En pääse mihinkään töihin!!
Miten niitä töitä voi saada? Minulla on 2x korkeakoulututkintoa, mm. kaupalliselta alalta ja yliopistosta, hyvin työllistäviä tutkintoja, ei humanisti yms.
Jokaiseen työpaikkaan, jota haen on 200-500 hakijaa ja eteneminen haastatteluunkin on jo kiven takana. Aivan mahdotonta!!
Ja kyllä, osaan tehdä kohdennetun hakemuksen ja CV:n, soittaa perään, tehdä videohakemuksia jne.. ei auta. Duunarihommia en saa kun olen kuulemma ylikoulutettu niihin. Kaikenlaista haen ja en ole nirso, mutta tilanne on mahdoton...
Kommentit (28)
No eipä saa duunarikaan, 30v. Samassa veneessä ollaan, oli sitten korkeasti koulutettu tai ei. "Työllistämistoimenpiteet" (hah!) menneet pikkuisen perseelleen. Vai mitä mieltä on persut ja kokkarit?
No mutta hetkinen, eikös Petteri Orpo ja Riikka Purra taikonut jostain 100 000 uutta työpaikkaa, mihin ne jäivät, ovatko jotenkin piilotettu ja salaisuus ?
Teistä halutaan tehdä yrittäjiä. Ei kukaan täällä saa enää oikeasti töitä, ellei pääse sukulaisen tai tutun puljuun,
Rappiolla on hyvä olla, antaudu sinäkin suosiolla.
Rekrytoijien salaiset algoritmit karsivat sinut aina pois hakijoiden joukosta. Syytä, miksi näin tapahtuu, ja mikä sinun "vikasi" on, ei tiedetä, koska ne algoritmit ovat salaisia.
Nyt sitten sopeudut siihen, että joudut olemaan loppuelämän työtön.
Perusta oma yritys. Ihmiset tarvitsevat neuvoa talousasioissa ja ehkä sinä olet oikea ihminen auttamaan heitä.
Eräässä ulkomaalaisomisteisen firman Suomen yksikössä on rekrytointikielto, mutta sinne otetaan vuokratyöläisiä. Minä pääsisin sinne heti töihin vuokratyöläisenä, mutta mikään vuokrafirma ei ota minua listoilleen. En edes haastatteluun pääse.
Sanottakoon heti kärkeen ettei tule mitään väärin käsityksiä, että Itänaapurille ei pidä antaa tuumaakan periksi.
Me kärsimme tai meidän taloutemme kärsii pitkästä yhteisestä rajasta Venäjän kanssa ja järkyttävästä verotuksesta. Näillä eväillä tänne on todella vaikeaa saada investointeja, jotka toisivat mukanaan työpaikkoja.
Mulla vähän sama tilanne oli, en päässyt töihin koska en ollut ns. hyvä tyyppi vaan ujo ja hiljanen.. en edes kaupan kassalle. Hain sitten hommiin, mihin ei kukaan oikein halua, niin että kaikki hakijat pääsee.. ja supersurkee liksa. Sit ku oli jossain työssä, niin olikin jo helpompi päästä seuraavaan hommaan joka oli edes piirun verran parempi.. olihan niissä hommissa ihmettelijöitä et mitä korkeakoulutettu fiksun oloinen tekee täällä.. Hommat hoidin aina hyvin ja purin hammasta vaikka oli tosi rasittavia vuorotöitä tai kammottavaa asiakaspalvelua, likaista ja kylmää.. Pikkuhiljaa sain vaihdettua siedettävimpiin töihin ja lopulta sain yhdessä firmassa hyvän työsuorituksen jälkeen pari krt ylennyksen ja nyt oonkin tosi rennossa hyvin palkatussa mukavassa työssä. En vaan oo sellanen josta heti näkis, että oon hyvä työntekijä.. oon ujo. Munlaisen piti sietää vuosia niitä kamalia töitä et pääsin hyvään asemaan. Eli aivan pohjalta piti alottaa.
Ihan vaan vinkkinä kun haet niitä duunarijuttuja, älä kerro sun koulutusta! Siis jos haet vaikka johonkin varastolle, et tietenkään laita mitään maisterin cv:tä vaan ihan vaan hakemuksessa kerrot motivaatiostasi sen kummemmin taustaasi mainitsemassa. Näin sulla on edes jotain toivoa saada näitä töitä.
