Kun KUKAAN lasten kummeista ei ole kysynyt mitä lapsi toivoo lahjaksi..
Ei kukaan. Surullinen olo lastemme puolesta. Kummeja perheineen on muistettu matkalla, illanistujaisilla, kauniilla glögi tai viinipulloilla, laadukkailla lahjoilla Meille, ei mitään.
Kommentit (25)
Ymmärrän. Tosi harmi, ettei edes kysytä😭 Ihmiset on niiiiin itsekkäitä nykyään.
Jotkut ei vaan osta lahjoja jouluna. En mä ainakaan anna lahjoja ihmisille sen takia, että saisin jotain takaisin.
Ja yleensä ei kysytä mitä halutaan, lahja on lahja.
No jos ovat jo itse keksineet sopivat lahjat lapsille, eikä siksi kysele toiveita?
Onko aiemmin kyselleet? Ja onko toiveet olleet kalliita?
Miksi ihmeessä lahjotte kummeja tuolla tavalla? Todella omituista. Ja minä en ole kysynyt kummilapsilta toiveita, enkä välittänyt omien lasten toiveita kummeille. Lahja on lahja, sen pitää olla yllätys. Vanhemmat ostavat sitten halutessaan jonkun toiveen.
Mikä järki on maksaa toisille ihmisille jotain matkoja?
Hankkivat mitä hankkivat, jos hankkivat. Minä ostaisin lasten raamatun, tai jonkun hengellisen levyn.
Ei oo kyselleet meidänkään lapsen kummit ja aina on joku kiva yllärilahja keksitty kummien toimesta. Miksi ap lahjotte kummeja noin?
En oikein usko, että olette lahjoneet kummeja kertomallasi tavoilla.
Missä tilanteissa ne ovat olleet?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kyselleet meidänkään lapsen kummit ja aina on joku kiva yllärilahja keksitty kummien toimesta. Miksi ap lahjotte kummeja noin?
Eli te ette lahjo kummeja, mutta kummit kuitenkin ostavat lahjat teidän lapsillenne?
Te siis lahjotte lapsenne kummeja vain siksi, että he ostaisivat lapsillenne lahjoja?? Meillä lapsen kummit ovat meidän ystäviä, ostamme heille lahjoja kun pidämme heistä, kumpikin kestitsee puolin ja toisin ja ikinä emme ole sanoneet mitään lapsemme lahjatoiveista tai että mitä voisi hankkia, lahja on aina lahja ja koskaan ei pidä pitää itsestäänselvyytenä lahjoja.
Yhden kummilapsen äidiltä jo kysyin, kun suunnitellaan tapaamista lähiaikoina ja lähempänä joulua tämä perhe haluaa keskittyä omaan rauhaan.
Toisen kummilapsen äidiltä en ole vielä kysynyt, kun tiedän äidin ajattelen itsekin lahjoja lähempänä joulua ja liian aikaisin kysely ärsyttää.
En nyt vielä ihan ymmärrä ap:n hätäilyä, jouluun on vielä kuukausi aikaa ja jotkut ihmiset hoitavat asiat viime tipassa.
En ole vielä ehtinyt ajatella koko lahjoja. Ehtiihän tässä hyvin kysyäkin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli te ette lahjo kummeja, mutta kummit kuitenkin ostavat lahjat teidän lapsillenne?
Niin. Se on normaalia tapakulttuuria. Oikeasti kummin puolelta riittäisi esirukous, mutta ei kummeille kuulu mitään lahjoja ostaa, vaikka onkin ihan kiva, että kummi muistaa lasta jotenkin.
Jospa eivät ole halunneet niitä viinejä, minua kyllä loukkaisi jos joku alkoholia lahjaksi toisi. Jos haluan alkoholia ostan itse, mutta kun en halua.
Noinko sen kuuluu mennä, kummin täytyy kysyå mitä toivotaan ja sitten luetellaan kalliita toiveita? En ole koskaan kysynyt, mitä kummilapseni haluaa lahjaksi. Ostan lahjoja joskus, vien tuliaisia. En ostele leluja tai krääsää lahjaksi, tuliaisena voin viedä leluja, löytöjä kirppareilta. Lahjaksi vaatetta tai jotain tarvitsemaansa. Mutta se, että joku ilmoittaisi mitä pitää ostaa? Ei ole tullut mieleenikään.
Olen niin väsynyt kummi. Tyhmänä nuorena suostuin useamman lapsen kummiksi. Ahdistaa jouluna rahanmeno. En tiedä miksi tää meni näin pieleen, mutta jos voisin mennä ajassa taaksepäin niin kieltäytyisin kunniasta.
Siis ootte ostanut kummeille perheineen matkat? No, eivät he silti ole teille mitään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Se on normaalia tapakulttuuria. Oikeasti kummin puolelta riittäisi esirukous, mutta ei kummeille kuulu mitään lahjoja ostaa, vaikka onkin ihan kiva, että kummi muistaa lasta jotenkin.
Kummin kuuluu muistaa lasta rukouksella, ei jollain muovikrääsällä.
Älä hätäile, itse hankin joululahjat joka vuosi 5.12-23.12. En pidä joulusta enkä halua muiden romuja kauaa pitää nurkissa. Lahjatoiveet kysyn päivää paria ennen kuin menen ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin väsynyt kummi. Tyhmänä nuorena suostuin useamman lapsen kummiksi. Ahdistaa jouluna rahanmeno. En tiedä miksi tää meni näin pieleen, mutta jos voisin mennä ajassa taaksepäin niin kieltäytyisin kunniasta.
Lakkaa ostamasta lahjoja. Pelkkä kortti riittää aivan hyvin.
Kummin tehtävä on kristillinen kasvatus, ei lahjojen ostelu.