Laihduttaminen - pitäisikö olla kokonaan ilman alkoholia? Treenaan salilla kunnolla ja kävelen 1.5 h muina päivinä
eli salitreeniä 4 ja kävelyä 3 krt viikossa. Olen ruokavaliolla - lisäksi nautin pari lasia punaviiniä n. 2 kertaa viikossa. Estääkö viini laihtumisen? Tai sitten vaan vaaka näyttää nyt kahden kuukauden jälkeen samaa lukemaa, mutta lihasmassa on kasvanut. Teen siis rankkaa tehokasta treeniä salilla. Ikää 50 v. ja olen liikkunut koko ikäni. Alkuvuodesta olin 8 kk lähes liikkumatta sairauden vuoksi, nyt siis tehokasta liikuntaa takana kohta 3 kk. N. 10 kg ylipainoa. Kiitos vastauksista!
Kommentit (3)
Ei se alkoholi vaan ne kalorit. Voit juoda viinaa ilman ongelmia mutta viini estää laihtumisen.
Jos nautit vähemmän kaloreita kuin mitä kulutat niin sitten laihdut. Nostaako viini kalorimäärän yli kulutuksen? Vain sinä voit sen laskea ja samalla saat vastauksen kysymykseesi. 1 kilo rasvaa vastaa noin 7000 kaloria ellen väärin muista.
Ei kävely kuluta kaloreita paljon mitään. Joutuu kävelee 4 tuntia päivässä että olis jotain hyötyä. Osta kuntopyörä kotiin ja polje sitä. Olen itse laihdutttanut kuntopyörällä 24 kg.
Viinissä on paljon kaloreita, mutta jos haluat että vaaka näyttää pienempää numeroa niin joudut kävelemään paljon enemmän.