Onko teidän mielestä 14 vuotias 167cm pitkä poika lyhyt?
Minun mielestäni on ihan tavallisen pituinen. On syntynyt joulukuussa ja tuossakin iässä se vähän saattaa näkyä. Poika sanoo, että koulussa kaverit tönivät ja kiusaavat pituudesta. Poika ei usko minua, että hän on ihan tavallisen pituinen.
Ja vaikka olisikin lyhyt, niin tuollaiseen oksettavaan kiusaamiseen se ei oikeuta. Hän on minulle ihana ja rakas lapseni juuri tuollaisenaan!
Kommentit (32)
Mun poika oli 14-15-v. tuon pituinen, lopullinen pituus aikuisena 184 cm.
Minkä pituisia ne kaverit sitten on?
Pätkä mikä pätkä. Toisaalta voit ajatella positiivisesti että Puupää elokuvissakin se Pätkä oli kahdesta pällistä se viisaampi.
Minkä ikäisenä sait hänet ja kiinnititkö ravintoon huomiota raskausaikana? Huomioni mukaan esikoinen saattaa jäädä lyhyemmäksi kuin muut sisarukset, varsinkin jos raskaus on alkanut opiskelijabudjetilla. Uskon kyllä että poikasi kasvaa vielä jos nyt syö kunnon kotiruokaa ja nukkuu riittävästi kasvun ajan.
Vierailija kirjoitti:
En osaa yhtään sanoa, mutta arvioisin että 170cm - 185cm väliltä. Yksi on lähes poikani mittainen, yksi selvästi pisin ja muut siltä väliltä. En ymmärrä miksi tästä nyt on pitänyt tehdä tällainen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä sait hänet ja kiinnititkö ravintoon huomiota raskausaikana? Huomioni mukaan esikoinen saattaa jäädä lyhyemmäksi kuin muut sisarukset, varsinkin jos raskaus on alkanut opiskelijabudjetilla. Uskon kyllä että poikasi kasvaa vielä jos nyt syö kunnon kotiruokaa ja nukkuu riittävästi kasvun ajan.
Olin 26 enkä ollut moneen vuoteen opiskelija enää tuossa vaiheessa. Luulen, että hän kasvaa omalla käyrällään ihan hyvin ihan näinkin ilman mitään "vippaskonsteja". Elämäntavat ovat terveelliset, joten ei huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa yhtään sanoa, mutta arvioisin että 170cm - 185cm väliltä. Yksi on lähes poikani mittainen, yksi selvästi pisin ja muut siltä väliltä. En ymmärrä miksi tästä nyt on pitänyt tehdä tällainen juttu.
No tuon ikäisillä on normaalia olla 170cm - 185cm pitkiä. Poikasi kaltainen kääpiökasvuisuus ei todellakaan ole normaalia. No aina voit elättää toiveita että poikasti kehitys on vain pahasti myöhässä ja hänestäkin kasvaa aikuinen mies.
Ei ole lyhyt. Oma poikani oli rippikouluikäisenä, eli 14-15- vuotiaana lyhyempi kuin minä. Olen 163 cm. Nyt poika on 18 ja reippaasti yli 180 cm.
Ihan normaali pituus tuonikäiselle pojalle. Hän kasvaa vielä, voi kasvaa paljonkin, tai sitten vähemmän.
Ikävää. Kiusaamisen aihe keksitään aina oli se sitten pituus tai mikä vain :/
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali pituus tuonikäiselle pojalle. Hän kasvaa vielä, voi kasvaa paljonkin, tai sitten vähemmän.
No ei todellakaan ole normaali pituus. Miksi te valehtelette täällä tuollaisia?
Minä olen 168cm ja olin varmasti jo ysillä tämän pituinen. Kasvoin paljon seiskaluokan aikana. Mies on 184cm. En tiedä milloin hänen kasvupyrähdys on ollut. Minunkin mielestäni lapsi on ihan "normaalissa" tahdissa. Ärsyttää tuo kavereiden käytös, kun vaikuttaa noin negatiivisesti nyt lapseeni.