Sukulaiset luulevat, että asuntoni on kaatopaikka
He tuovat jatkuvasti kysymättä roinaa ja joskus kysyvät haluanko jotain ja tuovat vaan kuuntelematta. Minun vanhempani eivät ymmärrä, että olen minimalistinen enkä halua isoja huonekaluja tai koriste esineitä, koska ne ovat ihan turhia. Sitten kysellään joskus vuosien päästä" oliko sulla vielä sitä laatikkoa, hyllyä , kynttelikköä" ja sitten suututaan verisesti kun sanon että heitin pois.
Miten tämän saa loppumaan! En halua mitään tavaraa jos haluan jotain niin ostan itse. Sitten vanhemmat päivittelee kuinka kalliiksi tulee ostaa uutena joku yksittäinen tavara, kun sitä vanhaa kirppis krääsää itse roudataan kotiin . Minä en halua, että kotini näyttää kierrätys keskukseslta !!! Jestas menee hermot
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi otat ne vastaan?
No meillä homma menee niin, että kieltäydyn ottamasta vastaan mitään, kun puhelmissa kysytään. Tavara tuodaan silti kotiini. Kieltäydyn uudelleen. Äitini/anoppini loukkaantuu. Tavara vaan jätetään kotiini, esimerkiksi viedään vessareissulla sivueteiseen piiloon tms. Joskus olen huomannut ja vienyt sen tulijan autoon, josta se saatetaan jättää oven pieleen lähtiessä. Vien kaiken Kierrätyskeskukseen tai jos on jotain arvokkaampaa, myyn. Saattaa nimittäin olla, että tavara on vaikka joku Iittalan vanha maljakko.
En halua tämän asian takia katkaista välejä.
Sitä en ymmärrä, että miksi ne edes kysyvät, kun lopputulos on ihan sama mitä vastaan. Ja kun loukkaantuvat, niin miksi eivät opi ja muuta tapojaan? Mutta tällä mennään.
Ihan mielisairaalta käytökseltä kuulostaa. Ei kukaan normaali käyttäydy noin. Kannattaisi ohjata lääkärin vastaanotolle.
Jos tuovat jotain kyselemättä/kieltäytymisestä huolimatta, sanot heille kun ovat lähdössä, että heitättekö mennessänne ton roskiin, että mun ei tarvi erikseen lähtee viemään.
1) miksi otat vastaan?
2) kun otat vastaan, niin mikset kysy heiltä, että mitä haluavat esineelle tehtävän sitten, kun sinä et enää sitä tarvitse: toivovatko, että tarjoat sitä heille takaisin, vai sopiiko heille, että myyt sen tai muuten hankkiudut siitä eroon. (etenkin tuo saa yleensä turhan tavaran tai patologisesti tavaraan kiintyneen ihmisen pohtimaan, että haluaako hn sittenkään antaa tätä tavaraa tuoll ihmisille, joka jo nyt pohtii sitä hetkeä, kun luopuu tavarasta)
3) oletko kertonut heille, että olet minimalisti, jonka vuoksi et ylimääräistä tavaraa halua?
minä olen muuttamassa.Olen jo nyt sanonut ihan kaikille tavarantuputtajille, että en voi enkä halua ottaa yhtään mitään tavaraa vastaan, koska olen muuttamassa ja toiveissani on, että mukaani lähtee niin vähän tavaraa kuin suinkin mahdollista ja heitän kaiken ei-välttömättöman roskiin. Ovat ymmärtäneet.
eli kommunikaatio on avain tuossakin pulmassa ja sitten se, että jos et kotiisi jotain tavaraa halua, niin pitää opetella sanomaan ei.