Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jonkun muunkin mielestä elokuva "Matrix"

Vierailija
13.09.2008 |

perusidealtaan hyvä ja samalla ahdistava?

Itsestäni on täysin mahdoll. ajatus, että kaikki se, mitä juuri nyt koemme onkin koneen luomaa. Onkin vain tietokoneohjelma, jonka mukaan maistamme, haistamme, tunnemme jne. Ei siis olisikaan olemassa mitään todellista elämää vaan kaikki olisi virtuaalitodellisuutta, jonka koneet määräisivät.

Miksi tämä ei muka olisi mahdolista? Kuka tämän(kin) asian voi todistaa?

P.S. Tällä hetkellä menevä "Martix reloaded" ei ole hyvä, niin kuin 2-osat eivät koskaan ole.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mistä tietää mikä on totta? jos näkeekin vain unta koko ajan?

Vierailija
2/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ap:n pointti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi myös olla että kaikki tämä on mielikuvituksesi tuotetta, mutta uskaltaisitko silti irtisanoutua kaikista yhteiskunnan säännöistä ja normeista?

Vierailija
4/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään ykkösosasta, mutta en jatko-osista. En jaksa monta kertaa noita katsoa, joten nytkään en katso.

Vierailija
5/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatko-osat ovat täysin tökeröitä ja huonosti tehtyjä, niinkuin tavallisesti aina ovat.

Itse en edes uskalla alkaa syvällisemmin pohtia virtuaalitodellisuusasioita. Hulluksihan sitä tulee!

Vierailija
6/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. on huono, 3. ok. Vaikka noi toiset on sisällöltään tosi vajavaisia ekaan osaan nähden, niin on mukava että tarinalle saatiin kuitenkin päätös :)

Taistelukohtaukset on kaikissa kyllä upeita!

Vierailija
7/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä sai ajattelemisen aihetta niiiin pitkäksi aikaa. Harmi että ne jatko-osat ei oillu niin hyviä, liikaa kikkailua vaan sillä taistelulajipotkimisella ja tehosteilla, ne ei kiinosta mua yhtään, mutta se filosofinen/sci-fi puoli kyllä.

Niin, sitä on "kiva" kelata joskus, et jos me eletäänki jossain matrixissa. Mutta en ehkä haluais täältä poiskaan kuitenkaan, jos olot ois niin kun tossa leffassa......

Mäkin oon jo lapsena välillä miettiny sitä, niin kun joku muukin täällä (ja kuulemma serkun serkkuni mietti myös), että mitä jos tää ei ookaan todellisuutta / muut ihmiset vaan esittää. (Vrt. Truman Show - se on kanssa hyvä leffa!!!)

Vierailija
8/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli se, missä ihmiset herää sieltä kuutiosta, ja yrittävät päästä hengissä ulos. Paras kohta on se, missä yksi pääsee, muttei näytetä mihin/millaiseen maailmaan! Kylmiä tunteita menee, kun katsoo.

Vierailija
9/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä vähän erityyppinen idealtaan kyllä kun Matrix. Cubessa vaan tarkkaillaan erilaisia ihmisreaktioita tiettyyn tilanteeseen, nehän oli vaan joutuneet sinne ja tiesivät halutakin pois.

Matrix taas on sci-fiä parhaimmillaan! Niinku mistä mekin tiedetään ettei olla Matrixissä?

Harmi kun ei oo tullut aiiiikoihin mitään vastaavaa leffaa, missä ois vähän jotain JUONTA ja ideaa.

Ootteko muuten kattoneet ANIMATRIXin - sen Matrixin teemaan liittyvän piirretyn dvd:n? Missä niitä lyhyt pätkiä? Siinä on tausta Matrixin luomiselle, kun ne koneet valloitti ihmiset sodassa, ja loi ekat Matrixit...

10

Vierailija
10/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kaikki onkin vain harhaa, ei ole oikeasti mitään todellista, mihin uskot...

Jos itse huomenna heräisin ja huomaisin, että mun lapset ja mies olisikin vain harhaa/peliä, varmaankin tappaisin itseni. En haluaisi jäädä yksin.

Vierailija
11/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun aukon kautta toisen tajuntaan? Se oli kanssa hyvä leffa - ja toivon mukaan EI todenperäinen!

Vierailija
12/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(yhyy en pysy aiheessa!!11!!) Cube oli ällöttävä, ihan ok kauhuleffaksi tosin.

Vanilla sky oli myös yllättävän hyvä, sitä tosin ei jaksa uudestaan katsoa.

Vierailija
13/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun aukon kautta toisen tajuntaan? Se oli kanssa hyvä leffa - ja toivon mukaan EI todenperäinen!

voikun joku muistais leffan nimen, tuntuu ettei videovuokraamostakaan enää ikinä löydy mitään, kun kaiken on jo nähnyt mitä haluaiskin nähdä.

10

Vierailija
14/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todella hyvä leffa. Mutta on myös Matrix 1. (Keanu on myös

minusta hyvännäköinen.) 2. ja 3. osa eivät valitettavasti yllä

1. osan tasolle.

En tosin itse usko keinotodellisuuteen, eikä se minua pelota,

vaikka on toki ideana mielenkiintoinen...

Vierailija
15/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voikun joku muistais leffan nimen, tuntuu ettei videovuokraamostakaan enää ikinä löydy mitään, kun kaiken on jo nähnyt mitä haluaiskin nähdä.

10

En oo nähnyt, mutta oon lukenut takakannen joskus vuokraamossa vastas tota kuvausta.

Vierailija
16/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(yhyy en pysy aiheessa!!11!!) Cube oli ällöttävä, ihan ok kauhuleffaksi tosin.

Vanilla sky oli myös yllättävän hyvä, sitä tosin ei jaksa uudestaan katsoa.

Luulin että se on joku naisten Cruise-hömppäleffa, mut sit siinä juonessa olikin lopulta ihan muu idea!

Ja tulee mielee myös, olikohan Sliding Doors, jossa tarkastellaan kahta vaihtoehtoista tapahtumasarjaa...

10

(nainen siis myös, 34 v. - ja ei ikinä löydä ketään joka ois kiinnostunut samoista leffoista/samoista syistä ainakaan - kaikki naiskaverit tykkää jostain ihme "Järki ja tunteet" -tyyppisestä soopasta)

Vierailija
17/18 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei myöskään pysy ihan aiheessa... :)

The Truman Show on nimittäin myös todella hyvä, etenkin Jim Carrey

tekee loistoroolin. Suosikkinen Jimin elokuvista on kuitenkin

Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Tahraton mieli).

Vanilla Sky ei taas iskenyt minuun, mutta ehkä se johtui siitä,

että en fanita niin paljon Tom Cruisea.

Vierailija
18/18 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs kun vikalla tuomiolla huomaatkin että jesse todella istuukin isukin oikealla puolella ja TUOMITSEE tai että olisi sittenkin kannattanut viettää ramadania tai sapattia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi