Mies koko ajan töissä
Mies tekee tosiaan kahta työtä (yöt postilla ja toisessa työssään päivät) ja saa unta tuskin yhtään myöskään. Hänelle on toisen työn puolesta sanottu että saa ottaa vapaapäiviä jos siltä tuntuu, mutta ei ota ja tekee usein töitä 7 päivää viikossa. Meille ei jää aikaa yhtään ja meillä on lisäksi 7kk ikäinen vauva. Ollaan toki tosi nuoria ja ymmärrän että halutaan saada hyvä palkka ja että rahaa olisi, mutta mielestäni se ei korvaa aikaa perheen kanssa varsinkin kun meidän pienokainen ei ole ikuisesti vauva ja kohta sekin aika on ohi. Meillä on hyvä taloudellinen tilanne vaikka mies tekisi töitä vuorotellen (hänellä on mahdollisuus vaikuttaa työaikoihinsa) tai vaikka vain toista työtä mutta ei suostu siihen. Olen itse todella yksinäinen ja välillä todella väsynyt ja kaipaisin tukea kotiin, vaikka lapsia on vain yksi. Olen itse siis tällä hetkellä vaikeassa elämäntilanteessa ja kaipaan tukea ja apua mieheltäni. Mutta aina se jotenkin jää koska työt ja pitää nukkua että töissä jaksaa. Lapsen kanssa hyvä jos ehtii iltapalaa antamaan ennen kuin lapsi jo menossa nukkumaan. Mieheni ei osallistu lapsen fysioterapia käynteihin tai neuvola aikoihin edes. Tuntuu että häntä ei jaksa kiinnostaa. Harmitti kun kysyin häneltä yksi päivä "miltä tuntuu kun pitkästä aikaa saa olla perheen kanssa kotona" ja vastaukseksi sain "haluisin vaan töihin ja nukkumaan" :/ toki hän oli silloin väsynyt mutta vastaus jäi harmittamaan kovin. En tiedä mitä tilanteessa tekisi, olen hänelle jutellut asiasta mutta tuntuu että aina vastaukset ovat luokkaa "joojoo" tai "mutta teen tämän perheen vuoksi". Luulin että hän menisi vasta tälläisiin töihin kun lapsi olisi vanhempi ja hoidossa ja että voisimme nauttia vauva arjesta yhdessä että hänelle riittäisi yksi työ, mutta ei. Olen onnellinen hänen puolestaan että hän on töissä luottohenkilö ja häntä jatkuvasti suositellaan uusiin työpaikkoihin, mutta en voi sitä kieltää että samalla harmittaa.