Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveellinen ruoka ei ole kallista

Vierailija
26.11.2024 |

Puuroa, perunoita, juureksia, säilyketomaatteja, papuja, linssejä, kikherneitä, pakastevihanneksia, kananmunia, viinimarjoja, banaaneja, omenoita, maapähkinöitä jne.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita aika pitkälle itse vähävaraisena syönkin + kerään puolukat metsästä. Mutta pitää muistaa myös se, että kaikilla (vaikkapa kahta työtä painavat yh-vanhemmat, sairaseläkeläiset jne.) ei ole voimavaroja valmistaa kaikkea ruokaa alusta asti itse, eli vaikka pestä, kuoria ja pilkkoa juureksia. Kuka jaksaa jotain porkkana- tai kaaliraastetta viikosta toiseen joka päivä syödä myöskään, ihminen kaipaa vaihtelua. Itse koitan suosia halpoja raaka-aineita niin hyvin kuin kykenen, mutta välillä pitää ostaa joku valmisruoka tai vähintään puolivalmisteita, jotka ovat heti kalliimpia. Kasvisten ja kasviperäisten tuotteiden alv olisi saatava alemmas kansanterveyden edistämiseksi. Myös täysjyvätuotteet pitäisi olla halvempia kuin valkoisesta vehnästä tehdyt mielestäni.

Vierailija
62/62 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruna, riisi ja pasta ei ole kallista. Välillä kanaa ja jauhelihaa. Joskus jopa lohta tiskiltä. Ei voi olla niin vaikeaa, mutta ilmeisesti on.

Nuo ovat pelkkiä energialisäkkeitä eli ne eivät sisällä juurikaan mitään välttämättömiä ravintoaineita, vain pelkkää energiaa. Ylipainoisen kansan olisi parasta jättää juuri nuo pois ruokavaliostaan ettei liho entisestäänkin.

No ethän sä nyt pelkillä ravintoaineilla elä. Vai onko sinut kytketty jo hengityskoneeseen kiinni?

Oletko jotenkin yksinkertainen? Kun valitset ruokasi siten, että saat ensisijaisesti kaikkia välttämättömiä ravintoaineita, niiden mukana tulee myös energiaa. 

Niinkuin MITÄ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla