Mitä tukia työtön 18-vuotias voi saada?
Mitä tukia työtön 18-vuotias voi saada? En asu porukoilla, enkä ole kirjalla missään. Mun tulot on toistaiseksi 600 euroa/kk, joka tulee pääomatuloista, mutta se ei kestä kauaa. En ole naimisissa, ei lapsia, en myöskään hae töitä. Voinko saada mitään tukia?
Kommentit (26)
Mun arvosanat olivat lukiossa 9 ja 10 luokkaa ja tavoitteena lääkis näytti hyvältä ja mahdolliselta. Sit naksahti jotain ja älysin, että opiskelu ja työelämään sitoutuminen koko elämän ajaksi ei sovi mulle. Haluan matkustella ja nähdä maailmaa. Tällä hetkellä matkustelen vielä Suomessa/Euroopassa.
Keskeytin lukion eli en opiskele, enkä hae töitä. Terveydenhoitokulut 0€/kk, ihan hyvässä kunnossa olen.
Vierailija kirjoitti:
Matkustelen. Tällä hetkellä kotimaassa, mutta jossain kohti varmaankin lähden kiertämään maailmaa.
Kelan masseilla, ympäri maailmaa😂😂 sori mutta jää aika lyhyeksi sun reissut noilla tiedoilla.
Vierailija kirjoitti:
Keskeytin lukion eli en opiskele, enkä hae töitä. Terveydenhoitokulut 0€/kk, ihan hyvässä kunnossa olen.
Siinä tapauksessa n. 5 kk päästä saatat saada työmarkkinatukea, jos nyt haet. Lisäksi sinun pitää joko jatkaa lukio-opintoja tai hakea ammatilliseen oppilaitokseen seuraavassa yhteishaussa ja ottaa opiskelupaikka vastaan jos sinulle sellaista tarjotaan. Muuten menee ne rahat.
Vierailija kirjoitti:
Et ole kirjoilla missään, jokaisella Suomessa vakituisesti asuvalla täytyy olla paikka missä asuu, en tiedä riittäkö PL osoite. Asuu sitten oikeasti vaikka missä.
Ei täydy. Itse olin Helsingin maistraatissa "vailla vakituista asuntoa"-statuksella melkein vuoden. Postin käänsin työpaikalle c/o-osoitteella ja asuin asuntovaunussa kaverin pihalla.
Onlyfans vaan tulille.