Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadutko rehellisyyttäsi?

Vierailija
26.11.2024 |

Itse kadun katkerasti, että olin rehellinen asioidessani eka kertaa elämässäni TE toimistossa ja ilmoitin rekisteröityneeni kevyt yrittäjä palveluun. Penniäkään en siellä tienannut, mutta minut katsotaan yrittäjäksi, eli ei apua heru. Sain vasta jälkeenpäin tietää, että palvelun laskutukset näkyisivät verotiedoissa, mutta pelkkä rekisteröityminen nolla tuloilla ei näy missään. Jos en olisi asiaa maininnut, kukaan ei siitä tietäisi. 

Onko muille koitunut ongelmia siitä, että on ollut rehellinen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu rehellisyytäni vaikka varmasti olisin joskus saattanut hetkellisesti ohittaa ja välttää kohtaamasta joitain ikäviä asioita. - Olen esimerkiksi oppinut sen, että osalle naissta, on iso varoitusmerkki miehessä, jos hän -vastaamalla naisen kysymykseen ex.-kumppanien määrästä.- kertoo eläneensä sinkkuna, ilman kokemusta pidemmästä parisuhteesta.

Vierailija
2/7 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te -toimistossa ei tosiaan kannata mainita yrittäjyydestä mitään. Tosin vaikka jättäisi mainitsematta, joku voi kaivaa tiedon esiin ja sinulta peritään kaikki jo saamasi edut pois. Yrittäjä on täysin lainsuojaton, jos jää työttömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen ollut liian rehellinen työhakemuksia kirjoittaessani, joten en ole päässyt edes työhaastatteluihin. Olen siksi työtön.

Vierailija
4/7 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisyys tuntuu olevan virhe. Oma moka oli olla rehellinen lääkärille. 

Vierailija
5/7 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On  olluthetkiä jolloin ajattelen, että olisi, ehä helpompi valehdella olevansa opiskelija sen sijaan, että kertoisi olevansa työtön. - Työtön maisteri, jonka tietysti oma vika ja syy on se, että on tulorajoitteinem,  eikä ole saanut töitä ja rahat ovat vähän tiukilla. Kun taas silloin kun kertoi olevansa opiskelija, niin verraten mon tajusi, jos taloudellinen tilanne oli vähän tiukilla,

Vierailija
6/7 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä on tullut ongelmia siitä, etten osaa kertoa paranneltua totuutta.

Vierailija
7/7 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kadu rehellisyytäni vaikka varmasti olisin joskus saattanut hetkellisesti ohittaa ja välttää kohtaamasta joitain ikäviä asioita. - Olen esimerkiksi oppinut sen, että osalle naissta, on iso varoitusmerkki miehessä, jos hän -vastaamalla naisen kysymykseen ex.-kumppanien määrästä.- kertoo eläneensä sinkkuna, ilman kokemusta pidemmästä parisuhteesta.

Ohis Vastaavaaa kokeneena sanoisin ja esittäisin tähän, että hienoa, jos et kadu rehellisyyttä; sille ei ole mitään syytä. - Ja toiseksi jatkain utelemalla: Eikö sinusta ole hyvä jos näille naisille syttyy tällaisesta asiata varoitusmerkki, koska kertoohan se, että teillä taitaa olla muutoinkin vähän eriarvot, jos jää mielikuva, että nainen ei arvosta rehellisyyttäsi. koska luulisi, että suurin osa tajuaa, että kyse on monelle vähän arasta ja herkästä asiasta, oli syy "kokemattomuuteen"  mikä tahansa. 

Oletinsiis automaattisesti, että olsit jo vähän vanhempi  vaikka en lainkaan tiedä minkä ikäinen olet. Mutta jos olet noin +/40, kuten minä niin väitätkö. että vastaavasti itse et olsi yhtään ennakkoluuloinen naista kohtaan, jos hän muutoin vaikuuatsi kaikin puolin mukavalta ja kiinnsotavalta mutta sitten hän kertoisi sinulle, että ei  olisi ollut koskaan pidemmässä parisuhteessa? - Kyllä minä ainakin kokisin vähän ennakkoluuloisuutta häntä kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan