Perunoiden keittäminen on niin 70-lukua
Siis öö ihan aikuisten oikeasti jokuko keittää ja syö perunoita keitettynä vielä melkein vuonna 2025?
Kommentit (25)
Tänäänkin keitin perunat ja tein muusiksi. Lapset tykkäsivät. Kattila meni tyhjäksi.
Hyvä ruoka, parempi mieli.
Meillä on keitettyjä perunoita lähes joka päivä. Keitän tai höyrytän kuorinensa. Myös pastaa ja riisiä kuluu, mutta kyllä peruna on ykkönen.
Minua ei haittaa, jos tekemäni ruoka on vanhanaikaista.
Mun mies toivoi nakkikastiketta. Sen kanssa meillä 70-lukulaisilla on keitettyjä perunoita ja vihreitä papuja.
Iän myötä alan itsekin kallistua yhä enemmän retroruokaan. Juuri syötiin luulliset kyljykset pois, huomenaamulla teen minestronen. Paras kokkaus on yhä hitaampaa; kaikista mieluimmin sahailisin luita ja keittelisin liemiä, mutta hitto, kun työ häiritsee harrastuksia. Onneksi ei enää paljoa.
Keitetty peruna melkein minkä tahansa lisukkeen kanssa, oli se sitten silli, graavilohi tai kastike jollain lihalla tai ilman, on todella herkullista. Paistettuna esimerkiksi pyttipannussa uppoaa jotenkin, friteeratutut tyyliin Hese tai BG, on hirveitä. Keittäminen on se juttu. Itselläni ainakin riisi ja pasta tökkivät, ellei ole hirveä nälkä. Mikä toki usein on. Perunaa ja lihaa, tulipas nälkä, lanttu, sipuli, porkkana ja parsakaali mukaan, yrttejä, suolaa, maustepippuria ja pippuria. Ai että. Eikä tämä ole mikään provoviesti, olen viikon syönyt lasten ja naisystävän jämiä ja kaurahiutaleita. Huomenna kauppaan.