Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon velkoja otetaan huomioon elareita laskiessa?!

Vierailija
25.11.2024 |

Lapsen isällä on yli 200 tonnin tulot (hyvä työpaikka, osakkeita) mutta ottanut velkaa ihan kaikesta mahdollisesta. Sanoi ettei joudu sen vuoksi maksamaan isoa maksua vaikka minä olen lähes tuloton pienen eläkkeeni takia. Lastenvalvojaan otan tässä yhteyttä mutta alustavasti kyselen mitenkä nämä jutut menee. Lapsi on jo isompi että kuluja kyllä on ja ei ole koskaan isällään kun ei halua. Omat rahani eivät yksinkertaisesti riitä kaikkeen sairauteni vuoksi. Ja samaan aikaan isä valittaa lapselleen ja minulle kuinka tiukkaa hänellä muka on... Ei voi maksaa sitä eikä tätä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itke vielä enemmän, itse olet ojasi kaivanut.

Vierailija
2/8 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itke vielä enemmän, itse olet ojasi kaivanut.

? Minkä ojan? Ja kuka voi tietää millonka sairastuu vakavasti ja sen että sillon kumppani jättääkin?  ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitään lapsen saamisiin.

Vierailija
4/8 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne velat sen lapsen vika ole, ei armoa.

Vierailija
5/8 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ainakin katsottiin vaan tulopuoli. Velat on oma asiansa. Jos on 200 tonnin tulot eikä pysty pieniä elareita muka maksamaan... Hae vaikka oikeusteitse, voi olla että pelkkä uhkauskin riittää.

Itse maksoin ihan minimin, 300 euroa kuussa kahdesta. Olin aloittava yrittäjä, pienet tulot ja tilanne toisinpäin. Lasten kanssa lähteneellä exällä oli varakas uusi mies ja hyvät tulot, silti kinusi lisää elareita, eipäs vaan saanut :)

Vierailija
6/8 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen iän mukaan nousee elarit. Teineillä selkeästi suurempi summa kuin pienillä lapsilla. Jos on hyvät tulot niin elarit sen mukaiset sitten.

-
7/8 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat on ihan miehen velkoja. Ei niitä huomioida. Omituista tää isien pihistely lastensa kohdalla. 

Vierailija
8/8 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mono kirjoitti:

Velat on ihan miehen velkoja. Ei niitä huomioida. Omituista tää isien pihistely lastensa kohdalla. 

Kiitos! Entä asumiseen otettu velka?  ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi