Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

( . ) HUHTIKUISET to-su ( . )

22.02.2007 |

En löytänyt uutta aloitusta vielä loppuviikolle,joten aloittelen taas.

edellinen linkki

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9642624&p=2&tmode=1&smode…

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko kommentoida tohon mies päättää milloin lähetään.Mun mies kyllä sitä tyyppiä,että on varmasti ekasta supistuksesta ajamassa ylinopeutta kohti sairaalaa=)Nytkin kun ollu suppareita,niin on aina että pitäskö meidän nyt lähteä=)

Meillä 4-vee poika jatkaa 10päivää kuussa hoidossa,kovasti aina oottaa,että pääsee leikimään kavereittensa kanssa.En jaksa kantaa huonoa oma tuntoa siitä,että poika hoidossa ja mä kotona.Paras ratkaisu tämä meille,ja jos rupee jostain syystä näyttämään siltä,että poika ei haluakkaan päiväkotiin,niin otan tietysti pois sieltä.

Huiskutin 33+3

Vierailija
22/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan minäkin olla tulossa kipeäksi, kun niin niiskuttaa. Poika on nyt tuhissut onnettomasti pari yötä ja lämpöäkin taisi vähän olla eilen illalla. Viime yönä nukuin hänen vieressään aamuyöstä eteenpäin kun oli nähnyt pahaa unta. Varmaan toi vaikea hengittäminen aiheutti sen. Aamulla oli sitten kyljet ja liitokset tosi kipeenä. Ei ole kertaakaan vielä noin pahalta tuntunut aamulla herätessä. Liekö ollut sängyn syytä, pojan sänky kun on omaani kovempi, vai johtuiko siitä etten alkuun pitänyt sitä tyynyä jalkojen välissä niinkuin normaalisti aina pidän. Taisi molemmat vaikuttaa. Ensi kerralla saa poju tulla mun viereen nukkumaan.

Sisällä joudutaan siis oleilemaan, mitä nyt käytiin rattailemassa, että pääsi koira ulos ja poika päiväunille. Nukahtaa siis vain rattaisiin, joissa nostan sitten ulkoeteiseen nukkumaan kun ulkona on niin kylmä. Enkä ole kyllä uskaltanut enää jättää etupihalle nukkumaan muutenkaan kun lähti kerran vaunuista seikkailemaan. Me asutaan tällaisella omakotitaloalueella ja onneksi naapurin ystävällinen herra toi pikkumiehen kotiin samantien. Arvatkaa vaan pelästyinkö kuitenkin ihan hiukan! Poika on jo melkein 3 vuotias, mutta kun on tottunut nukahtamaan vaunuihin niin sisälle nukuttaminen on täyttä tuskaa. Olenkin tässä miettinyt, että mitä sitä sitten tehdään kun vauva syntyy? Vauva rintareppuun ja poika vaunuihin? Kun täytyyhän tuon koirankin ulos päästä. Kaksosrattaatkin me saadaan lainaksi, mutta ne vaikuttaa aika rimpuloilta ja taitaa olla huono selälle sellaisissa nukkua. No katsotaan sitä sitten...

Neuvolassa kävin keskiviikkoaamuna ihan pikaisesti otattamassa sen sf-mitan kun se oli viimeksi laskenut. Nyt vähän tasottui tilanne eli 1cm kasvua. Silti alle käyrien mennään eli rv 32 sf 25cm. Mutta me pääteltiin, että kun masukaveri on tosiaan kääntynyt pää alaspäin ja valahtanut tosi alas niin siitä tuli toi notkahdus käyrään. Rv 28+5 oli lääkäri ja siellä kohdunsuu pehmeä, kiinni, pituus 3cm. Silloin vauva ei ollut vielä kääntynyt ja sf-mitta oli toi samainen 25cm kuin nytkin. Mulla on neuvola taas ensi viikolla, joten tarkkaillaan vielä tilannetta. Pojan odotuksessa noi kohdunpohjan korkeus-mitat meni keskikäyrää ja hän kääntyi vasta aika loppuraskaudesta (n. rv 36). Nyt jos vielä olis tyttö tulossa niin sekin vaikuttais varmaan masun kokoon? En siis tiedä kumpi siellä massussa asustelee. Onneksi ei ole vielä kiinnittynyt tuo pää, ettei vaan tulisi ulos ennen aikojaan... Muuten on neuvolassa ollut kaikki kunnossa. Painoa tullut rv 31 mennessä n. 11kg, paineet 117/74, B-hb 120. Syke on ollut tosi vaihtelevaa, jopa 120-160 ja nyt viimeksi 155-170. Viime raskaudesta ei äitiyskortissa lue mitään muuta sykkeen kohdalla kuin +. Tylsää, ajattelin josko voisi vähän ennustaa tota sukupuolta sen mukaan. Siispä tästä gallup pystyyn.

G:Tiedättekö miten se menee, että onko pojilla vai tytöillä korkeampi toi syke ja mitä suunnilleen on?

Huoneen lämpöisyydestä jotkut kyseli. Meillä on melko viileät makuuhuoneet, koska nukutaan paremmin viileässä kuin lämpimässä. Vastasyntyneelle tärkeintä on tasalämpöisyys ja se ettei saa vetoa. Vauvan lämpötilan tietää parhaiten niin, että kokeilee niskaa eli jos se on kuuma niin on pikkuisella liikaa päällä. Myös kylmät kädet ja jalat on merkki liian viileästä vaatetuksesta tai toisaalta nälästä. Muuten vaatetus on hyvä ajatella sellaiseksi kuin se on itselläänkin, eli jos kuuma päivä niin vähempi riittää jne. Kevyt hattu (Ruskovillan silkkimyssy on muuten ehdoton...), puuvillalapaset ja sukat kannattaa pitää päällä koko ajan paidan ja housujen lisäksi. Se on kyllä alkuun tosi vaikeaa tietää miten paljon sitä vaatetta pitäisi laittaa ja vauvat kun ovat vielä niin yksilöllisiä, mutta ajan myötä sitä sitten oppii mikä sille omalle käärölle parhaiten sopii.

Nyt ruokaa laittamaan.

crisantemo 32+2

P.S. Kannattaa kopioida kirjoittamansa teksti hiirellä ennenkuin lähettää sen näille sivuille. Näin pysyy koneen muistissa jos kirjoitteli pidemmän aikaa. Näillä kun on täällä joku aikaraja ton kirjautumisen suhteen ja ainakin mut " heitetään pihalle" aina kun klikkaan ok (lähetä) nappulaa. Sitten täytyy vaan päivittää sivu, kirjautua uudelleen ja liittää kirjoitus viestikenttään. Olis lentäneet monet kirjotukset taivaan tuuliin ilman kopiointia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi vihdoin odotettu äippäloma! Tai no, nyt ensin on talviloma ja kesken sen alkaa äitiysloma. Mutta ihanalta tuntuu, kun ei tarvitse aamuisin lähteä kiireellä mihinkään. Esikoinen on tarhassa vielä tämän mun ekan äitiyslomakuukauden ja jää kotiin sitten, kun päästään vauvan kanssa sairaalasta kotiin. Esikoinen tuli vähän ennen aikojaan ja nopeasti. Nyt pidän hänet tarhassa sen vuoksi, että jos tulee kiire lähteä, ei tarvitse siinä kiireessä rueta häntä mihinkään enää kuskaamaan. Muuten onkin sovittu jo naapureiden, ystävien ja tytön tarhakavereitten vanhempien kanssa, mihin voidaan viedä, kun pitää lähteä synnyttämään. Ollaan siis kysytty useita paikkoja, että jossain ainakin ollaan kotona silloin.

Työkavereilta sain ihanan äippälomapaketin, jossa suklaata, lukemista, hiusväri, kasvojen kuorinta-aine, cd-levy, kynttilöitä ja vauvalle tossut ja tutin pidike. Lisäksi antoivat tulevalle isälle kuoharipullon ja sikarin. Tuntui ihanalta, kun muistivat tuolla tavalla. Esikoista odottaessani olin eri työpaikassa ja silloin eivät työkaverit juuri muistaneet lomalle jäädessäni. Nyt monet tulivat vannottamaan, että pidetään yhteyttä.

Ensi viikolla aion aloittaa vauvan vaatteiden pesun ja silityksen. Laitatteko muuten huuhteluainetta, kun pesette vauvan vaatteita? Ja millaista pesuainetta käytätte? Minä käytän ihan hajusteetonta pesuainetta, mutta jotain miedosti tuoksuvaa huuhteluainetta tekisi mieli laittaa. Mietin vain, ärsyttääkö se turhaan vauvan ihoa.

Supisteluja ei mulla nyt ole paljon ollut. Joulukuussa oli enemmänkin, mutta onneksi meni silloin lepäämisellä ohi.

Mies ei kamalasti mitään alan kirjallisuutta tai lehtiartikkeleita ole lukenut, mutta muuten on täysillä mukana odotuksessa. Huomioi mua ihan erityisesti esim. siten, että ollaan käyty usein ulkona syömässä, ettei mun tarttisi laittaa ruokaa niin usein. Siivotessa kantaa matot ulos ja tamppaa ne. Esikoisen kanssa on touhunnut hirveästi. Esikoisen saunottaminen ja pesu on ihan kokonaan miehen hommia, käyvät yhdessä hiihtämässä, uimassa ja luistelemassa. Olen tulkinnut tämän niin, että yrittää antaa mulle omaa aikaa, että saan levättyä. Ihana, huomioiva mies.

Kivaa viikonloppua kaikille, toivottavasti pakkaset vähän hellittää, että päästään ulkoilemaan!

Myy, rv 34+3

Vierailija
24/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivänkannikka: Meillä vintissä eli makuuhuoneissa n.16-17 astetta. Silloin, kun esikko oli pieni, nostettiin ekaks kuukaudeks lämpö siellä peräti 18 asteeseen:). Hyvin on siellä aina tarennut. Nukku kyllä melkeen 2v. asti unipussissa. Vauvana ostin unipussin levottomuuden takia ja olikin sit hyvä, ku alko kääntyileen. Ei tarttenut pelätä, et tulee vilu, jos peitto siirtyy päältä pois.

Murmutti: Oikeen kovasti voimia sulle!

Nyt laittaan poikaa nukkuun, et pääsee sohvalle. Masussa jo sellanen elämä taas käynnissä, et huh-huh! Mua välillä sattuu ihan oikeesti tosi kipeetä, ku möngertää ja potkii niin kovin.

Senny ja Lilliputti rv 31+6

Vierailija
25/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, selvisi sitten syy meidän rakkaan esikoisen (2v 10kk) muuton yhteydessä alkaneeseen kiukutteluun, yöllisiin itkukohtauksiin & heräilemisiin ja muutenkin todella kiukkuiseen käyttäytymiseen...

Hänhän sairasti kuukausi sitten muuton aikoihin kurkunpääntulehduksen, joka meni kotihoidolla ohi...no valvottuamme tällä viikolla 2 yötä itkuisen lapsen kanssa, vein hänet lääkärille, joka oikein säikähti tutkiessaan pojan korvaa...siellä oli niin paha tulehdus että tärykalvo oli ihan pullistunut.....ja suurella todennäköisyydellä tulehdus oli korvassa alkanut juuri tuon kurkunpääntulehduksen yhteydessä niin kuin aiemminkin hänellä on ollut...4 viikkoa sitten....

= ( Ja minä laitoin kaikki kiukuttelut vain uhmailun piikkiin...

Tuntuu siis NIIN pahalta, kun en äitinä tajunnut, että korvista voisi löytyä syy huonosti nukuttuihin öihin ja varsinkin kun meillä vuosi takaperin sairastettiin melkein kuukausittain korvien kanssa....

" normaalisti" olisin varmaan reagoinut heti mutta nyt jotenkin laitoin kaiken muuton, uhman ja tulevan vauvan piikkiin. No, tulipahan otettua taas yksi äitiyden oppitunti.

Ollaan siis oltu esikoisen kanssa kotosalla, minuunkin iski kunnon kurkkukipu ja pastillia & kuumaa teetä on tullut " nautiskeltua" . Tänään iski jokin turhauma sisällä olemiseen ja päätin sitten imuroida 100 neliön asunnon.....siihen päälle vielä useamman kaupan kierros ja tuloksena olikin sitten kunnon poltot selässä & säännölliset 10 min välein supistelut 2 tunnin ajan nyt illalla...

Ja meillähän mies pelkää kotona odottelua ja oli jo suurinpiirtein soittamassa anoppia parin sadan kilometrin päästä meille yöksi, kun luuli että nyt tuli lähtö...mies reagoi todella voimakkaasti kaikkiin tuntemuksiini...joudun realistina toppuuttelemaan, että minähän en sairaalaan lähde ennen kuin alta 5 min suppareilla tai lapsiveden menolla ; )

Päätin ottaa riskin ja lähteä vielä saunaan, vaikka vähän tuolla selässä vielä nipistelee....ei taideta sitä mukavinta S:ää kuitenkaan tänään ainakaan harrastaa...voisi olla piste i:n päälle tälle olotilalle.

Ja mielialasta vielä...raivokohtaukset....kuka voisi ne poistaa...meillä esikoinenkin kysyi tänään, että ethän äiti ole vihainen...on kivaa kun olet iloinen....pistää vähän miettimään ja puremaan hammasta ennen kuin räjähtää joka pienimmistäkin yksityiskohdasta...lapsen suusta se totuus...jne...

Alright, meitsi lähtee nyt saunottelemaan ja nauttimaan jääkylmästä alkoholittomasta sidukasta = )

Rentouttavaa, supistelu- ja raivokohtausvapaata viikonloppua kaikille!

Beatitude & Eemeli rv 35+3

p.s. jos ei muuta niin ilmaannun maanantaina viimeisen lääkärineuvolan jälkeen kertomassa " tilannekatsauksen" ...

Vierailija
26/44 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

herättiin aamulla klo 8 ja tehtiin aamutoimet sen jälkeen lähettii ostoksille tuli ostettuu vauvalle vaatetta paita+housut ja 2 pipoo ja sänkyyn verhotanko verho jäi viellä kauppaan.

niin ja ostin gigantista tytöille lilo ja stitch dvd:een ja ittelleni vatkaimen.

kävin myös ostamassa siskon kaverilta tuplarattaa emma merkkiset kolmipyöräset ne on musta/siniset.

suppareita tulee jatkuvasti.

esikoinen on kipeenä eka oli 2 päivää kuumeessa ja nyt on ollut yskässä jo 3päivää nuha on tullut ja ääni aika maassa.

esikoinen on ollut terveenä jo aikas hyvin.

mut nyt meen laittaa pyykit.

veytä ja mupu rv31

Vierailija
27/44 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta vaan kaikille!!

tänään heräsin klo 7.30 ja tytöt nukkuu viellä nyt klo on 8.13.

eli saan aikaa vähän itelleni.

tänään minä, tytöjen ja siskonin ja sen lapset lähdetään hoploppiin jos kukaan ei ole nyt yön aikana sairastanut pahasti.

mulla on nyt kunnon selkä säryt en voi seistä kauaa enkä kävellä, rinnat on tosi kipeet ja maitoa tulee ihan kivasti jo.

vauva potkii joka päivä vaan kovempaa ja kovempaa.

eilen myös ostin mammahousut kun omat housut ei oo mennyt pitkään aikaa mun päälle ja nyt olen käyttänyt mieheni housuja mut ne ei näytä yhtään että ois miesten housut.

nyt lähen pesee meijän tuplarattaat kun tytöt viellä nukkuu.

tulen taas kirjottaa miten meillä meni hoplopissa niin hoplop on vantaalla sellanen lasten leikkipaikka tosi kiva paikka vaikka en viellä siellä ole käynyt mut netistä olen kuvia katsellut.

mut nyt toivotan kaikille hyvää lauantaita!!!

veytä ja mupu rv 31+1

Vierailija
28/44 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala on nautittu ja lapsukainen katselee telkkarista himpuloita. Yö oli aika rauhaton. Miehellä oli aamuyö, esikoinen heräs hieman ennen miehen kellonsointia ja halus vessaan. En sitten itse saanut sen tohinan jälkeen nukuttua neljään tuntiin.

Hipsuttelin yöllä jääkaapille ja nappasin suuhuni lämpimän karjalanpiirakan ja mehua. Jonkin aikaa lueskelin myös vauvapalstalta kuukautta aiemmin synnyttävien kirjoituksia, maalismammoille on jo muutama vauva syntynyt.

Nyt yöllä keksin taas uuden stressin aiheen. Miehellä on kolmivuorotyö ja työmatkaan menee lähes tunti. Välillä on näitä kokonaisia yövuoroja ja puolikkaita yövuoroja muiden vuorojen lisäksi. Nyt aloin sitten miettiä mikä eteen jos synnytyspoltot alkaakin yöllä ja mies on töissä. Mihin laitan esikoisen? Kaikki tuttavat asuvat ainakin puolen tunnin matkan päässä ja päinvastaisessa suunnassa missä synnytyssairaala sijaitsee. Kuinkahan moni pitää yöllä kännykkäänsä päällä niin että siinä on äänet? Täytyy alkaa jo järjestellä asiaa, jos painajaiseni toteutuu.

Toinen pelkoni on että vedet menevät tai sattuu jotain, etten pääse liikkumaan. Meillä on makkarit yläkerrassa. Puhelin on tietty aina alakerrassa...

Kaikkea sitä voi päässään pyöritellä yön pimeinä tunteina!

Mahakin oli vielä sekaisin ja vessareissun jälkeen sitten viimeinen nukahdin ja parin tunnin päästä ylös kun esikoinen heräsi.

finemo 31+5

Vierailija
29/44 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään ehtinyt jo käydä kampaajalla ja siivota kämpän. Mies tulee vasta illalla töistä, joten nyt sitten hipsutellaan kotona itsekseen.

Vaivoja: eilen kävin kaupungilla ystävättäreni kanssa ja maha oli oikeastaan tauotta kivuttoman pinkeänä. Illalla alkoi tuntua alhaalla jo painetta ja välillä vihlaisi. Tuntui, että vauva sorvaa päätään luiseen lantioon. Vähän näytti mahakin olevan alempana, tosin sf-mitaksi sain 0.5cm enemmän kuin 2 viikkoa sitten neuvolassa. Mutta tuntuisi, että kiinnittymisen merkkejä voisi alkaa olla ilmassa.

Eräs päivä tässä koetin tunnustella kohdunsuutakin, ja enpä enää juuri napukkaa löydä. Se on ihan sileäksi, korkeintaan 1 cm lättänäksi mennyt. Että toivossa eletään. Aiemmin se on ollut selvästi tuntuva, tosin pehmeä napukka. Menipä taas yksityiskohtaiseksi ;). Koettakaa kestää.

Vauva mylvii mahassa tooosi paljon enemmän kuin aiemmin. Maha oikein näkyvästi heiluu ja välillä tekee oikein pahaa nuo liikkeet.

Turvotusta +++. Painoa en ole uskaltanut edes tsekata, onhan sitä ja tuleehan sitä...

Jees, hauskaa lauantaita!

- Niinu ja mylverö 34+6

Vierailija
30/44 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole aikoihin kirjoitellut... parannan tapani!

[b]Miksulle:[/b] Minullakin todettiin rannekanavaoireyhtymä. Vasen käsi on ollut puutuneena Joulusta asti. Joskus öisin herään särkyyn, mutta saan kyllä nukuttua kun nostan käden tyynyn päälle kämmen ylöspäin (siis ranne mahd. suorana, eikä painetta kädelle). Käsittääkseni kyse on hermokanavan ahtaudesta, joten hieronta ei auta. Minulle lääkäri sanoi syyksi turvotuksen (outoa, koska en ole itse mitään turvotusta huomannut ainakaan sormuksista). Meillä saa terveyskeskuksesta lainaksi rannetukia esim. öiksi, mutta en ole käynnyt hakemassa, yritän sinnitellä ilman. Särkyä on nykyään aika harvoin. Toivottavasti vaiva menee ohi synnytyksen yhteydessä, sillä seuraava vaihtoehto on leikkaus!

[b]Gallupit:[/b]

G1 Supistelugallup: Jouduin torstaina sairaslomalle kivuliaiden supistusten takia (n. 20/vrk). Pitänee olla rauhallisesti. Onneksi kroppa ilmoittaa, milloin vauhtia on liikaa.

G2 Aktiivisuusgallup: Mies on huolissaan, kun ei tiedä vauvoista mitään! Ihmetteli, kun äitiyspakkauksessa ei ollut mitään " käyttöohjekirjaa" . No, piipahdin kirjakaupasta ostamaan sellaisen, ja nyt sitä on sitten lueskeltu... Ymmärtäisipä vielä, että totuus on tarua ihmellisempää!

G3 mielialagallup: Olen ollut paljon paremmalla tuulella kuin normaalisti, enkä jaksa ärähdellä ihan pikkuasioista. Kiva näin!

[b]Neuvolakuulumisia:[/b] Hb on taas nousussa (tosin huomaan tämän ilman testiäkin, väsymys on taas hetkeksi poissa). Normaali hemppa 160 laski lähelle sataa, nyt taas yli 110!

Pää on kääntynyt alaspäin, mutta taitaa olla aikamoinen akrobaatti kun pystyy silti potkimaan alavatsaan.

Painoa tuli edelliseen nla-käyntiin nähden 100g/vko. Yhteensä tullut n. 8 kg.

Tiikki rv 32+4

Vierailija
31/44 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavan aktiivista porukkaa, laitanpa minäkin taas pitkästä aikaa mietteitäni. Nyt tulee siis pitkä viesti.

Yritän muistaa gallupit:

G1) Supistukset, tulee ja menee. Ei ole ollut ihan hirveän kivuliaita, mutta alaselän ja nivusien jomotusta päivittäin noiden mahan kovettumien lisäksi. Minulla oli esikoisestakin paljon viimeisen 2kk aikana nk kivuttomia supistuksia. Olen kyllä heräillytkin yöllä noihin kiristyksiin. Olen ajatellut, että mikäli ei mitään muutosta tee alhaalla, niin olkoot! Pian saisi alkaa myös näkymään tuolla alhaalla jotain kypsymistä..

G2)Miehen aktiivisuus. Plääh, mies ei lainkaan huomio/kysele vauvasta tai masusta kuten ensimmäisestä, välillä kyllä se ärsyttää! Yritän itse tarjota tietoa, mutta kaipa innostuu sitten kun käärö on sylissä:)Muutoin on kyllä ihanan huomaavainen, kehoittaa lepäämään ja huolehtii esikoisestamme. Palvelee ja passaa enemmän kuin normaalisti. Eli ei kai saisi valittaa.

G3) Mielialat. Voisin itse kuvailla, että ¿lähes järjissäni¿ olen ollut. Mitä nyt en voi/halua katsoa mitään liian tunteellisia tv-ohjelmia, varsinkaan jos koskettavat lapsia tai raskaana olevia. Enkä halua kuulla mitään kauhujuttuja synnytyksistä tai raskauksista. Pienet asiat liikuttavat päivittäin, kuten esikoisen päiväkodin lastenhoitajan kauniit sanat tytöstämme viime viikolla, meinasin alkaa poraamaan tarhan pihalla:)

Niin ja sitten gallup tuosta esikoisten päiväkodin lopettamisesta/jatkamisesta: meillä siis neiti pian 3-vee ja tulee jatkamaan päiväkodissa ainakin lähes normaalisti toisen syntymään saakka ja sitten mahdollisesti 2-3 pv vkossa. Hän viihtyy siellä erinomaisesti ja se auttaa päätöksen teossa. Minun kotona olo mahdollistaa siten joustavan suunnittelun hoidossa sen mukaan, miten meillä arki lähtee menemään kahden lapsen kanssa. En ota asiasta paineita, vaan ajattelen että katsotaan sitten kun olemme oikeasti tuossa arjessa, mitä mieltä tyttö on ja miten itse jaksan jne.

Sitten omaa napaa.. Neuvolassa kaikki ok, sf käyrä palautui takaisin keskikäyrälle yläkäyrältä ja neuvolan ¿täti¿ käsituntumalla arvio, ettei vauveli olisi kovin iso (kuten sairaalassa on veikattu). Mielenkiintoista saada uusi ultra-arvio ensi keskiviikkona. Jouduin siis aloittamaan insuliinit tuon kokoarvion ja sokeriarvoden vuoksi pari viikkoa sitten ja nyt on herkut kortilla. Nyt uutena vaivana on tullut alapään ¿vihlomiset¿ ja painontunne tuolla alhaalla. Niskat ovat myös aika jumissa, kun nukun enimmäkseen vasemmalla kyljellä. Jos vaihdan kylkeä, masunasukki aloittaa hirveän rumban, ihan kuin sillä olisi tukala olo. Toki yöllä vaihdan kylkeä, mutten voi nukahtaa kuin vasemmalle kyljelleni. Hyvä jos pää kääntyy, täytyy varmaan laittaa mies hieromaan niskoja ennen kuin tulee päänsärky.

Pakko kuitenkin aloittaa uusi gallup teille, joilla on jo lapsia:

GALLUP: Eli miten olette valmistelleet (esim) esikoista vauvan tuloon? Oletteko puhuneet esimerkiksi sairaalassaoloajasta? Meillä tätä keskustelua on käyty, kun tyttö ilmoitti että hän voi auttaa vauvan maailmaan ja jouduin ¿hiukan¿ tarkentamaan, että se henkilö taitaa olla lääkäri sairaalassa:) Tyttö (3 vee) sai hirveän kohtauksen kun kuuli ettei hän ole paikalla silloin. Eli ajattelin kysyä, onko muilla tullut vastaavia tilanteita?

Nyt yritän lähteä pyytämään sitä niska-hartia hierontaa¿

Hauskaa lauantai-iltaa teille kaikille!

Terkuin, Lenni & Tiitiäinen rv 34

Vierailija
32/44 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen oltiin siellä hoplopissa 2 tuntia ja lapsilla oli hauskaa kaikki meni hyvin siellä ja ketään ei onneksi sattunut meno oli niin kovaa:).

tänään mennään kaverin lapsen syndeille ja pitää jonkin ajan päästä mennä valmistelee tytöt suihkuun ja syömään ja sih ite suihkuun ja syömään ja pukemaan.

ite en viellä tiedä mitä laitan päälle mut tytöt on jo vainneet vaatteet=).

meillä kuopuksella on viellä yskä ja nuha muuten se on jo paraneman päin.

mulla on neuvola ja lääkäri 8.3 ja sih saan tietää taas tilanteestani enempi.

mua on siis supistellut paljon ja kävin kättärillä ja vauva oli kääntynyt pääalas päin kohdunsuu oli auki sormen verran ja pehmentynyt.

saa nyt nähä onko supistukset saanut lisää aikaseksi jotain..

mut nyt meen aamu toimiin.

hyvää sunnuntaita kaikille!!

veytä ja mupu rv 30+2

Vierailija
33/44 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis pakkaspäivä, ja onneksi lauhtumaan päin. Ensi viikolla on tarkoitus kyllä päivittäin ulkoilla, että pysyis jossakin kunnossa ja paino kurissa.

( . ) Tänä aamuna puntari näytti 61.0kg, lähtötilanne 50kg. Eilen illalla taas kauhistelin mun jalkoja: jalkateristä ei erotu mitään luita, nilkan sisäsyrjällä oleva luupatti on myös hautautunut nestelastin alle. Painamalla tulee kunnon kuoppa. Ranteet ovat paksut, eikä sormuksia saa enää edes tunkemalla sormeen (ehkä fairyn kanssa menisivät mutta kiristäisivät varmasti). Voi tätä autuutta. No, onneksi nesteestä pääsee helposti sitten eroon ;). Yö meni OK. Sain nukuttua puoli yhdeksään asti. Eilen illalla mieli oli kyllä jotenkin maassa. Olen ollut kohta 2 kk kotona, kun saikulle jouduin silloin tammikuun alkupuolella. aika käy pitkäksi ja ajatukset pyörivät vaan siinä, että varmasti menee yliaikaiseksi ja mun hermo pettää jo l.a. tienoilla. HUOH. Ei pitäis liikaa ajatella päivämääriä. Pelottaa vaan, että jos menis vaikka 2 vkoa yli tuon lasketun päivän, niin kuinka paljon vauva ehtii kerätä painoa ja MAHTUUKO se ulos enää??

No, tänään menen isäni luokse syömään valmiiseen pöytään ja nauttimaan sosiaalisista kontakteista. Rentouttavaa pyhäpäivää kaikille :)

- Niinu ja tyllerö 35+0 (ajatella mikä lukema, *pauks*)

Vierailija
34/44 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin suihkus ja rupesin miettii että mitäköhän rv laitoin aikasempaan viestiin ja nyt tulin tarkistaa tilanteen ja olin laittanut rv 30+2 vaikka nyt onki rv 31+2...

veytä ja mupu rv 31+2

p.s. sama pää kesät talvet =)

Vierailija
35/44 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas iso pino huhtikuisilla:) Täytyypä taas kunnostautua ja kirjoitella pitkästä aikaa. Takana on muutto ja nyt ollaan asetuttu uuteen kotiin, kyllä on kovaa hommaa tämä muuttminen, eiköhän taas saanu tarpeeksi vähäksiaikaa.

On vierähtänyt niin nopeasti viimekuukausi ja nyt sitä ihmettelee pysähtymään, että kuinka nopeasti sitä ollaan jo pian siellä huhtikuussa. Koko ajan kun on ollut sellainen olo, että onhan tässä vielä aikaa:) Mutta nyt olisi enää 8 viikko laskettuun aikaan ja se miten nopeasti viikot menevät niin alkaapa tässä jo hieman jännitystä tulemaan pintaan:)

Vauveli voi hyvin ja on kuulemma neuvolan mukaan pippurinen kaveri. Äitikin kuulemma voi hyvin, vaikka tässä on ollut aivan uskomattoman raskaat 3 viikkoa muuton suhteen. Nyt ollaan voiton puolella ja nyt alan nauttimaan loppuraskaudestani kaikin tavoin.

Gallupeista vielä, supistelut: Hieman on välillä supistellut, mutta ei mitään pahempaa, onneksi näin koska levolle en olisi tässä rumbassa oikein pystynyt.

Mies:) No kyllähän se auttaa, mutta pientä piristystä kyllä tarvittaisiin. On kovin innoissaan tästä odotuksesta ja enemmän mukana kuin ekassa:) Nyt tietää mitä odottaa ja on innoissaan taas kun saadaan vauva taloon, niin ihania ne ovat.

Mielialat: Kiukkua on kyllä mahtunut mukaan tähän muuttotouhuun, mutta kai se sitä väkisinkin aiheuttaa:) Muuten olen kllä ollut aika kivalla tuulella ja koittanut huomioida lähimmäisiäni parhaalla taalla. Nyt menekin heidän seuraan.

Hyviä vointeja huhtisisarukset ja mukavaa sunnuntaita. Pitäkäähän itsestänne huolta:)

lartsu rv 33

Vierailija
36/44 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva kuulla saman kaltaisia muuttotarinoita, me muutettiin kolmisen viikkoo sitten kaksiosta kolmioon..koskaan vielä ei muutto ole ollut noin raskas, noh nyt on kiva olla uudessa kodissa. Käytiin tuossa torstaina tutustumassa synnytysosastoon..aikas mielenkintoista:) hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!!

rv 35

Vierailija
37/44 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aurinkoista sunnuntaita kaikille odottajille!

Meillä on takana rankka viikonloppu. Noro-virus iski sitten, vaikka oltiin yritetty olla NIIN varovaisia, pesty käsiä ja vältelty suurin piirtein kaikkia massapaikkoja, päiväkotia ja sairastuneita. Näköjään jos on tullakseen niin tulee. Ei voi mitään. Toivon, että moni huhtikuisista ei tautia saisi, koska oli aika rankkaa oksentaa mahan kanssa. Oksensin to-pe välisen yön ja yhdessä vaiheessa meinasin jo soittaa synnytysosastolle, että mitä teen, kun alkoi tulla hirveästi kivuliaita supistuksia ja tää mamma sen kun oksentaa ja ripuloi. No, supparit rauhoittui ja raju oksentelu loppui aamu 04. seuraava päivä meni toipilaana ja sit yöllä alkoi esikoinen 2v 9kk oksentaa. Voi hitto! Poika oli oli onneksi aika reipas oksentaja, mutta veto oli kyllä ihan poissa ja minä olin kovasti huolissani, kun nestettä ei tuntunut menevän tarpeeksi. Onneksi pojallakin oksentelu loppui eilen illalla ja tänään on nyt toipilaana. Vielä on kovin väsynyt, juo paljon maitoa ja vettä, mutta ei syö mitään kunnollista. Annan nyt ihan mitä vaan, jäätelöö, keksiä, jogurttijuomia jne. Mies on vielä terve.

Muuten ei kummempaa. Tässähän tää raskaus menee... VAuva syntyy ihan kohta, minullakin taitaa olla jo 35 rv täynnä?!? Laskettu aika on 31.3 ja kovasti toivon, että meidän vauva syntyisikin maaliskuun loppupuolella. Ei olisi niin iso. Muuten, onko kenelläkään kokemuksia synnytystapa-arviosta mikä tehdään äitiyspolilla? Itse en esikoista odottaessa käynyt, nyt menen... Millaistakohan on?

G: Onko kukaan rupeamassa kestovaippailemaan? Entä onko kenelläkään kokemuksia vaunu-merkistä nimeltä Haberkorn? Olisivat aika halvat, alle 300¿ ja hinta-laatusuhdetta kuulemma kehuttu.

t. hannah81 rv 35+1

Vierailija
38/44 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja mittari näyttää -8, vihdoinkin.

Eilen sitten istuttiin 500km autossa, tultiin mummolasta kotiin. Oli kyllä viimeinen reissu sinnepäin ENNENKUN vauva on poissa mahasta. Se matka oli kyllä aika tuskaa, alaselkä ei tykännyt..

Illalla supisteli, kipeitä suppareita mutta ei mitenkään säännölliset.

Alakerrassa tuntuu olevan hirvee paine ja vihloo aina välillä, ehkä ne supparit kuitenkin tekee jotain hyötyä siellä.

Aamulla käytiin koko perhe pulkkamäessä, tai siis minä katsoin vierestä kun muut laski. Lapset tykkäs ja sehän oli pääasia.

Esikoinen lähti jo mun siskon kanssa mun vanhemmille, mennään sinne iltapvällä syömään. Kuopus ja minä jäätiin kotiin nukkumaan. Pikkuherra nukkuu partsilla, ite makaan sohvalla. Sitä ei oikeesti ees muista minkälaista se on kun sa oikeesti levätä kun lapsi nukkuu. Esikoinen oli pari krt/vko tutulla hoidossa silloin kun odotin tota kuopusta mutta nyt mulla on molemmat lapset kotona päivisin ja siitä lepäämisestä ei tuu hirveesti, viakka kuopus nukkuu viel päikkärit mut kun esikoinenkin haluaa huomioo... Toiv ymmärsitte mitä tarkoitin =)

G: Esikoinen (3w6kk) odottaa innoissaan että vauva syntyisi ja että se tulee tänne meidän kotii. Kuopus (1w10kk) ei varmaan ymmärrä asiasta vielä hirveän paljon. Että mä oon vauvankanssa sairaalassa ja Isäntä ja lapset tulee katsomaan meitä, siitä on puhuttu mutta ei mitenkää joka pvä. Musta tuntuu että jos esikoiselle päivittäin olis selostamassa että mamma on sitten sairaalassa yötä ym niin siitä saattais syntyä hänen mielessään sellainen pelottava kuva koko hommasta.

Nyt vähän aikaan itekin unta palloon, ennenkun kuopus herää ja lähdemme vanhemmilleni syömään.

Päivänjatkoja!

t. jonzku80 rv 31+5

Vierailija
39/44 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hannah81 kyseli kestovaipoista. Minä en oo koskaan kokeillut niitä enkä kyllä nytkään aio kokeilla. Kolmen lapsen kanssa kun tota pyykkiä siunaantuu ihan kiitettävästi muutenkin =)

Apua! Mun kummityttö, kohta 10kk, on kuulema Lastenklinkalla nenämahaletkussa. Äitinsä ilmoitti äsken. Syy on raju Noro-virus. Oli kaks pvää sitten myös nestetytyksessä mutta pääs kotiin koska alkoi olla niin hyvin voivan näköinen. Nyt viime yönä taas vaan oksentanut ja ripuloinut sekä kuume noussut, huitelee tuolla 39 ja yli.

Ja kummityttöni äiti on myös sellainen joka on vältellyt muskareita, julkisia paikkoja ym etteivät he vaan saisi tartuntaa..

Eipä muuta....

t. jonzku80 rv 31+5

Vierailija
40/44 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös haluaisin kuulla joltakin kokeneelta kestovaippailusta.

Itse olen ajatellut ainakin kokeilla. Parit vaippahousut olen neulonut hahtuvalangasta, vaikka on ollut aika hankalaa tämän puutuneen käden takia. Lisäksi olen metsästellyt vanhoja sideharsoja ja froteepyyhkeitä (ovat kuulemma imukykyisempiä kuin uudet). Lisäksi olen ostanut kankaita ommellakseni muutamat vaipat niistä. Helmikuun käsityökerholehdessä on ohjeet. Toivon, että jaksan pesurumbaa. Uskoisin kuitenkin, että kuivausrumpu helpottaa hommassa. No, saa nähdä kuinka käy, en ajatellut ottaa mitään stressiä asiasta. Jos en jaksa, niin sitten kertakäyttöiset kehiin.

Tiikki 32+5