Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiö asiaa! Menikö tämä ihan pieleen!

Vierailija
27.11.2024 |

Onko 42cm oleva välitilalevyn korkeus sopiva? Ollaan remppamaassa keittiötä ja mittasin että välilevyn korkeus on tuo 42cm.

Hieman harmittaa kun vähän tuntuu että ois saanu yläkaapit laittaa hieman korkeammllle.

Pari kaappia oli eka korkeammalla mutta mun mielestä taasen oli liian ylhäällä ja sitten alennettiin tuohon missä ne on nyt ja vaikutti hyvältä. Vaikuttaa siis edelleenki muuten mutta jotenki ehkä hieman ottaa silmiin välillä, siis tulee tunne että oisko pitäny olla vaikka joku 3-5cm korkeammalla.

Toisaalta ite oon 163cm ja nyt yltää paremmin noihin yläkaappeihinki.

Mutta nyt ei voi enää mitään kun yläkaapit ja välilevy on jo laitettu.

Menikö tämä nyt ihan pieleen? 

Sanokaa nyt että jollakin muullakin on vähän matalammalla 😩

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasin tämän kerrostaloasunnon keittiön välitilan, se oli 46 cm. 

Olen tosin 186 cm pitkä, niin ei niin nuukaa. Yllän hyvin jopa kaappien ylimmille hyllyille.

Vierailija
22/27 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos välitila on kovin matala niin esim kahvinkeittimen höyry voi tuhota yläkaappeja vuosien aikana. Ahtaaseen välitilaan ei mahdu välttämättä kaikki haluamasi laitteet niin että niitä olisi mukava käyttää, esim Sodastream, yleiskone, tehosekoitin ym.

Muutama sentti ei vaikuta siihen höyryn mitenkään. Jos tuon haluaa välttää, niin vetää kahvinkeittimen pois yläkaappien alta keittämisen aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on, että se on toimiva korkeus keittiön käyttäjille. Noihin on olemassa omat stardardinsa, minkä mukaan ne laitetaan. Nykystardardeissa alakaapistojen korkeus on suurempi kuin vanhassa standardissa. Tosin vanhan standardin aikaankin osa laittoi keittiönsä itselleen paremmin toimivaksi. Pitkillä sukulaisilla oli alakaapit silloista standardia korkeammat.

Ainoa, missä on oikeasti merkitystä tuolla välillä, on lieden yläpuolella olevat jutut. Niissä pitäisi olla turvaetäisyys ja siihen 42 cm on liian vähän.

Vierailija
24/27 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalassa ei liesituulettimen korkeus tule riittävä, jos tarkkoja ollaan.

Vierailija
25/27 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jokseenkin hölmöä miettiä, että menikö tämä nyt pieleen, jos asialle ei kerran enää voi mitään. Nyt on se hetki, jolloin sun pitäisi vain miettiä niitä syitä, miksi teit noin ja ajatella päättäväisesti, että se on hyvä.

Ainakin siihen asti kunnes joskus vuosien päästä alat suunnitella uutta remonttia.

Vierailija
26/27 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liesituuletin on noin 50cm lieden yläpuolella eli se on ok.

Olin myös aikeissa kirjoittaa tuon saman kun joku muukin jo laittoi, että kahvinkeitin tulee itellä ainakin aina vedettyä ulospäin niin ei mene ne höyryt suoraan yläkaappien pohjaan.

AP

Vierailija
27/27 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos välitila on kovin matala niin esim kahvinkeittimen höyry voi tuhota yläkaappeja vuosien aikana. Ahtaaseen välitilaan ei mahdu välttämättä kaikki haluamasi laitteet niin että niitä olisi mukava käyttää, esim Sodastream, yleiskone, tehosekoitin ym.

Tämä on hyvä huomioida. Mies otti meillä tämän niin hyvin huomioon, että unohti ajatella ylähyllyille ylettämistä. Pojan kanssa asensivat kaapit, kun olin poissa. Kumpikin melkein parimetrisiä. Eihän heillä mitään ongelmaa ole. Olen itsekin pitkä, mutta kyllä ylähyllylle yltäminen on melkoisen varvistamisen ja kurkottelun takana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi