Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme Venäjä-boomi

Vierailija
22.02.2007 |

lapsille annetaan venäläisiä nimiä, hehkutetaan Venäjää, monet haluavat jopa asumaan maahan ?

Mulla ei ole kuin huonoja kokemuksia ko. kansasta. Olen kotoisin itärajalta. Jo äidinmaidossa imin ryssävihan. Rajat kun aukesi ne roistot valtasi maan. Ennen sai mummot kylillä elää rauhassa, nyt ovet oltava lukossa päivisin. Venäläisnaiset hankkiutuvat keinolla millä hyvänsä pois kotimaastaan, tavllisimmin naimisiin suomalaismiehen kanssa. Olen kuullut tämän suoraan naisten sanovan.

Eniten oksettaa Venäjällä miten kaksijakoinen yhteiskunta:rikaat todella rikkaita ja heikko-osaisimmat kuten lapset TODELLA huonosti kohdeltuja.

Opiskelin lukiossa venäjää kun en ottanut laajaa matikkaa. Kieli on kaunis ja kulttuuri rikasta ja maassakin olen käynyt...mutta VIHAAN VENÄLÄISIÄ!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole lukenut venäjää koulussa, enkä osaa kieltä, mutta olen aivan ihastunut maahan. Venäjäintoni meinasi kyllä tyssätä alkuunsa Viipurin-reissuun, mutta onneksi jatkoin Pietariin! Ihana kaupunki!

Niin, Venäjällä on menossa muutos. Sen voi kyllä nähdä omin silmin, nostureita joka puolella. Uskon, että talouskasvusta pääsevät hiljallen osalliseksi yhä useammat, siitä se kuilu kapenee. Onhan siellä oltu markkinataloudessa vasta vajaat parisenkymmentä vuotta.

Mitä tulee tuohon toteamaasi " kaikki naiset haluavat sieltä pois" -tyyppiseen kommenttiin, niin ei kyllä pidä paikkansa. Itse ihmettelen miksi ne vähätkin tulevat tänne. Jossain Pietarissa on miljoona kertaa enemmän mahdollisuuksia, kv-firmoja jne. Esim tosi paljon amerikkalaisomisteisia firmoja, joissa tarvitaan sekä engl että venäjäntaitoa.

Yksi venäläinen tuttavani, nainen, nauraa aina, että mistä ihmeestä venäläiset naiset ovat saaneet tyylikkään maineensa! Ja kun asiaa katselee, niin totta se on: ainoastaan nuoret keikuttelevat siellä muotihepenissä. Täällä taas sanotaan, että muka kaikki venäläisnaiset ovat tyylikkäitä. Imago on kuitenkin niin vahva, että se täytyi minullekin erikseen sanoa, ennenkuin huomasin asian katukuvassa, samanlaisia juntteja siellä on kuin täälläkin. Katsopas vaan joskus, jos eksyt vaikkapa Pietariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla