa apua ongelmiinsa vai onko siellä muita päihteenkäyttäjiä?
Varmasti on muita, koska jos päihteet on sijoituksen syy, niin sijoitetaan päihdehoito yksikköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä totta. Ihan turhaan yritin häntä erottaa siitä porukasta. Pk-seudulla ison kaupungin lähiössä asutaan.
Voit lopettaa siis ainakin itsesi soimaamisen.
Mistä tiedät ettei hänellä ole jo helpottanut?
Vierailija kirjoitti:
Kai olet lasta tavannut vai onko kaukana laitoksessa?
Olen tavannut joka viikonloppu ja lauantaina taas menen.
Apua on saanut. Nyt on saanut apua koulunkäynnin jatkamiseen. Kuulemma on jopa ihan motivoitunut tehtävien tekoon, vaikka kotona siitä ei tullut mitään. Koko koulunkäynti onkin ollut niin retuperällä koko syksyn.
Ei se helpota