Jos haluaa päästä töihin niin ikä alle 30v ja työkokemusta pitää olla väh. 20v tämä on työnantajien vaatimus
näin ammattikoulun opettaja sanoi -80 luvun lopulla
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän sama tilanne oli, en päässyt töihin koska en ollut ns. hyvä tyyppi vaan ujo ja hiljanen.. en edes kaupan kassalle. Hain sitten hommiin, mihin ei kukaan oikein halua, niin että kaikki hakijat pääsee.. ja supersurkee liksa. Sit ku oli jossain työssä, niin olikin jo helpompi päästä seuraavaan hommaan joka oli edes piirun verran parempi.. olihan niissä hommissa ihmettelijöitä et mitä korkeakoulutettu fiksun oloinen tekee täällä.. Hommat hoidin aina hyvin ja purin hammasta vaikka oli tosi rasittavia vuorotöitä tai kammottavaa asiakaspalvelua, likaista ja kylmää.. Pikkuhiljaa sain vaihdettua siedettävimpiin töihin ja lopulta sain yhdessä firmassa hyvän työsuorituksen jälkeen pari krt ylennyksen ja nyt oonkin tosi rennossa hyvin palkatussa mukavassa työssä. En vaan oo sellanen josta heti näkis, että oon hyvä työntekijä.. oon ujo. Munlaisen piti sietää vuosia niitä kamalia töitä et pääsin hyvään asemaan. Eli aivan pohjalta piti alot
Silloin, kun sinä lähdit tuohon "uraputkeen", oli vielä töitä, joihin otettiin käytännössä kaikki hakijat.
Mikähän mahtaa olla tänä päivänä sellainen työ, johon kaikki hakijat pääsee? Sellaisiin töihin, joita suomalaiset eivät halua tehdä, otetaan ulkomaalaista halpatyövoimaa.
Itse en saanut edes kutsua haastatteluun, ja seuraavalla viikolla sama firma valitti mediassa, että ei ole hakijoita niihin töihin, joihin olin hakenut.
entis aikaan pääsi vaikka minne ja ilman koulutuksia
Oliko ikää kenties yli 40 silloin on auttamatta liian vanha mihinkään työtön suomen työmarkkinoilla. Ihan sama mitä osaat sillä ei ole mitään merkitystä ketään ei kiinnosta. Tervetuloa joukkoon suureen.
Vierailija kirjoitti:
Ei koko loppuelämää 70 vuotiaaksi asti. Toisaalta elämästä ei voi puhua kun korvaus on 590 euroa. Lusimista kotiluukussa ja eloonjäämistaistelua. Arvottomuudentunnetta ja ympäristön hylkimistä.
Vierailija kirjoitti:
No mutta hetkinen, eikös Petteri Orpo ja Riikka Purra taikonut jostain 100 000 uutta työpaikkaa, mihin ne jäivät, ovatko jotenkin piilotettu ja salaisuus ?
Kuule ne meni erikoisosaajille joita tulee ihanasti 70 000 joka vuosi. Sori siitä. Jääkiekko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koko loppuelämää 70 vuotiaaksi asti. Toisaalta elämästä ei voi puhua kun korvaus on 590 euroa. Lusimista kotiluukussa ja eloonjäämistaistelua. Arvottomuudentunnetta ja ympäristön hylkimistä.
Niin, no kaikenlaisia elämänkohtaloita on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän sama tilanne oli, en päässyt töihin koska en ollut ns. hyvä tyyppi vaan ujo ja hiljanen.. en edes kaupan kassalle. Hain sitten hommiin, mihin ei kukaan oikein halua, niin että kaikki hakijat pääsee.. ja supersurkee liksa. Sit ku oli jossain työssä, niin olikin jo helpompi päästä seuraavaan hommaan joka oli edes piirun verran parempi.. olihan niissä hommissa ihmettelijöitä et mitä korkeakoulutettu fiksun oloinen tekee täällä.. Hommat hoidin aina hyvin ja purin hammasta vaikka oli tosi rasittavia vuorotöitä tai kammottavaa asiakaspalvelua, likaista ja kylmää.. Pikkuhiljaa sain vaihdettua siedettävimpiin töihin ja lopulta sain yhdessä firmassa hyvän työsuorituksen jälkeen pari krt ylennyksen ja nyt oonkin tosi rennossa hyvin palkatussa mukavassa työssä. En vaan oo sellanen josta heti näkis, että oon hyvä työntekijä.. oon ujo. Munlaisen piti sietää vuosia niitä kamalia töitä et pä
Mikähän mahtaa olla tänä päivänä sellainen työ, johon kaikki hakijat pääsee?
Henkilökohtainen avustaja? Ainoa vain, että sillä palkalla ei oikein elä.
Ja minulla on siis myös työkokemusta yli 10 vuotta, toiselta alalta kun tutkintoni...
Ap