Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kuukautiskierto lasketaan? (tarkalleen ottaen)

Vierailija
26.11.2024 |

Jos kuukautiset alkavat vaikka 2.10. ja seuraavat 29.10., niin käsitykseni mukaan laskeminen aloitetaan niin että 2.10. on päivä 1.

Mutta lasketaanko 29.10. vielä mukaan? Olen luullut että lasketaan, mutta eilen luin ClearBluen sivuilta, että laskeminen lopetetaan kuukautisten alkua EDELTÄVÄÄN päivään.

Onko näin? Jos on, niin olen aina laskenut väärin, ja kuukautiskiertoni on aina ollut päivän lyhyempi kuin olen ajatellut. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm enpä tiedä. Minua kiinnostaisi että mistä päivästä ne kuukautiset alkaa, siitä kun tulee tippa verta vai siitä kun kunnon vuoto alkaa. Minulla on aina monta päivää tuota tiputtelua.

Vierailija
2/6 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm enpä tiedä. Minua kiinnostaisi että mistä päivästä ne kuukautiset alkaa, siitä kun tulee tippa verta vai siitä kun kunnon vuoto alkaa. Minulla on aina monta päivää tuota tiputtelua.

Kunnon vuodosta. Pyyhkäisyvuotoa ei lasketa, eikä mitään paria tippaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni homma menee juuri niin kuin Clearbluen nettisivut sanovat, eli tuossa esimerkissäsihän 29.10. on KP1, joten se ei voi olla samaan aikaan KP27. Eli siis 2.10.-28.10. on se kierto. 

Klo 18 jälkeen alkavat kuukautiset lasketaan vasta seuraavalle päivälle, samoin tiputteluvuotoa ei lasketa, vaan vasta kunnon vuoto, mitä se kenellekin tarkoittaa. 

Vierailija
4/6 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.10. on kierron eka päivä ja 29.10. on seuraavan kierron eka päivä. Kierron pituus on ollut 27 päivää.

Vierailija
5/6 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Eli varmistuksena vielä: jos kuukautiset alkavat kierron 28. päivänä niin kierron pituus on 27 päivää?

Kiva huomata tässä vaiheessa laskeneensa aina väärin, heh.

Ap

Vierailija
6/6 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tosiaan noin, että jos menkat alkavat kierron 28. päivänä, niin kierron pituus on 27 päivää, paitsi jos alkaa illalla, niin sitten kierron pituudeksi lasketaan 28 päivää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä