Miten estää kääretortun vettyminen?
Johtuuko kääretortun vettyminen siitä että täytteessä on rahkaa? Vettyykö kääretorttu jonka täytteenä on vain hilloa ja kermavaahtoa, ei rahkaa? Ainakaan unelmatorttu, jossa on voikreemitäyte, ei vety. Rahkako se syyllinen on?
Kommentit (13)
Ei pidä laittaa liikaa hilloa tai muita kosteita aineksia.
Laita kosteuden poisto pusseja sinne kerroksiin.
Kääretortusta en tiedä, mutta sen tiedän miten torttu saadaan kostumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä laittaa liikaa hilloa tai muita kosteita aineksia.
Totta, kääretortulle riittää vähempikin kosteutus. Sama monille täytekakuille, vettyvät säilytyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että rahka on tiiviimpää kuin kermavaahto.
Minä laitan kermavaahtoa ja tuorejuustoa, tulee jämäkämpää kuin rahkasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se lerppakullilta onnistu.
Mulla ei ole koskaan kääretorttu vettynyt, mutta venynyt usein. Luulen, että jotain on mennyt väärin, mutta en tiedä mitä.
Aito rahka ja aito vispikerma päästävät nestettä, ne eivät yksinkertaisesti pysy kuosissa.
Esim. Flora vispi24% on sellainen tuote joka päinvastoin kiinteytyy lisää jääkaapissa, seuraavana päivänä se on lähes kreemimäistä. Sen joukkoon voi lisätä sitruuna, vanilja tms. kreemiä makua antamaan. Koostumuksesta tulee mainio, sopii täytteisiin ja kuorrutuksiin hyvin. Makukin pysyy raikkaana toisin kuin vispikerma jonka pinta tulee nahkeaksi ja joka imee itseensä vieraita makuja.
Jotkut väittävät että tämä ei vispaudu, mutta kyllä se vispautuu loistavasti. Pitää olla jääkaappikylmä, kulho + vispilät kuivat. Jos on märät saattaa olla ettei vispaudu, mutta välineiden puhtaus ja kuivuus on muutenkin selviö leivonnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se lerppakullilta onnistu.
Puhut selkeästi kokemuksesta.
No syöt sen kerralla kuten muutkin voimikset tekee.
Geenit ne lihottaa,ei ruoka.
Luulisi, että rahka on tiiviimpää kuin kermavaahto.