Mä en jaksa enää olla työtön. Kertokaa nyt mistä saa töitä
En ole sairaanhoitaja tai lähihoitaja ja sellaista en jaksa. Koulutukseltani olen graafikko mutta siltä alalta ei saa töitä. Mistä saa töitä? Kertokaa heti niin menen töihin. Hakemuksia laitan ainakin 20 kuukaudessa mutta ei tule edes vastausta.
Kommentit (23)
bussikuski
taksikuski
varasto hommia (keräilyä yms)
henk koht avustaja
woltti kuski
Vierailija kirjoitti:
Avustaja
Millaista se työ on?
Jos pidät ulkoilmasta niin kiinteistöfirmat hakevat kola/lapio/haravointikäsiä.
Olen tehnyt omanlaistani tutkimusta, että minkälaiset ihmiset saa töitä. Koulutuksella ei ole juuri väliä, jos ihminen on reipas, supliikki, antaa aktiivisen kuvan itsestään. Tällaiset on harvoin työttömänä.
OnlyFans, laita karvavisa vinkumaan.
Ala bussikuskiksi, heillä on töitä. Lyhyt koulutus riittää. Suurimmissa kaupungeissa järjestetään näitä koulutuksia säännöllisesti.
Ala yksityisyrittäjäksi.
-graafikko
-sisällön tuottaja
Ota yhtettä alan yrityksiin (mainostoimistot, lehdet)
Opettajan tuntihimmat: AMK:t, Ammattiopistot, yksityiset opistot
Opiskele uusi ammatti
- suorits ylempi AMK ja ala opettajaksi
- vaihda alaa, ihan täysin muulle alalle
-kehitä ammattitaitoasi- opiskele valokuvaajaksi, 3D suunnittelu jne
Oletko ottanut vuokrafirmaan yhteyttä? Moni on tullut meidän yritykseen töihin vuokrafirman kautta, se on normaalia nykyään. Siinä rekrytointi ulkoistetaan heille jotka sen osaa ja pystytään ensiksi katsomaan millainen työntekijä on. Jos jään itse työttömäksi hankkiudun heti vuokrafirman listoille.
Vierailija kirjoitti:
Ala yksityisyrittäjäksi.
-graafikko
-sisällön tuottaja
Opiskele uusi ammatti
Koodariksi? Sinulla hyvät pohjat alkaa opiskelemaan alalle.
Siivooja, henkilökohtainen avustaja jne. Moni työllistämättömän koulutuksen käynyt haluaa siisteihin sisätöihin, kuten sihteeriksi tai kirjastoon, mutta niitä ei ole tarjolla edes alalle kouluttautuneille.
Kerro ChatGPT:lle huolesi ja kysy, mitä voisit tehdä. Minulle tuo epeli neuvoi askel askeleelta applikaation koodauksen ja markkinoinnin. Aivan varmasti sinun koulutuksellasi on tarvetta. Aivan sama, että kuinka paljon tekoälyllä ja kuvankäsittelyllä tehdään ip-lehtien jne kuvitukset jatkossa.
Miksi ihmiset lukevat aloille joilla ei ole töitä? Ei voi valita sitä mikä kiinnostaa, vaan se mikä työllistää. Kiinnostusta voi sitten harrastaa tai tehdä sivutoimisen työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala yksityisyrittäjäksi.
-graafikko
-sisällön tuottaja
Opiskele uusi ammatti
Koodariksi? Sinulla hyvät pohjat alkaa opiskelemaan alalle.
Muistaakseni Xamkissa on ihan tietokonepeligraafikko-opiskeluohjelma olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Siivooja, henkilökohtainen avustaja jne. Moni työllistämättömän koulutuksen käynyt haluaa siisteihin sisätöihin, kuten sihteeriksi tai kirjastoon, mutta niitä ei ole tarjolla edes alalle kouluttautuneille.
Henk.kohtaisen avustajan työ paskaa jos kemiat ei toimi.Tein sitä 2vuotta ja sain kiukuttelua ja vittuilu joka päivä.Sitten lopetin .
Oman työkyvyn ylläpitämiseksi ehdottaisin vapaaehtoistöitä, ja varsinaista palkkatyötä kannattaa yrittää hakea vasta, kun talous kääntyy nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset lukevat aloille joilla ei ole töitä? Ei voi valita sitä mikä kiinnostaa, vaan se mikä työllistää. Kiinnostusta voi sitten harrastaa tai tehdä sivutoimisen työn.
No aikoinaan kävin tuon koulutuksen kun olin vähällä syrjätytyä ja tuo oli ainut mihin riitti parikymppisenä motivaatio
En minäkään jaksais. Tuossa tuli lunta 30 cm ja sain aurauskeikkoja mutta nyt lumet ovat sulaneet koska täällä raumalla satoi vettä yli vuorokauden.
Avustaja